[CS 1.6] Recenzja Gry
Counter-Strike (sprzedawany jako Half-Life: Counter-Strike) to multiplayer pierwsza strzelanka pierwotnie stworzona przez Minh Le i Jess Cliffe jako mod dla Half-Life. W piątej wersji beta, firma Valve Software zaczęła aktywnie uczestniczyć w rozwoju, a ostatecznie nabyła prawa do gry i zaproponowała pierwotnym pracodawcom pracę deweloperów w firmie, które oba przyjęli.
Po upływie około roku w fazie beta, pierwsza pełna wersja moda została opublikowana 9 listopada 2000 r., A gra była również dostępna w sprzedaży detalicznej w Ameryce Północnej wkrótce potem 14 listopada 2000 r.
Od powstania bety powstały różne sequele i spineffy, takie jak Counter-Strike: Condition Zero, Counter-Strike: Source oraz najnowsze w serii Counter-Strike: Global Offensive. Każda nowa odsłona gry była hitem.
Counter-Strike został uznany na całym świecie za bardzo konkurencyjną grę wieloosobową. Decyzja o tym, aby gra multiplayer pochodziła tylko z jego początków moda. Robienie pojedynczej gry spowodowałoby dużo więcej pracy, ponieważ nowe modele i kody AI byłyby potrzebne dla wrogów w przeciwieństwie do gry wieloosobowej, która wymaga znacznie mniej pracy.
Istnieją trzy oficjalne scenariusze, każdy z własnymi zespołami, celami i mapami. We wszystkich przypadkach oba zespoły są przeciwdziałami terroryzmu przed Terrorystami.
W oryginalnym wydaniu detalicznym pojawiła się krótka mapa szkoleniowa dla jednego gracza, ale została ona usunięta, gdy gra została przeniesiona do Steam. Gdy gra została dodana do steam osiągnęła niewyobrażalną liczbę zakupień. Kolejne odsłony gry osiągały coraz większą liczbę zakupień.
Gdy Counter-Strike opuścił fazy beta i wydano pierwszą kompletną wersję, dostępne były dwie różne wersje gry: mod i retail. Po przekazaniu gry do Steam, obie te edycje zostały przerwane, a tylko wersja Steam jest nadal obsługiwana. Od czasu wydania wersji Steam starsze wersje (mod i handel detaliczny) zostały z mocą wsteczną określane jako wersja WON na podstawie nazwy usługi powiązanej używanej przez te wersje.
Mod
Było to zasadnicze wydanie, które było najbardziej bezpośrednią kontynuacją wydań beta. Modowe wydanie gry można pobrać ze strony oficjalnej witryny Counter-Strike i wymagało zainstalowania Half-Life w celu grania.
Ponieważ ta dystrybucja była modem podobnym do wcześniejszych wersji beta, ta edycja gry zawierała prawdziwe nazwy broni. Ponadto wydanie to miało ekskluzywne mapy, które nie zostały uwzględnione w sprzedaży detalicznej, ponieważ Valve Software nie kupiło praw do wszystkich map. Mapami były Arabstreets, Dust2, Estate, Foption, Highrise, Inferno, Nuke, Rotterdam, Tundra, Vegas i Vertigo. Niektóre z tych map zostały usunięte / wprowadzone w kolejnych latach.
Gdy Counter-Strike został przeniesiony do Steam z wersją 1.6, wydanie to zostało przerwane.