[#1] Black Desert Online - Zadania fabularne oraz Node
Witajcie! W tej serii poradników chciałbym przedstawić wam wszystkie informacje na temat gry. Temat ten jest na tyle obszerny, że będzie jemu poświęcone kilka poradników. W tym poradniku poruszymy temat zadań fabularnych oraz Nodów, czyli "szlaków", dzięki którym możemy pozyskiwać niektóre surowce za pomocą pracowników. Zacznijmy od początku, czyli od zadań fabularnych. W początkowej fazie gry, robienie tych zadań jest kluczowe.
Dlaczego? Dają nam lepszy ekwipunek, a w związku z bossem, z którym walczymy gdzieś w drugiej godzinie naszej gry, jest on kluczowy. Rzecz jasna nie na wszystkich klasach jest to ważne, aczkolwiek warto wzmacniać swoją postać. Któż bowiem nie chce mieć większej ilości obrażeń, czy obrony? Zadania fabularne również dają doświadczenie, ale to jest chyba już wiadome. Większość zadań daje również doświadczenie dla Contribution Pointsów, ale o tym będzie w następnym poradniku.
Zadania fabularne pozwalają nam również wczuć się w otaczający nas świat, co jest istną gratką dla wszelkich osób, którzy interesują się światem przedstawionym w danej grze. Dzięki tym zadaniom, możemy również wzmocnić swoją postać. Kluczowym momentem w historii naszej postaci będzie osławiony w tej grze poziom 56. Jest to poziom, który jest wymagany, by postać przeszła proces tak zwanego "Awakeningu". Więcej o tym procesie będzie w późniejszych poradnikach.
Dobrze, poruszyliśmy temat zadań fabularnych oraz tego, że warto je robić. Co jednak z tymi całymi nodami? Na początku ich opisu, warto zaznaczyć iż pierwszy node, w który zainwestujemy, musi sąsiadować z miastem lub wioską. Dla przykładu, jeżeli chcemy dotrzeć do node zwanego Northern Heidel Quarry, najpierw musimy zainwestować Contribution Points w Northern Guard Camp, który to sąsiaduje z miastem Heidel.
Dobrze, ale co nam dają te całe node? Przede wszystkim w większości z tych miejsc możemy wydobywać surowce za pomocą pracowników, których możemy kupić od NPC. Będą oni zbierać surowce, które możemy później przeznaczyć na budowanie statków, alchemię, gotowanie i wiele więcej. Jeżeli jednak żadna z tych ścieżek by was nie interesowała, zawsze można sprzedać wydobyte surowce innym graczom.
Dzięki node, transport towarów między jednym miastem a drugim jest o wiele tańszy. Co mam przez to na myśli? Jeżeli wysyłamy towary z jednego miasta do drugiego, a te miasta nie są ze sobą połączone nodami, opłata za transport jest pomnożona razy trzy. Co za tym idzie, jeżeli za transport zapłacilibyśmy normalnie 1000 srebra, w takim przypadku płacimy 3000 srebra. Oczywiście srebro jest zabierane z warehouse, nie z naszego ekwipunku i to też warto mieć na uwadze.
Miasta również spełniają funkcję node. Działa to na takiej zasadzie, jak z pozostałymi nodami. Jedyną różnicą jest skala, bo o ile w danym node można zainwestować raptem parę Contribution Points, o tyle w miastach można zainwestować ponad 100. Świetnym przykładem jest miasto Grana położona na zachodzie mapy. Tam za jeden domek musimy zapłacić średnio 10 Contribution Points. Oczywiście można potem odzyskać te punkty, jeżeli sprzedamy domek. Nie zmienia to jednak faktu, że aby kupić tam wszystkie domy musimy wydać około 160 Contribution Points. Jest to duża liczba, aczkolwiek zakup wszystkich domków jest nieopłacalny, gdyż niektóre domki powielają swą funkcję. Więcej na ten temat również będzie w innych poradnikach, tutaj jest jedynie wprowadzenie do tego tematu. Wspomnę jeszcze tylko, że zakup dwóch rezydencji w jednym mieście jest bardzo nieopłacalny. Jest to związane z tym, że możemy mieć tylko ograniczoną ilość rezydencji. Na stan dzisiejszy jest to 5 rezydencji, aczkolwiek niewykluczone, że ta liczba się zwiększy, lub też zmniejszy.