Lone Druid - sam sobie sterem...
Kolejną taką postacią jest Lone Druid. Jest to typowy carry. Zbieramy hajs z creepów i zdobywamy lepsze przedmioty. Nie jest to jednak prosty carry. Mamy tu problem ,który pojawia się w grach bez aktywnej pauzy- mikrokontrola. Mamy nie jedną ,a 2 stałe postacie. Jego główna umiejętność przyzywa Spirit Beara, który działa jak osobna postać (może używać przedmiotów). Niedźwiedź nie może atakować, jeśli odejdzie od Lone Druida na odległość większą niż 1100 jednostek, jest to jednak usuwane przez Aghanim's Scepter . Nie możemy zatem zostawić niedzwiedzia samego, ale Lone Druid otrzyma obrażenia w postaci 10% jego maksymalnego zdrowia, jeśli Spirit Bear umrze.
Kiedy już zostanie sam może użyć umiejętności dzięki której jego wrogowie uciekają do bazy. Dostają bonus do szybkości. Bezużyteczne podczas walki, jednak podczas ucieczki będą potrzebowali 2 razy więcej czasu by Cię dogonić. Współdzieli tę umiejętność z Spirit Bearem ,dlatego nie trzeba czekać na zbliżenie tylko wysłać go tam i szybko użyć gdy będą blisko.
Battle Cry jest przydatne podczas ataku, ponieważ znacząco zwiększa odporność nie tylko druida ,ale także jego niedźwiedzia. Sama przemiana trwa dość długo ,że ciężko użyć jej podczas pościgu lub ucieczki dlatego należy być zawsze przygotowanym. Nie należy się bać spowolnienia ataku wywołanego przez formę niedźwiedzia, ponieważ dzięki umiejętności zwiększenia szybkość ataku oraz ruchu (Rabid) możemy całkowicie zredukować ten efekt.
W później fazie gry połączenie dodatkowych obrażeń, dodatkowego sojusznika i dodatkowa szybkość ataku potrafi szybko zniszczyć wrogie umocnienia.
Należy pamiętać ,ze prowadzenie 2 postaci jednocześnie nie jest proste, a jedynym wsparciem od gry są skróty do zmiany postaci