Analiza wydajności gry Hitman 3 na PC
Oparty na silniku Glacier Engine Hitman 3 długo mnie korcił by go sprawdzić, więc nadszedł czas, aby go przetestować i zobaczyć, jak działa na platformie PC. (Z paroma innymi osobami by analiza była rzetelna).
Do analizy wydajności komputera PC użyliśmy procesora Intel i9 9900K z 16 GB pamięci DDR4 przy 3600 MHz, AMD Radeon RX580 i RX Vega 64, NVIDIA GTX 690, GTX980Ti, RTX 2080Ti i RTX 3080. Użyliśmy również 64-bitowego systemu Windows 10, czyli karty GeForce sterownik 461.09 oraz sterowniki Radeon Software Adrenalin 2020 Edition 21.1.1.
IO Interactive dodało kilka ustawień graficznych do poprawienia. Gracze PC mogą dostosować jakość tekstur, poziom szczegółowości, filtrowanie tekstur, SSAO, cienie, odbicia lustrzane i SSR. Dostępne są również opcje cieniowania ze zmienną szybkością, rozmycia ruchu i jakości symulacji.
Hitman 3 ma wbudowane narzędzie do testów porównawczych. W naszych testach GPU wykorzystaliśmy scenę Dubaju (która jest reprezentatywna dla wydajności w grze). W naszych testach porównawczych procesorów wykorzystaliśmy scenę Dartmoor. Ta scena ma wiele zniszczalnych obiektów i przypomina bardziej test obciążenia procesora.
Aby dowiedzieć się, jak gra skaluje się na wielu wątkach procesora, przeprowadziliśmy symulację procesora dwurdzeniowego, czterordzeniowego i sześciordzeniowego. Cyberpunk 2077 wymaga co najmniej czterordzeniowego procesora. Nasz symulowany system dwurdzeniowy nie mógł płynnie przeprowadzić testu warunków skrajnych. Podczas gdy średnia liczba klatek na sekundę to przyzwoite 42 kl./s, podczas scen o ciężkiej fizyce otrzymywaliśmy jednocyfrowe liczby.
Bez Hyper-Threading nasz symulowany czterordzeniowy system również doświadczył okropnej minimalnej liczby klatek na sekundę. Po włączeniu funkcji Hyper-Threading nasz symulowany czterordzeniowy rdzeń był w stanie osiągnąć minimum 34 kl./s i średnio 87 kl./s.
Nasz Intel i7 4930K był również w stanie zapewnić płynną rozgrywkę. Chociaż ten konkretny procesor był wąskim gardłem naszego RTX3080, osiągnął minimum 95 kl./s i średnio 122 kl./s zarówno przy 1080p/Ultra, jak i 1440p/Ultra. Przy 4K/Ultra, Intel i7 4930K zachowywał się podobnie do Intel i9 9900K.
Wydaje się, że silnik Glacier Engine w grze Hitman 3 skaluje się na ponad 8 rdzeniach/wątkach procesora. Aby uzyskać stałe 60 klatek na sekundę w rozdzielczości 1080p/Ultra, musieliśmy włączyć Hyper-Threading na naszym i9 9900K. Bez tego w scenach o ciężkiej fizyce spadaliśmy do połowy 50 klatek na sekundę, gdy wszystkie nasze osiem rdzeni procesora było w pełni wykorzystywane.
Hitman 3 nie wymaga zaawansowanego procesora graficznego, ponieważ większość naszych procesorów graficznych była w stanie zapewnić stałe 60 klatek na sekundę w rozdzielczości 1080p/Ultra. Warto również zauważyć, że procesory graficzne AMD radzą sobie wyjątkowo dobrze w tej konkretnej grze.
Przy 1440p/Ultra nasz GTX980Ti nie był w stanie zapewnić stałego 60 klatek na sekundę. Z drugiej strony, nasz AMD Radeon RX Vega 64 nie miał żadnych problemów z osiągnięciem 60 klatek na sekundę. Jeśli chodzi o 4K/Ultra, zarówno nasze RTX2080Ti, jak i RTX3080 były w stanie zapewnić stałe 60 klatek na sekundę. Dla tych, którzy się zastanawiają, różnica wydajności między naszym 2080Ti a 3080 wydaje się wynosić około 25% w tej grze.
Pod względem graficznym Hitman 3 wygląda świetnie i zapewnia lepszą oprawę wizualną niż Hitman 2. IO Interactive zaimplementowało odbicia w przestrzeni ekranu, chociaż jestem pewien, że w przyszłości zespół zastąpi je odbiciami wykorzystującymi ray tracing. Ponadto jakość większości materiałów jest wyjątkowa. Gracze mogą wchodzić w interakcję z krzakami i trawą, a także są dostępne piękne efekty fizyki tkaniny. Naszym jedynym problemem są animacje (mogą być płynniejsze) i niektórzy NPC, którzy mogliby skorzystać z większej liczby wielokątów. Zauważyliśmy również pewne problemy z wyskakującymi okienkami, nawet w ustawieniach Ultra. Poza tym Hitman 3 wygląda niesamowicie.
Podsumowując, Hitman 3 wygląda i działa lepiej niż Hitman 2. Gra w końcu dobrze skaluje się na wielu rdzeniach/wątkach procesora i działa płynnie na wielu różnych kartach graficznych. Wystąpiły również awarie lub problemy z płynnym działaniem myszy. Hitman 3 działa niesamowicie dobrze na PC, więc chwała dla IO Interactive za oferowanie tak dopracowanego produktu.
To wszystko co przygotowałem (Przygotowaliśmy dzięki guys jeśli to czytacie).
Ps: Nie wszystkie zdjęcie wysłałem bo niestety nwm jak się tu wstawia więcej zdjęć.