Frostivus powraca do Dota 2
Po latach nieobecności do Dota 2 powraca Frostivus, czyli event z okazji rozpoczęcia zimy. Jak zwykle eventy w Dota łączą się z nową opcją rozpoczęcia gry. Tym razem jednak diametralnie zmieniono zasady. Dzięki doświadczeniu z Dennika i warsztatowi Steam utworzyli bardziej konkurs niestandardowych umiejętności, niż wcześniejsze ,,bij, broń, uciekaj".
Tryb gry otrzymał unikalną ścieżkę dźwiękową.
Ośmiu graczy musi rozegrać 10 rund. W każdej z tej rundy wszyscy grają tą samą postacią. Od tego jaką mamy postać zależy wyzwanie do pokonania. Często polega głównie na odpowiednio szybkim użyciu umiejętności lub odpowiednim wycelowaniu.
Wszystko dzieje się na specjalnie przygotowanych zimowych mapach. Najczęściej jest to las w którym mamy bardzo ograniczoną widoczność oraz zwykła kwadratowa arena. Często pojawia się także kra umieszczona na lawie, gdzie zazwyczaj musimy pozostać na niej jak najdłużej i zzrzucić innych do lawy.
Tryb gry otrzymał unikalną ścieżkę dźwiękową.
Ośmiu graczy musi rozegrać 10 rund. W każdej z tej rundy wszyscy grają tą samą postacią. Od tego jaką mamy postać zależy wyzwanie do pokonania. Często polega głównie na odpowiednio szybkim użyciu umiejętności lub odpowiednim wycelowaniu.
Wszystko dzieje się na specjalnie przygotowanych zimowych mapach. Najczęściej jest to las w którym mamy bardzo ograniczoną widoczność oraz zwykła kwadratowa arena. Często pojawia się także kra umieszczona na lawie, gdzie zazwyczaj musimy pozostać na niej jak najdłużej i zzrzucić innych do lawy.
Dodatkowo wydany został skarb, który zawiera aż 21 skórek (w tym 1 rzadka, 1 bardzo rzadka i ultra rzadki kurier). Skarb można zdobyć tylko wydając na niego pieniądze? Oczywiście, że nie. Musieli przecież dodać jakiś element festiwalowy. Nie ma nic bardziej festiwalowego jak pogoń w szale za darmową nagrodą. Musimy ,,po prostu" wygrać 3 mecze w nowym trybie.
Dlaczego ,,po prostu" w nawiasie? Dlatego, że jedyne co przemawia za tym, że jest to proste to brak skomplikowanych warunków. Wiemy już przecież jak wielu graczy bierze udział. Ze zwykłego prawdopodobieństwa ciężko jest być zawsze pierwszy z ośmiu graczy, aż w trzech meczach. Musimy mieć myśl taktyczną, aby nie tylko skupiać się na dobrym wyniku, ale także na tym by ten współzawodnik który nam zagraża zdobył ich możliwie jak najmniej. Nie jest to oczywiście zawsze możliwe, dlatego całość polega na naszym szczęściu.
Dlaczego ,,po prostu" w nawiasie? Dlatego, że jedyne co przemawia za tym, że jest to proste to brak skomplikowanych warunków. Wiemy już przecież jak wielu graczy bierze udział. Ze zwykłego prawdopodobieństwa ciężko jest być zawsze pierwszy z ośmiu graczy, aż w trzech meczach. Musimy mieć myśl taktyczną, aby nie tylko skupiać się na dobrym wyniku, ale także na tym by ten współzawodnik który nam zagraża zdobył ich możliwie jak najmniej. Nie jest to oczywiście zawsze możliwe, dlatego całość polega na naszym szczęściu.
Pod względem technicznym musimy przyzwyczaić się do nowych umiejętności postaci.
Niektóre zostały ledwie zmienione jak w przypadku Crystal Maiden i Pudge. Pierwszej usunięto obrażenia od zamrożenia, a w drugim przypadku obrażenia od haka zabijają od razu.
Innym postaciom nie zostały w ogóle zmienione jak w przypadku Invokera. Tutaj musimy być obeznani z wahlarzem jego zaklęć, ponieważ będziemy musieli je wywoływać inaczej otrzymamy obrażenia.
Czasami umiejętności są zbędne i jedyne co robimy to biegamy po planszy.
Najrzadziej umiejętności są w 90% zmienione. Jest tak w przypadku Templar Assasin, gdzie umiejętność tarczy możemy aktywować i dezaktywować natychmiast, a mana jest zabierana za każdą sekundę kiedy umiejętność jest aktywna. Musimy w odpowiednim tempie używać umiejętności, aby nie otrzymać obrażeń od pocisku, ale także by nie zabrakło nam za szybko many.
Niektóre zostały ledwie zmienione jak w przypadku Crystal Maiden i Pudge. Pierwszej usunięto obrażenia od zamrożenia, a w drugim przypadku obrażenia od haka zabijają od razu.
Innym postaciom nie zostały w ogóle zmienione jak w przypadku Invokera. Tutaj musimy być obeznani z wahlarzem jego zaklęć, ponieważ będziemy musieli je wywoływać inaczej otrzymamy obrażenia.
Czasami umiejętności są zbędne i jedyne co robimy to biegamy po planszy.
Najrzadziej umiejętności są w 90% zmienione. Jest tak w przypadku Templar Assasin, gdzie umiejętność tarczy możemy aktywować i dezaktywować natychmiast, a mana jest zabierana za każdą sekundę kiedy umiejętność jest aktywna. Musimy w odpowiednim tempie używać umiejętności, aby nie otrzymać obrażeń od pocisku, ale także by nie zabrakło nam za szybko many.