Fenomen wśród gier, czy sława przez poprzednie części?
Dziś chciałbym poruszyć temat Counter Strike: Global Offensive, czwartej części gry Counter Strike. Gra została wydana przez Valve Corporation, jednakże pracowało nad nią również studio Hidden Path Entertainment. Została ona wydana 21 sierpnia 2012 roku. Przez pięć lat jej popularność nie spadła, cały czas można ją uznać za samą czołówkę gier typu shooter, co wynika zarówno z faktu sposobu rozgrywki, jej promocji oraz zainteresowania od strony e-sportowej za sprawą licznych imprez na całym świecie. Co przyczyniło się do aż takiego sukcesu tego tytułu? Czy wynikało to tylko z popularności Counter Strike'a 1.6? Skąd biorą się tak ogromne ceny za skórki do broni, noży, lub rękawiczek? Dlaczego same naklejki drużyn związanych z e-sportem osiągają aż do kilku, kilkunastu tysięcy złoty? Myślę, że składa się na to wiele różnych czynników, ale o tym zaraz. Przejdźmy więc do sedna, czyli samej rozgrywki.
Gra ma także swoje problemy - ze względu na grafikę na słabszych komputerach mogą pojawiać się problemy z płynnością gry, choć do optymalizacji nie mam nic do zarzucenia. Ponadto w grze również pojawia się dosyć kiepskawy hitbox - chcąc nie chcąc czasami nie wyłapuje pocisków, które powinny trafić naszego przeciwnika.
Podsumowując - gra nadaje się w stu procentach do polecenia, oferuje ciekawą, dynamiczną rozgrywkę z zakresu shootera. Ma zarówno swoje wady jak i pozytywne strony, osobiście sądzę iż te pozytywne znacząco przeważają. Tym samym uznaję iż CS:GO zarówno skorzystał ze sławy poprzednich serii, jak i sam nie odstawał aż tak znacząco poziomem, oferując naprawdę dobry zakres rozgrywki i wiele pobocznych opcji jak np. skiny.
Mam nadzieję iż moja recenzja będzie dla kogoś przydatna.
Pozdrawiam serdecznie,
HollowLun.