Na dobry początek: Celownik, viewmodel
Witaj! W tym poradniku dowiesz się jak ustawić swój własny celownik oraz viewmodel, odpowiednie ich dostosowanie do swoich preferencji może bardzo umilić oraz wspomóc samą grę.
Zaczniemy od viewmodelu. Chyba najlepszym sposobem będzie zrobienie tego na mapie dostępnej do pobrania tutaj:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=365126929
Poniżej omówię poszczególne opcje dostępne na tej mapie.
Position (Up/Down) - Ustawianie pozycji broni w kierunku góra-dół
Position (Left/Right) - Ustawianie pozycji broni w kierunku lewo-prawo
Position (Forward/Backward) - Ustawianie pozycji broni w kierunku przód-tył (przód=dalej, tył=bliżej kamery)
FOV (Pole widzenia) - "Zmiana" pola widzenia (Zmienia jedynie pozycję broni, nie zwiększa faktycznie widzianego pola.)
Lefthand/Righthand - Zmiana ręki, w której broń jest trzymana (po lewej stronie wszystkie skiny są lustrzanie odbite, przez co niektóre napisy wyglądają dziwnie; również po lewej stronie wszystkie poprzednie opcje działają odwrotnie.)
Viewmodel Movement - 3 poziomy poruszania się trzymanej broni podczas ruchu (Default = normalny, Lowest = minimalny, Highest = ogromny)
Po prawej stronie od panelu znajduje się tabela z kilkoma viewmodelami stworzonymi przez społeczność, natomiast stworzenie swojego własnego od zera jest zdecydowanie o wiele lepsze.
To by było na tyle. Teraz możesz stworzyć viewmodel, który być może okaże się bardzo przydatny podczas twojej dalszej gry!
Zaczniemy od viewmodelu. Chyba najlepszym sposobem będzie zrobienie tego na mapie dostępnej do pobrania tutaj:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=365126929
Poniżej omówię poszczególne opcje dostępne na tej mapie.
Position (Up/Down) - Ustawianie pozycji broni w kierunku góra-dół
Position (Left/Right) - Ustawianie pozycji broni w kierunku lewo-prawo
Position (Forward/Backward) - Ustawianie pozycji broni w kierunku przód-tył (przód=dalej, tył=bliżej kamery)
FOV (Pole widzenia) - "Zmiana" pola widzenia (Zmienia jedynie pozycję broni, nie zwiększa faktycznie widzianego pola.)
Lefthand/Righthand - Zmiana ręki, w której broń jest trzymana (po lewej stronie wszystkie skiny są lustrzanie odbite, przez co niektóre napisy wyglądają dziwnie; również po lewej stronie wszystkie poprzednie opcje działają odwrotnie.)
Viewmodel Movement - 3 poziomy poruszania się trzymanej broni podczas ruchu (Default = normalny, Lowest = minimalny, Highest = ogromny)
Po prawej stronie od panelu znajduje się tabela z kilkoma viewmodelami stworzonymi przez społeczność, natomiast stworzenie swojego własnego od zera jest zdecydowanie o wiele lepsze.
To by było na tyle. Teraz możesz stworzyć viewmodel, który być może okaże się bardzo przydatny podczas twojej dalszej gry!
Teraz czas na bardzo ważny element naszej gry - celownik.
Tutaj przydatna będzie mapa tego samego autora:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=308490450
Po wejściu na mapę ujrzysz przed sobą panel, tam możesz wybrać styl celownika.
0 - Dynamiczny (Składa się z 3 części: jedna porusza się zależnie od tego czy się poruszamy, natomiast druga wskazuje aktualny możliwy rozrzut broni.)
1 - Statyczny (Nie zmienia się podczas ruchu/strzałów)
2 - Dynamiczny 2 (Większe możliwości edycji)
3 - Dynamiczny 3 (Większe możliwości edycji)
4 - Statyczny 2 (Większe możliwości edycji)
5 - Statyczno-dynamiczny (Celownik reaguje tylko podczas strzałów)
Po wybraniu odpowiedniego stylu (2-5) możesz edytować:
Size - Rozmiar długość linii odchodzących od środka
Thickness - Grubość linii odchodzących od środka
Gap - Pusty obszar pomiędzy liniami, a środkiem
Outline - Kontur linii
Alpha - Przezroczystość celownika
Dot - kropka w centrum
Show Target ID - Wyświetlanie informacji o namierzonym celu (Współgracz/Przeciwnik)
Po lewej stronie od centralnego panelu znajduje się tabela z kolorami celownika do wyboru, natomiast naprzeciw owego panelu znajduje się ściana (a za nią nawet cały pokój) z celownikami różnych graczy profesjonalnych drużyn e-sportowych. Tuż nad tą ścianą znajduje się panel, na którym możesz sprawdzić czy twój celownik jest widoczny na różnych odcieniach.
Tutaj przydatna będzie mapa tego samego autora:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=308490450
Po wejściu na mapę ujrzysz przed sobą panel, tam możesz wybrać styl celownika.
0 - Dynamiczny (Składa się z 3 części: jedna porusza się zależnie od tego czy się poruszamy, natomiast druga wskazuje aktualny możliwy rozrzut broni.)
1 - Statyczny (Nie zmienia się podczas ruchu/strzałów)
2 - Dynamiczny 2 (Większe możliwości edycji)
3 - Dynamiczny 3 (Większe możliwości edycji)
4 - Statyczny 2 (Większe możliwości edycji)
5 - Statyczno-dynamiczny (Celownik reaguje tylko podczas strzałów)
Po wybraniu odpowiedniego stylu (2-5) możesz edytować:
Size - Rozmiar długość linii odchodzących od środka
Thickness - Grubość linii odchodzących od środka
Gap - Pusty obszar pomiędzy liniami, a środkiem
Outline - Kontur linii
Alpha - Przezroczystość celownika
Dot - kropka w centrum
Show Target ID - Wyświetlanie informacji o namierzonym celu (Współgracz/Przeciwnik)
Po lewej stronie od centralnego panelu znajduje się tabela z kolorami celownika do wyboru, natomiast naprzeciw owego panelu znajduje się ściana (a za nią nawet cały pokój) z celownikami różnych graczy profesjonalnych drużyn e-sportowych. Tuż nad tą ścianą znajduje się panel, na którym możesz sprawdzić czy twój celownik jest widoczny na różnych odcieniach.
Na mapie znajduje się również miejsce do sprawdzenia celownika "w akcji" natomiast moim zdaniem o wiele lepszym testem będzie zagranie
deathmatch'u lub choćby zwykłej gry z botami.
To tyle, dziękuję za przeczytanie poradnika, mam nadzieję, że chociaż trochę pomoże wam w grze!
Jeśli macie jakieś pytania, uważacie, że mógłbym coś dodać albo wręcz stworzyć kolejny poradnik o czymś konkretnym piszcie śmiało w komentarzach! Również jeżeli macie jakieś porady, ale to za mało aby napisać własny artykuł podeślijcie je do mnie, gdy zbierze się ich na artykuł natychmiast go zrobię.
deathmatch'u lub choćby zwykłej gry z botami.
To tyle, dziękuję za przeczytanie poradnika, mam nadzieję, że chociaż trochę pomoże wam w grze!
Jeśli macie jakieś pytania, uważacie, że mógłbym coś dodać albo wręcz stworzyć kolejny poradnik o czymś konkretnym piszcie śmiało w komentarzach! Również jeżeli macie jakieś porady, ale to za mało aby napisać własny artykuł podeślijcie je do mnie, gdy zbierze się ich na artykuł natychmiast go zrobię.