11.09.2017
15. Jak grać? #Shadow Shaman
Postać zasięgowa, której głównym atrybutem jest inteligencja. Bardzo skuteczny na pozycji supporta, ale w doświadczonych rękach może okazać się równie skutecznym midlanerem. Dzięki jego umiejętnościom jest on świetnym pusherem (potrafi bardzo szybko zabijać kolejne fale creepów przeciwnika oraz skutecznie niszczyć wieże) oraz disablerem (potrafi zatrzymywać i wyłączać z walki przeciwników przez długi okres czasu). W późniejszej fazie gry i z pomocą konkretnych przedmiotów jest on w stanie pokonywać większość przeciwników w sytuacjach jeden na jeden.
Pierwsza umiejętność – Ether Shock – Shadow Shaman tworzy promienie eterycznej energii, która uderza w 1/3/5/7 przeciwnych jednostek (zarówno bohaterów i creepy) w zasięgu 500 jednostek od pierwszego wybranego celu, zadając przy tym obrażenia w wysokości 140/200/260/300 w zależności od poziomu umiejętności. Umiejętność może zostać użyta maksymalnie z odległości 600 jednostek.
Grając w tę grę możesz zdobyć
100
Graj
Druga umiejętność – Hex – wybrana przeciwna jednostka (zarówno bohater jak i creep) zostaje przemieniona w bezbronną kreaturę o bazowej szybkości ruchu 100 punktów, która nie może atakować oraz używać umiejętności. Efekt utrzymuje się na przeciwniku przez 1.25/2/2.75/3.5 sekundy w zależności od poziomu umiejętności. Umiejętność nie może zostać użyta na przeciwnika pod efektem Black King Bar.
Trzecia umiejętność – Shackles – Shadow Shaman wiąże wybraną jednostkę przeciwnika (działa zarówno na bohaterów jak i creepy) uniemożliwiając jej poruszanie się oraz atakowanie przez 2.75/3.5/4.25/5 sekund oraz zadając obrażenia w wysokości 120/200/280/360 w zależności od poziomu umiejętności. Umiejętność może zostać przerwana przez ogłuszenie lub uciszenie przez innego bohatera z drużyny przeciwnej. Umiejętność nie może zostać użyta na przeciwnika pod wpływem Black King Bar.
Grając w tę grę możesz zdobyć
i
100
Graj
Czwarta umiejętność – Mass Serpent Ward – Shadow Shaman tworzy w wybranym miejscu z maksymalnej odległości 550 jednostek 10 płomiennych węży, które atakują jednostki oraz budynki wroga. Węże odporne są na magię, aby zniszczyć pojedynczy oddział potrzebne są dwa ataki fizyczne. Umiejętność trwa 45 sekund, może zostać ulepszona przez zakup Aghanim's Scepter – sprawia, że ataki węży dzielą się atakując dwie jednostki w celu uzyskania pełnych obrażeń.
Przedmioty rekomendowane w początkowej fazie gry to: Tango, Healing Salve, Clarity, Boots Of Speed (później przerobione do Arcane Boots). Grając na pozycji supporta należy zakupić Kuriera oraz konsekwentnie kupować Wardy. W późniejszej fazie gry główne przedmioty to: Aghanim's Scepter, Refresher Orb, Bloodstone, Necronomicon, Shiva's Guard.
Podsumowując, Shadow Shaman sprawdza się zarówno jako support oraz midlaner. Jest postacią łatwą do opanowania, więc może zostać polecona początkującym graczom.