Poradnik - Nekromanta - Set Rathmy
Wspominając, dodatek Reaper of Souls zawiera m.in.:
- nowa postać: krzyżowiec,
- zwiększenie pułapu levelowego z 60 do 70,
- akt V, którego akcja toczy się najpierw w Zachodniej Marchii, a następnie w fortecy Pandemonium, w której bossem finałowym jest Maltael – Anioł Śmierci,
- liczne poprawki wykryte w podstawce Diablo III.
Natomiast w patchu Rise of Necromancer pojawia się zarówno postać Nekromanty jak i nowe dodatki kosmetyczne.
Co do budowy Nekromanty, osobiście używam setu Rathmy oraz najoptymalniejszego według mnie zestawu umiejętności. Wiadomo, może być lepsze rozwiązanie i nie twierdzę, że takiego nie ma, lecz na tym zestawieniu ekwipunku i umiejętności można zrobić na spokojnie wysokie poziomy Głębokich Szczelin.
Czas więc przejść do buildu.
UMIEJĘTNOŚCI PASYWNE
- POTWORNA DANINA - odzyskujemy równowartość 10% liczby punktów życia otrzymywanych przy trafieniu za każdym razem, kiedy jeden z naszych przywołańców trafi przeciwnika - podczas gdy nasze szkielety i magowie kogoś biją my odzyskujemy punkty życia
- WSZECHOGARNIAJĄCA ESENCJA – zwiększa maksimum esencji o 40 pkt – esencji nigdy dość, szczególnie gdy zużywa się cała podczas tworzenia nowego Szkieletowego Maga (pozostaje jeszcze kwestia Rozkazywania Szkieletom – po prostu wybieramy cel który mają atakować a to też kosztuje esencję)
- WYDŁUŻONA SŁUŻBA - wydłuża czas działania Szkieletowych Magów i Ożywienia o 25% - czyli wraz z niżej podanym ekwipunkiem wydłuża czas, w którym przy boku mamy Szkieletowego Maga, a co za tym idzie, dłużej nam się utrzymuje procentowy mnożnik obrażeń
- PRĘDKIE ŻNIWA – zwiększa szybkość ataku Kościanych Kolców, Wyssania Krwi oraz Ponurej Kosy o 15% - szybciej generujemy esencję, więc możemy mieć cały czas maksymalną ilość Magów lub częściej rozkazywać szkieletom.
- podstawowa - KOŚCIANE KOLCE – runa: Nagły Wstrząs [generuje esencję]
- dodatkowa – SZKIELETOWY MAG – runa: Osobliwość [im więcej Magów tym większy procentowy dmg, wynikający z bonusów ekwipunku]
- krew i kość – SYMULAKRUM – runa: Rezerwuar [odpalam zazwyczaj tylko na problematyczne elity lub strażnika szczeliny]
- reanimacja – KRAINA UMARŁYCH – runa: Kraina Mrozu [odpalam jak zaczyna się robić gorąco z duża ilością mobów jak i na problematycznych elitach i strażniku szczeliny]
- reanimacja – ROZKAZYWANIE SZKIELETOM – runa: Zamrażający Uścisk [jak sama nazwa wskazuje – rozkazuje szkieletom który cel mają atakować – dodatkowo stunuje]
- zwłoki – POCHŁONIĘCIE – runa: Kanibalizm [z runą Kanibalizm przywraca zarówno esencję jak i punkty życia]
Zanim przejdziemy do ekwipunku, to pokrótce opiszę Wam w jakiej kolejności najlepiej rozdawać punkty mistrzostwa.
- PODSTAWOWE – Szybkość Ruchu Maksymalna Esencja Inteligencja (Witalność można pominąć lub rozdawać w proporcji wybranej przez siebie np. 3:1)
- OFENSYWNE – Szansa na trafienie krytyczne Obrażenia krytyczne Szybkość ataku Redukcja czasu odnowienia
- DEFENSYWNE – Pancerz Regeneracja punktów życia Odporność na wszystko Życie
- UŻTYKOWE – Obrażenia obszarowe Punkty życia za trafienie Redukcja kosztu zasobów Złoto
EKWIPUNEK I PRIORYTETOWE STATYSTYKI
- HEŁM – Czaszkowy Hełm Rathmy – INT, Szansa na krytyka, Umiejętność : Szkieletowy Mag
- NARAMIENNIKI – Kolce Rathmy – WIT, INT, Redukcja czasu odnowienia, Obrażenia obszarowe
- AMULET – Obietnica Podróżnika – Obrażenia fizyczne, Obrażenia krytyczne, Szansa na krytyka, Kieszeń
- NAPIERŚNIK – Żebrowa Zbroja Rathmy – WIT, INT, Pancerz
- NARAMIENNIKI – tutaj występuje kwestia sporna ponieważ:
* Owijacze Żniwiarza – rekomendowane – Kule zdrowia przywracają również od 25 do 30% zasobu podstawowego - Obrażenia fizyczne, Obrażenia krytyczne, Szansa na krytyka, Kieszeń
- RĘKAWICE – Makabryczne Rękawice Rathmy – Szybkość Ataku, Obrażenia krytyczne, Szansa na krytyka, INT
- PAS – Godzina Czarownic – INT, WIT, Obrażenia krytyczne, Szybkość Ataku
- NOGAWICE – Szkieletowe Nogawice Rathmy – WIT, INT, Pancerz
- BUTY – Skostniałe Sabatony Rathmy – INT, WIT, Pancerz, Umiejętność: Szkieletowy Mag
- PIERŚCIENIE – Krąg Nailuja, Róża Wiatrów – Obrażenia krytyczne, Szansa na krytyka, Szybkość Ataku, Kieszeń
- BROŃ – Szkieletowa Kosa Jessetha – Procentowe obrażenia, Szybkość Ataku, INT
- DRUGA RĘKA – Szkieletowa Tarcza Jessetha – INT, WIT, Szansa na krytyka, Redukcja czasu odnowienia
Bonusy z Kostki Kanaiego:
- Cienisty Hak Reileny – Im więcej punktów esencji tym bardziej zwiększa się dmg (0,5% za 1 pkt) oraz Kościane Kolce generują od 2 do 5 dodatkowej Esencji na trafienie.
- Tasker i Theo – Zwiększa szybkość ataku podwładnych od 40-50%.
- Wyrok Kryspina – Zadaje od 75 do 100% obrażeń spowolnionym wrogom lub potraja ten bonus gdy działa inny efekt kontroli.
Rekomendowane kamienie legendarne:
- Egzekutor – Zwiększa obrażenia podwładnych
- Zmora Uwięzionych – Zwiększa obrażenia wrogom pod wpływem spowolnienia lub innych efektów
- Stymulator Bólu – Jako że mamy dużo krytyka, powoduje to dodatkowe obrażenia w postaci krwawienia
* Alternatywnym klejnotem zamiast Stymulatora Bólu może być Ezoteryczna Alteracja, która zmniejsza niefizyczne obrażenia o 10% ale jakoś osobiście się przyzwyczaiłem do tego powyżej :)
No i ostatnia kwestia to gdy już nam możliwości pozwolą to wkładamy do Ekwipunku Rozpacz Caldesana i bijemy własne rekordy na szczelinach :)
Jeśli dotrwałeś do tego momentu i używasz z pomyślnością tego builda, to bardzo dziękuję i powodzenia w biciu rekordów :)