Bloons Tower Defense 6
Bloons Tower Defense 6 (BTD6) to kolejna gra od dewelopera Ninja Kiwi z serii BTD , wydana 14 czerwca 2018 roku. Gra polega na tym samym co inne gry z serii TD (pokonanie przeciwników i obrona "bazy" stawiając "wieże"). Jednak czy warto kupić tą grę skoro polega na tym samym co inne gry, które można nabyć za darmo ? Oczywiście że tak. W tej części BTD znajdziecie wiele czynników których nie znajdziemy w innych grach.
Samo lobby prezentuje się bardzo dobrze, Mamy przejrzystą grafikę która nie szkodzi oku, oraz co najważniejsze nie mamy wielkiego chaosu. Wszystko jest na swoim miejscu. W lewym górnym rogu mamy nasz profil ze statystykami, niżej kolejno zakładkę ustawień, osiągnięć , sklepu z płatnymi bonusami, sklepem za specjalną walutę (prawdopodobnie opisze ją w innym artukule). Na dolnej części obrazu mamy kolejno zakładki:
Monkey - lista naszych małpek, ilość zdobytego doświadczenia przy każdej małpce, podział małpek na kategorie:
Primary - Dart Monkey, Boomerang Monkey, Bomb Shooter, Tack Shooter, Ice Monkey, Glue Monkey
Military - Sniper Monkey, Money Sub, Monkey Buccaneer, Monkey Ace, Heli Pilot, Mortar Monkey, Dartling Gunner
Magic - Wizard Monkey, Super Monkey, Ninja Monkey, Alchemist, Druid
Support - Banana Farm, Spike Factory, Monkey Village, Engineer Monkey
Heroes - jest to nowość w serii BTD. Mamy aktualnie 11 Herosów. Każdy jest unikalny i ma własne zdolności. Herosi nie mają ogólnego poziomu ale ich poziom jest zdobywany od nowa podczas każdej gry. Innymi słowy lvl Herosa obowiązuje tylko w danej grze. Maksymalny jest 20 i każdy lvl wzmacnia Herosa. Gdy klikniemy na herosa w lobby mamy rozpiskę poziomów i opis co się dzieje. Herosi nie są podzieleni na kategorie jednak można przypisać każdego herosa do innej kategorii np. Quincy jako primary.
Play & CO-OP - Po kliknięciu zakładki play pokazuje nam się lista map które możemy zagrać. Map jest wiele ( aktualnie jest 51 map) jednak co ważniejsze poza standardowymi trybami Easy, Medium oraz Hard dodano kilka bonusowych trybuów np. CHIMPS, HALD CASH, DUBLE HP MOAB. Wszystkie tryby są takie:
Pimary Only (easy) - możemy użyć tylko Herosa i małpek należących tylko do kategorii Primary.
Military Only (medium) - tak jak poprzedni tryb lecz używamy tylko military monkey
Magic Only (hard) - ponownie to samo leczy używamy tylko Magic Monkey
Deflation (easy) - na start mamy 20 000 monet jednak nie zarabiamy. Zaczynamy od 31 rundy i musimy przetrwać do 60
Reverse (medium) - balony idą od tyłu
Apopalypse (medium) - balony idą nieustannie. W przypadku standardu kolejna runda aktywuję się dopiero po pokonaniu wszystkich balonów z poprzedniej rundy. Na tym trybie nie ma przerwy między rundami oraz nie otrzymujemy pieniędzy za zakończenie fali
Alternate Bloons Rounds (hard) - balony nie idą standardowo lecz alternatywnie, tzn. że podczas pierwszej rundy może pojawić się camo lub serce
Duble HP MOAB (hard) - wszystkie balony klasy M.O.A.B mają podwojone HP
Half Cash (hard) - Otrzymujemy połowę mniej pieniędzy
MPOPPABLE (hard) - W przypadku easy medium i hard ceny i ilość fal rośnie. Impoppable idzie o krok dalej. Mamy tam 100 rund a ceny zakupu są jeszcze droższe.
CHIMPS (hard) - Najtrudniejszy tryb w grze. Żaden błąd nie jest wybaczany. Nie możemy sprzedawać jednostek, produkować pieniędzy za pomocą farmy. Mamy 100 rund i zaczynamy od 6.
W przypadku za gry CO-OP wszystko prezentuje się tak samo pomimo faktu że gramy z innymi, jednak warto wiedzieć, że medale zdobyte na CO-Op'ie nie zaliczają się do medalów za grę solo i na odwrót. Są to oddzielne kategorie.
Nagrodami za te tryby są Monkey Money oraz medal przypięty do danej mapy jak widać na zdjęciu. Za CHIMP dostajemy oprócz medalu ramkę do mapy. Czarna ramka (najlepsza) jest dostępna tylko gdy przejdziemy CHIMPA bez wychodzenia z rundy, ponieważ gdy jest szansa że przegramy i wyjdziemy runda zaczyna się od nowa i możemy lepiej rozegrać, dlatego jeśli chcemy uzyskać czarną ramkę musimy przejść za jednym podejściem.
Powers - to bonusy które pozyskujemy za wyzwania, osiągnięcia lub kupujemy za walutę którą znajdziemy w prawym górnym rogu. Przykładowy power to paczka z monetami. Po użyciu spada paczka i gdy w nią klikniemy otrzymujemy 2000 monet w trakcie rundy.
Umiejętności ( knowledge) to specjalne punkty które zdobywamy tylko za ogólny lvl up konta, jednak nie za każdy lvl je otrzymujemy. Możemy je wydać na bonusy do każdej kategorii małpek. Np jedna z umiejętności w dziale military to obniżenie HP do 2/3 balonom klasy M.O.A.B . Jeśli ktoś chce grać bez Knowledge można to wyłączyć w tej zakładce.
Podsumowując, gra jest naprawdę dobra i godna polecenia fanom gier TD. Każdy gracz z tej kategorii znajdzie coś tu dla siebie. Pozdrawiam ~ KarPal