DON`T STARVE TOGETHER PORADNIK DOTYCZĄCY SPANIA
Dzisiaj o śnie w don't starve together.
Sen może wynikać z dwóch powodów, położenia się przez gracza do spania w, na przykład śpiwór, bądź uśpienie przez zewnętrzny czynnik, jak mandagory. Na dodatek, to jak sen wygląda, zależy od wersji gry w którą gracie. W singlu natychmiastowo przerzuca gracza w czasie, przepieczenie mandagory do następnej pory dnia, zjedzenie przepieczonej mandagory do nowego dnia. Zjedzenie surowej mandagory nie przyśpiesza czasu. Co ciekawe, pomimo teoretycznego upływu czasu, głód gracza się nie zmienia.
W Together natomiast wszystko jest przekombinowane.
Istnieje coś takiego, jak statystyka ociężałości, która powoduje, że gracz przemieszcza się wolniej o nawet 60%. Ociężałość można dostać z różnych źródeł i gdy gracz uzyska 10 sekund ociężałości, zasypia. Im mocniejsze źródło uśpienia tym więcej ociężałości i tym dłuższy sens. Grzybowe ciasto gotowane ze wszystkich rodzajów grzybów zwiększa próg zaśnięcia na 33 sekundy, co sprawia, że gracz jest odporny na ryg Belgera, choć nadal będzie ociężały.

Bardziej wymagające spanie w singlu jest proste jak drut. Wchodzicie wieczorem lub w nocy i niezależnie od tego wstajecie o poranku. No chyba że kładziecie się w letniej przybudówce, wtedy śpicie za dnia do wieczora.
Każdy sen niezależnie od długości odnawia i zabiera stałą ilość statystyk, zauważcie, że jak sen kosztuje nasz 75 punktów głodu, tak położyć się możemy przy minimalnie 26 punktach głodu, więc jeśli macie problemy z głodem warto o tym pamiętać w celu optymalizacji.
W Together natomiast działa to na odwrót.
Tutaj chcemy położyć się maksymalnie najedzeni, bo to ile odnowicie statystyk zależy od czasu spania. Niezależnie od długości snu każde wejście i wyjście zużywa jedno użycie na miotu. Spać możemy tylko wieczorem i w nocy ponownie z wyjątkiem dla letniej przybudówki. Śpiąc gracz jest odporny na charlie, gracz nie może spać jeśli nadchodzi atak psów. Bądź w pobliżu znajduje się jakieś inne zagrożenie. Jeśli śpiąc coś was uderzy, postać zacznie wstawać przy kolejnym uderzeniu postać zerwie się na nogi.

Możemy spać w pięciu obiektach.
W śpiworze tworzonym z trawy i liny- zabiera głód i w zamian daje poczytalność i trochę życia w Together. Super metoda na psychikę.
W futrzastym śpiworze tworzonym ze śpiwora i dwóch cześci z królika- zabiera głód i daje psychikę i życie, a ponadto zwiększa temperaturę gracza do 40 stopni, ma 3 użycia. W namiocie tworzonym z patyków pajęczyny i liny- zabiera głód i daje psychikę i życie. Dogrzewa postać do 40 stopni redukuje przemoczenie o jeden punkt na sekundę. A jeśli schowacie się przed shadowami w namiocie nawet odnawiając całą poczytalność uderzą was jak tylko z niego wyjdziecie, ma sześć użyć w singlu i 15 w Together. W letniej przybudówce z 4 desek dwóch pajęczyn i trzech lin, zabiera 3 krotnie mniej głodu od na miotu, a odnawia tyle samo życia i poczytalność, więc w kontekście odnawiania statystyk jest najlepszą opcją.
Ale spać w nim możemy tylko zadnia, gdy jest o wiele więcej ciekawszych rzeczy do roboty. Ponadto podobnie do namiotu dąży temperaturą do 40 stopni, ale raczej skupia się na ochładzaniu postaci. Do tego obniża przemoczenie. Ma 10 użyć w singlu i 15 w Together.
I ostatnia opcja dostępna jedynie w Together. Namiot Waltera, odnawia takie same statystyki jak klasyczny namiot. Ma 10 użyć i może być składane, rozkładane i używane przez każdą postać. Walter może jedynie go kraftować.