Ciekawostki z gry Gothic
1) W grze istnieje taka osoba jak ,,Potężny obcy krasnolud". Może znaleźć jego notatkę za palisadą orków ,gdzie niema absolutnie nic. Przez to, że tam nie ma nic to chyba jasne jest to, że twórcy nie chcieli abyśmy się tam znaleźli. Cytując tę notatkę ,,Dobra człowieku dokonałeś tego i przeszedłeś przez ścianę. Jak pewnie widzisz historia o hordach orków za tą ścianą to bujda, nie ma tu nic więcej do zrobienia, to miejsce jest opuszczone to koniec świata. Ale ja potężny obcy krasnolud, który nie należy do tej historii ostrzegam cię zostałeś oszukany wierząc w tę historię która nie jest prawdziwa oni chcą cię dorwać, nie wierz w żadną rzecz, którą powiedzą i miej oczy szeroko otwarte.
Potężny obcy krasnolud."
Jak można było się zorientować ta postać uważa, że cała historia naszego bezimiennego bohatera to kłamstwo, w co nie można zaprzeczyć bo to gra. Ale mówi nam jeszcze, że chcą go dorwać i żebyśmy mieli oczy szeroko otwarte. Moje przemyślenia są takie, że potężny obcy krasnolud ostrzega nas przed poszukiwaczami i smokami. Ta notatka jest w górniczej dolinie jak pewnie wiemy po powrocie z górniczej doliny ścigają nas poszukiwacze. Jest oczywiście wiele teorii na temat tego krasnoluda, lecz myślę, że to po prostu twórcy się bawią. Jednak to nie koniec informacji na temat naszego krasnoluda. Ci którzy dobrze się rozglądali to wiedzą, że nie daleko farmy Onara jest mały cmentarz, gdzie jest jego grób. Jest tam napisane ,,Potężny krasnolud z kosmosu 2894 - 3787 - To kłamstwo!". Widząc to, że mamy jego grób możemy się domyślić, że nie żyje, ale patrząc na datę urodzenia i śmierci możemy stwierdzić, że pochodzi z przyszłości. W tej grze nie mamy już więcej informacji o nim, lecz w Gothic III mamy jeszcze jedną notatkę od naszego krasnoluda.
TMAD.(nie nie jestem martwy obserwuje cię."
Możemy się domyśleć, że skrót TMAD znaczy The Might Alien Dwarf, czyli potężny obcy krasnolud. Myślę, że już wystarczy nam tego krasnoluda i możemy przejść do innych ciekawostek, a jeśli chodzi o tą notatkę to pozostawię już to wam.
2) Jak pewnie wiemy Gothic toczy się w niezbyt zaawansowanych czasach, lecz w jarkendarze nad biblioteką Uczonych możemy znaleźć wrak samochodu i tam również da się dostać bez kodów jednak jest to długie i trochę żmudne. Jeśli już dojdziemy do samochodu to zobaczymy, że jest całkowicie zniszczony i zardzewiały tak, że nie można odczytać jego markę. Jednak najciekawsze jest to, że samochód ma na sobie przyczepioną małą karteczkę, a jej treść brzmi tak ,,No cóż, w sumie to zawsze chciałem zrobić grę o samochodach. S.”. Literka S to pewnie pierwsze litera imienia jakiegoś moderatora, który stworzył ten samochód i napisał, że chciałby zrobić grę o samochodach, a zamiast tego pracuje nad Gothic.
3) W grze mamy książkę i list pod tytułem ,,Typowa książka" i ,,Typowy list", a jej treści to ,,blaBla"
4) Wszystkie golemy mogą chodzić na dnie wody.
5) Jeśli w jarkendarze wypłyniemy za daleko to pożre nas potwór morski
6) Jeśli zabijemy jakiegoś maga lub poszukiwacza magią ,,Bryła lodu" to będziemy mogli wziąć jego runy.
7) Jeśli dojdziemy do Laresa omijając strażników to dostaniemy 500 punktów doświatczenia
8) Jeśli pójdziemy do Garonda bez przydzielonej gildi i weżniemy od niego zadanie to dostaniemy frakcje Najemnika
9) Wrzód jest w Gothic II tylko w postaci ożywieńca i można go przywołać kodem ,,Undead_Mud" lub zwój z czarem na przywołanie go ,,ItSc_SummonMud".
10) Każda postać w Gothic 2 ma szósty krąg magi.
Dziękuje za przeczytanie tego artykuł !!!