Affected Zone Tactics - Pierwsze wrażenia dotyczące taktyk strefy dotkniętej
W grze jest wiele klas najemników , z trzema wybranymi i dodatkami do odblokowania w miarę zdobywania głównej postaci, każdy najemnik może być wyposażony w różne przedmioty, a gracze zdobywają punkty doświadczenia, by zdobyć kolejne drzewa i odblokować następna warstwa sprzętu. Każda linia technologiczna ulepsza twoją podstawową broń, broń boczną, zbroje i granaty, niestety musisz przejść przez każde ulepszenie w kolejności i nie ma żadnej odmiany rozgałęzień (rodzaj podobnej do progresji badań World of Tanks), więc jest bardzo mało indywidualizacji pomiędzy graczami.
Większą część naszej wczesnej rozgrywki spędziliśmy jako Grenadier, ataki z dalekich dystansów, które można było strzelać ponad ścianami i budynkami, w pewnym stopniu dając dowództwo nad polem bitwy. Gra nauczyła nas podstaw walki w samouczku, takich jak strzelanie, chowanie się za przedmiotami, gdzie wskaźniki kolorów pokazują poziom pokrycia, które zapewniają, ukrycie, ruch i inne. Jednak w grze było jeszcze wiele subtelnych niuansów, które nie były tak oczywiste i musieliśmy po prostu podnosić rzeczy, ale ogólnie rzecz biorąc, jest to dość łatwa gra.
Każdy merk, którym sterujesz, ma dwa punkty akcji do wydania na turę, różne akcje mają inny koszt, taki jak leczenie, strzelanie, przeładowywanie, przenoszenie itd. Każdy gracz bierze go po kolei, aby poruszać się po mapie, ograniczając liczbę punktów, które zwiększają Twój wynik; pierwszy zespół, który osiągnie ostateczny wynik łącznie wygrywa.
Jak go znaleźliśmy? Szczerze mówiąc, nasze pierwsze gry były naprawdę frustrujące. Zdecydowaliśmy się na Grenadiera, więc w przeciwieństwie do innych klas, byliśmy bardziej typem, który trzymał się z daleka i nie wdawał się zbytnio w bójkę, to pozostawiło zadanie polegające na ograniczeniu punktów (co trzeba było zrobić raczej duże koło) do szybszych / lepiej uzbrojonych graczy. Wczesne gry były małymi mapami, 4 v 4 z 3 punktami do uchwycenia; obie drużyny zaczynają od punktu i zasadniczo muszą walczyć o środkowy. Uchwyć środkowy punkt i otrzymujesz więcej punktów w każdej turze, a więc w ten sposób wygrywasz. To takie proste, każdy może to zrozumieć.
Najwyraźniej nie.
Gdy osiągnęliśmy poziom, otworzyliśmy drugi automat najemników i od tego momentu wszystko się zmieniło. Moglibyśmy teraz wejść do bitwy z dwoma merkami pod naszą kontrolą, gdybyśmy chcieli; to wciąż ta sama liczba najemników na stronę, ale czasami z jednym lub większą liczbą graczy kontrolujących więcej merków. Tutaj zrekrutowaliśmy naszego nowego NPC "Adama", działacza maszyn podwodnych z dodatkowym ruchem i zdrowiem, a my spędziliśmy wiele naszych punktów badawczych na wyposażeniu Adama w lepszą zbroję. Miał jedną rolę; wejść, zdobyć punkt, wyjść. Nie chciał się bić, żeby walczyć, musiał być w stanie brać hity i przetrwać. W międzyczasie nasz grenadier podniósł rolę dowódcy, co skłoniło nas do wykonania praktycznie każdej gry i udostępnienia nam różnych map dla pobliskich graczy, aby spróbować zdobyć punkt, zdobyć punkt lub trafić do konkretnego wroga.
Na tym etapie nasze mapy powiększyły się, były o wiele większe, z pięcioma dostępnymi punktami, o wiele wyższymi celami do osiągnięcia, nasza strategia zawsze polegała na środkowym wysiłku i bronieniu jej, po tym, jak ktoś przykrył nasze najbliższe punkty zdobywania punktów, a następnie spróbował mocno wepchnąć na siebie. wróg, za środkowym punktem zdobycia i zmusić ich do obrony. W międzyczasie Adam biegł, aby zebrać najmniej bronionych wrogich drużyn dwa punkty zdobycia, a my strzelaliśmy z nich w zwycięstwo; wspaniale było mieć większą kontrolę nad bitwą, zwłaszcza gdy gracze śledzili pingi, a nasza strategia działała dość konsekwentnie.
Niestety, podczas gdy mapy są całkiem inne, tryb gry jest zawsze taki sam i dla nas jest to miejsce, w którym cierpi trochę; jest o wiele więcej możliwości dzięki różnym trybom gry, jakie widzisz w tradycyjnych grach FPS(Capture Flag, Chroń VIP, Bomb Plant, itp.), Że ciągłe przechwytywanie punktów staje się trochę stare. Ta gra sprawia niesamowitą frajdę podczas pracy zespołowej, ale jest bardzo frustrująca, gdy gracze grają zbyt defensywnie i nic nie robią, szczególnie ze względu na pozornie mieszane bariery językowe, które gracze muszą pokonać (chociaż wybraliśmy angielski serwer, który naszym zdaniem nie jest językiem angielskim) mówiące ludzie idą do niego ze względu na niską populację niektórych innych serwerów w kraju). Gra warta jest spróbuj , dużo zabawy, a jeśli masz wielu chętnych do grania, to na pewno tam, o ile gra strategiczna .