4Story - Wprowadzenie
4Story to gra komputerowa rodzaju MMORPG stworzona prze Zemi Interactive, w Europie wydana przez firmę GameForge4D, która stworzyła też takie gry jak Metin2 czy Gladiatus. Gra została wydana 29 lipca 2009 roku. Gra dostępna jest w języku polskim, angielskim, czeskim i rumuńskim. Sam tytuł gry, czyli "4Story" oznacza 3 królestwa i 1 bohater.
W grze istnieją 3 fikcyjne kraje, są to Derion, Valorian i Gor.
- Derion to kraj pod dowództwem cesarza Ruarda Lopeza. Jest rodzajem kraju magicznego pełnego cudów i tajemnic. Niestety niektóre obszary zostały doszczętnie zniszczone przez wojsko Valorianu. Kraj leży na wschodzie a jego stolicą jest Markut.
- Valorian jest krajem militarnym i rządzi nim Neban Mah, były żołnierz i historyk. Valorianie dysponują bardzo dobrym uzbrojeniem i broniami. Kraj ten położony jest na zachodznie a jego stolicą Valorianu jest Keter.
- Gor - kraj początkowy wszystkich bohaterów. Po osiągnięciu 9 poziomu, gracz może wybrać inne królestwo - Derion lub Valorian. Gor jest trzecim królestwem w Iberii. Stolicą Gor jest Tebekut. W królestwie powstała możliwość zatrudniania najemników, umożliwia dotychczasowym użytkownikom powyżej 80 poziomu do zmiany obecnego obywatelstwa na Gor i umożliwia pójście na wojnę jako najemnik z jednym z istniejących 2 królestw. Najemnicy są opłacani z konta gildii. Istnieje możliwość jako Gorianin, wsparcia jednego z dwóch królestw Valorian lub Derion.
W grze dostępnych jest 6 klas postaci, różniących się uzbrojeniem oraz umiejętnościami.
- Wojownik to postać atakująca z bliska. Może założyć zbroję łańcuchową oraz płytową. Jego umiejętności dzielą się na: atak, obrona i stan.
- Rycerz Mroku Cienia (nazywany cieniem lub RMC) to typowy assassin. Może stać się niewidzialny dla wrogów oraz graczy z przeciwnego królestwa, ale może go wtedy wykryć wojownik lub inny rycerz mroku cienia. Może założyć zbroję ze skóry oraz z twardej skóry. Jego umiejętności dzielą się na: walka, rycerz cienia i przeżycie.
- Łucznik – postać uniwersalna, mającą dobre umiejętności do ataku dystansowego oraz z bliska. Może założyć zbroję z twardej skóry oraz zbroję łańcuchową. Jego umiejętności dzielą się na: walka, wystrzał i przeżycie.
- Mag – postać władająca magią. Potrafi zsyłać deszcz lodowy poważnie raniący wroga. Może założyć ubranie wojskowe oraz mundur. Jego umiejętności dzielą się na: ogień, lód i błyskawica.
- Kapłan – postać potrafiąca leczyć oraz dawać tak zwane "buffy", które mogą powiększyć na jakiś czas określone statystyki. Noszą ubrania wojskowe oraz mundury. Umiejętności kapłanów dzielą się na: przewidywanie, ciemność oraz ofiarowywanie.
- Zaklinacz – klasa posiadająca możliwość zaklęcia pokonanego potwora (nie licząc bossów oraz ludzkich przeciwników np. bandytów z plemienia Baraksów), aby ten służył graczowi, pod warunkiem, że ta istota będzie miała taki sam albo mniejszy poziom doświadczenia niż gracz. Może założyć zbroje ze skóry oraz z twardej skóry. Ich ataki dzielą się na: pomoc, zaklęcie i kontrola.
W grze dostępne dla gracza są również 3 rasy, którą może wybrać przed rozpoczęciem gry. Warto podkreślić, że jest możliwość zmiany rasy tylko dzięki odpowiedniemu przedmiotu, który jest drogi i rzadki:
- Człowiek (zwani klanem Parholna) - silni i zręczni. Zwykle występują jako łucznicy oraz kapłani.
- Feline – przyjaciele wróżek i żyjący w zgodzie z naturą. Przybyli do Iberii z Nevadu. Walczą w zwarciu jako wojownicy lub rycerze mroku cienia ze względu na ich siłę i wytrzymałość.
- Wróżka – klan Mirhur był drugą rasą jaka osiedliła się w Iberii. To one sprowadziły do Iberii duchy oraz pierwszy raz użyły magii. Większość wróżek jest zaklinaczem bądź czarodziejem.
Dziękuję bardzo za przeczytanie mojego artykułu. Mam nadzieję, że zachęcę niejedną osobę do zagrania w tę wspaniałą grę, bo naprawdę warto. Pozdrawiam!