08.07.2017
Broforce- Terraria na sterydach
Gra często przeceniania. Gra często grana. W czym leży fenomen tej gry? Moim zdaniem jest to to ,że to gra dla każdego. Zacznijmy od początku. Gra 2D.
Grafika: pikselowa.
Postać: wiele postaci z popkultury amerykańskiej
Sterowanie: w górę, dół, prawo i lewo. Skok. Atak podstawowy zależny od postaci. Atak wręcz (z paroma wyjątkami atakującymi wtedy na dystans). Umiejętność specjalna. Napięcie bicepsów.
Cel: przebiegnąć w prawo i wskoczyć na drabinkę helikoptera wśród wybuchów.
Przeszkody: Zamaskowani terroryści, otoczenie, psy terrorystów, otoczenie, maszyny terrorystów, otoczenie.
Głównym celem zabawy jest po prostu przejść kolejne poziomy. Każdy następny jest trudniejszy od popredniego. Z pomocą przychodzą nam inni członkowie naszego oddziału więzieni przez terrorystów. Po uwolnieniu ich dostajemy dodatkowe życie i zmieniamy postać.
Mamy grę podobną do nurtu ,który wytworzyła terraria. Prawie całkowicie zniszczalny świat. Gra jest bardzo arkadaowa , typowy run'n'gun. Już po samym menu głównym gry możemy się poczuć jakbyśmy grali na automatach albo odpalali Contre na konsoli naszego dzieciństwa. Połączenie Contry i Terrari, okazało się niszą rynku. Jeden z powodów popularności tej gry. W Terrari brakuje super szybkich, rozgramiających akcji, w Cotra nie ma dużego systemu zniszczeń. Tak z dwóch zwietrzałych już gier stworzono jeden z najbardziej akcyjnych gun'n'run w latach po konsolach NES.
Każda postać ma inny sposób podejścia do akcji. Tutaj pojawia się jedna z przyczyn popularności. Miliardy easter egg'ów. Każda postać jest postacią znaną z filmów i popkultury. Każda ma trochę zmienioną nazwę przez wciśnięcie gdzieś słówka "bro".
Napisałem ,że to gra dla każdego. Nie chodzi mi się o dzielenie ludzi na 3-latki i 40-latków. Gra oferuje wachlarz pod innym względem. Szukając świetnego zajęcia czasu to przejście jednego poziomu nie zajmuje więcej niż 10 minut (nie dotyczy trudniejszego poziomu trudności). Nie musimy patrzeć na zegarek czy zdążymy ,bo przejście poziomu zapisuje nasze postępy, a zadanie to biegnięcie w prawo ,więc nie boimy się ,że zapomnimy fabuły jak w RPG'ach. Gra nie jest jednak płytka. Istnieje w niej wiele warstw komizmu. Przez chociażby oglądanie niektórych ataków, czy modele niektórych bossów. Także jest ciągle powtarzająca się anegdota o "amerykańskiej wolności" czyli wybiciu wszystkich wrogów Ameryki na tym terenie. Dzięki easter egg'ą możemy przypomnieć sobie wszystkie filmy ,które oglądaliśmy i wykorzystać je do powstrzymania terroryzmu.