4Story - Poradnik Gry
4Story to darmowa gra fantasy MMORPG stworzona przez Zemi Int. I dystrybuowana przez Gameforge, również dystrybutora: Metin2, Gladiatus, AirRivals, Bitefight, NosTale, OGame i Cabal Online. Wspomaga się na świecie fantasy podzielonym na 3 królestwa, jedno neutralne, jedno Gor i dwa w ciągłym zatargu: wojownik Valorian i magia Derionów.
Podobnie jak w przypadku innych tytułów Mmorpg Free2Play, możesz płacić prawdziwymi pieniędzmi, aby skorygować się szybciej dzięki użyciu Moonstones, które można wydać za pomocą „Cash Shop”. Kupowanie przedmiotów w sklepie gotówkowym jest bardzo przydatne, ponieważ daje graczowi wiele pozytywnych korzyści w stosunku do większości użytkowników, którzy nie korzystają z usługi. Korzyści z płatnego detalu, jak w każdym darmowym MMORPG, wpływają głównie na grę na bardzo wysokim poziomie. Gra jest bardzo interesująca dzięki wprowadzeniu gildii.
Działka
Zgodnie z tą historią, zawierającą na stronie 4Story, świat Iberii zamieszkany przez ludzi, wróżki i kotów dzieli się na trzy królestwa: Derion, Valorian i Gor, drugi neutralny. Chociaż w przeszłości doszło do niespokojnych zatargów, które doprowadziły do dwóch wojen światowych między bogami i niezliczonymi bitwami między królestwami, w tej chwili sytuacja jest stabilna dzięki równowadze mocy między Valorianem a Derionem.
Kingdoms
Królestwa Derionów i Valorian są z kolei podzielone na mniejsze sekcje. Przede wszystkim im wyższy poziom graczy, tym dalej od regionu lub z wioski w przypadku niskiego poziomu.
Derion
Znajduje się na wschodzie kontynentu Iberii, Derion jest królestwem, które opiera swoją moc na najwyższej wiedzy magicznej i ma Markut jako swoją stolicę. Jest to królestwo feudalne kontrolowane przez potężnych magicznych rycerzy, którzy nim zarządzają i bronią go z uporem. Derionianie to ludzie charakteryzujący się silnym poczuciem honoru. Na czele siedzi Ruard Lopesa, były premier Iberii w czasach królowej Blodeuedd, chwycił tron dzięki żelaznej pięści i wielkiej znajomości magii. Ustawienie Derion jest generalnie inspirowane fantazją i mistyką, o nieco orientalnym i elfim wyglądzie.
Valorian
Znajdujący się na zachód od kontynentu, ze stolicą Keter, Valorian oderwał się od Derion dzięki niezależności obecnego władcy, Nebana Maha, generała, historyka i niegdysiejszego prawego ramienia Ruarda Lopesy. Społeczeństwo tego królestwa jest silnie skoncentrowane na organizacji wojskowej i rolnictwie, a najemnicy są odpowiedzialni za jego ochronę. Valorianie są ludźmi wojskowymi i podżegającymi do wojny, cechującymi się silną determinacją. Architektura i otoczenie inspirowane są zachodnim średniowieczem, nawiązującym do włoskiego renesansu.
Gor
Znajduje się na południu kontynentu iberyjskiego, jest ludem najemnym, wspierającym oba narody, Derion i Valorian. Ostatnio dodane do wersji europejskiej, składa się z „specjalnego” królestwa. Gracze rozpoczynają sesję treningową w Gor, aby wybrać później, czy popierać się Derionem, czy Valorianem. Po osiągnięciu pewnego poziomu (80), gdy skomplikowana historia jednego z dwóch królestw (bardzo do siebie podobnych) dobiegnie końca, powrócą oni do królestwa pochodzenia, nie narażając na szwank wykonania kolejnych misji, które są identyczne dla obu królestw, Niekoniecznie w wieku 90 możesz dołączyć do Gor lub zmienić królestwo. Będą również mogli wybrać, aby kontynuować zabawę w prawdziwym celu gry (pvp, patrz poniżej), aby zostać najemnikami.
Zmiana obywatelstwa
Wraz z nadejściem nowego terytorium Gor gracz otrzymuje możliwość zmiany narodowości i przyjęcia obywatelstwa Gor. Aby to zrobić, należy porozmawiać z królem Gor w stolicy kraju, a otrzymasz obywatelstwo Gor.
Rasy
W tej grze są trzy wyścigi: Wróżki są bardzo inteligentne, Ludzie są najszybsi, a Felinidy są najsilniejsze w walce wręcz. Każda rasa może być oczywiście mężczyzną lub kobietą.
Człowiek
Ludzie, znani także jako Pirhollon, dotarli na kontynent Iberii w ostatniej kolejności. Od innych ras i uznawanych za słabych od ich dotarcia, ludzie rozwiewali ten stereotyp dzięki ich bardzo dużej ambicji, zdolności adaptacyjnych i przede wszystkim skillom w zakresie narzędzi. Dziś są bardzo dużą obecnością na kontynencie. Wyróżniają się wśród ras ze względu na swoją wszechstronność, magiczny opór i zdolność do robienia łuków i kuszy.
Felinidi
Felines należą do bardzo starych ludzi z Neved. Kiedy przybyli na Iberię, od razu stali się przyjaciółmi wróżek. Dziś te dwie rasy dzielą się swoimi umiejętnościami i żyją w doskonałej harmonii. Koty są bardzo bliskie naturze i są strażnikami ziemi i wiatru. Nieustannie doskonalą swoje skille w walce i siłę psychiczną, dzięki czemu zawsze są w stanie realizować swoje zadania. Koty wyróżniają się w walce zgoła, są obdarzone wielką siłą fizyczną i ogromnym oporem.
Klasy
Aktualnie jest sześć klas: Warrior, Archer, Knight of Darkness, Wizard, Priest i Summoner.
Nie ma żadnych ograniczeń klasowych ani rasowych opartych na sferze przynależności, ale z powodu schematu premii każda rasa ma swoje naturalne predyspozycje do jednej lub więcej określonych klas.
Warrior
Wojownik jest najbardziej odpowiednią klasą do zestawieniu w walce wręcz i jest klasą o najwyższym życiu i obronie. Zastępują pierwsze rzędy napastników w każdej wojnie, a wraz z rycerzami ciemności są najbardziej odpowiednimi do ochrony podbitych ziem. Są wybranymi, którzy mogą używać siekiery i tarczy, broni o najwyższej mocy ofensywnej i defensywnej w grze. Najważniejsze wartości zalety dla wojownika to siła i kondycja. Polecana rasa to Felinid
Archer
Łucznik, którego w wojnie obawiano się wojny graniczne między derionami i walecznymi za jego skill zadawania ciężkich obrażeń poruszającemu się wrogowi, jest ekspertem w używaniu łuku i kuszy. Mocni z dużej odległości, są zamiast tego podatni na ataki w walce wręcz, niezdolni do konkurowania z mocą wojowników i rycerzy ciemności. Jednakże dzięki dobremu wykorzystaniu umiejętności może uniknąć bliskiego zderzenia, a nawet zmienić go na swoją korzyść. Przede wszystkim wartością łucznika jest zwinność, a potem życie. Rasa wskazana to Człowiek
Rycerz Ciemności
Rycerz ciemności jest w dużej mierze podstępną i nieprzewidywalną klasą, ze względu na jego wyjątkową zdolność do stania się całkowicie niewidzialnym za pomocą many. Preferuje użycie broni Chakram, takiej jak biram lub pazury, z której tylko oni mogą się wspomagać. Mogą również bronić się bardzo dobrze z dalekiego zasięgu, nawet jeśli przeciwko łucznikowi mag lub kapłan z pewnością nie mogą wygrać.
Magik
Mag jest klasą o najbardziej ofensywnej mocy w historii, ale ma też najsłabszą obronę. W czasie wojny jest jednak bardzo ceniony za umiejętność zadawania ciężkich obrażeń i używania różnych ruchów, które unieruchamiają przeciwnika poprzez ogłuszenie. Używa broni, magicznych różdżek i magicznych tarcz jako broni. Ich moc opiera się na kontroli 3 umiejętności: ognia, lodu i błyskawicy. Najważniejsze umiejętności to duch, mądrość i intelekt Zalecana rasa to Wróżka
Kapłan
Może się wydawać, że jest to standardowa klasa wsparcia, jedyna zdolna do wyleczenia i wzmocnienia, ale ma też potężne ataki na odległość, które mogą uszkodzić mocno przeciwnikowi. Zalecana rasa to Człowiek