Czy to była dobra gra? - jak oceniać mecze
ENEMY MIDDLE TOWER HAVE FALLEN
Tylko Starożytny został. Jeszcze chwila. Wszyscy padają w kontrataku wroga. Ostał się jeden lecący w powietrzu pocisk Drow Ranger. Akcja serca zatrzymana na pół sekundy.
Zwycięstwo!
Wszystko się cieszy (morze poza przeciwnikami).
Szczególnie gdy mecz był bardzo długi i wyczerpujący. Czy dokonaliśmy jakiegokolwiek postępu?
Przecież przeciwnicy byli słabo zorganizowani i zwycięstwo to była tylko formalność, którą wrogowie mogli co najwyżej opóźnić. Mecz był długi, ale przez większość czasu to było śmieszkowanie z uciekających przeciwników.
Tym poradnikiem chciałbym pokazać jak oceniać mecze, by docenić zwycięstwo. Nauczymy się także by doceniać porażkę, ponieważ możemy wygrywać, jednak słaba kooperacja innych graczy nie jest naszą winą. Będziemy także mogli lepiej zrozumieć, że czasami porażka jest z naszej przyczyny.
Następnym sposobem jest zakładka ,,Wykresy" w menu po skończonej walce. Gdybyśmy przez emocje od razu wyłączyli, można wywołać menu w ,,Ostatnie gry" na ekranie profilu lub przez symbol mapy obok koła zębatego.
Wykresy są o tyle ciekawe, że sami wiemy dlaczego występują na nim spadki i gwałtowne wzrosty. Nie interesują nas jednak wykresy podobne do funkcji wykładniczej. Znacznie ciekawsze są te w formie sinusoidy przedstawiające wyrównany mecz, a także te w których linie złota i doświadczenia są rozłączne, co świadczy o większej umiejętności taktycznej drużyny w później fazie gry.
Dalej mamy dwie podkategorie gdzie określamy nasz wynik na tle innych graczy.
W ostatniej (,,Przedmioty graczy") możemy porównujemy, kto i kiedy zakupił jaki przedmiot i czy była to dobra decyzja pod względem taktyki.
W ,,Tabeli wyników" mamy suche informacje o tym, kto szybciej poziomował i zdobywał złoto.
Jęsli gramy już długo, ale dalej nie potrafimy oceniać meczy, gra umożliwia automatyczne porównywanie do naszej średniej. Po kliknięciu na postać swojego bohatera pokazuje nam część informacji z tabeli wyników i porównuje je do naszej średniej tym bohaterem, zatem dane są bardzo dokładne , jeśli gramy różnymi typami bohaterów. Pokazuje nam nasz styl walki, co podnosi na duchu suportów i pokazuje, że nie byli bezużyteczni dla drużyny.
Algorytm ocenia nas także pod względem tego czy czynimy postępy. Pokazywane jest to za pomocą ikonki bohatera na suwaku. Im bardziej na prawo tym lepiej.
Mam nadziej, że te informacje pomogą wam rozwijać się w Dota 2 i zwiększyć satysfakcję czerpaną z rozgrywki