Podstawowe taktyki w Dota 2
Pierwszą taktyką jest ,,farm". Przez społeczność MOBA słowo zostało przyjęte w odmianie polskojęzycznej, dlatego rozszyfrowanie nie powinno sprawiać problemu. Polega na zdobywaniu dużej ilości złota i doświadczenia z creep'ów. Najczęściej wykonywany prze carry'ego. Nie należy mylić z biciem na oślep. W początkowej fazie powinniśmy robić to z precyzją i dokładnie wyczuwać moment ataku. Nie otrzymamy złota, jeśli creep'owi zostaną 2 punkty życia. Najczęściej słyszymy to polecenie gdy mamy niski poziom i powinniśmy ,,nafarmić"...
Zaczynając z biciem na oślep należy wspomnieć o push'owaniu. ,,Push" jest wykonywany w wczesnej fazie rozgrywki głównie przez specjalnych bohaterów (np.: Nature Prophet), a później mogą dołączyć także carry z szybkim atakiem. Polega na jak najszybszym zabijaniu creep'ów i jak najmocniejszym uszkodzeniu wrogich budynków. Taktyka często pożądana, kiedy wrogowie skupili się na jednej linii i nie bronią innych. Pozwala przesądzić o zwycięstwie w parę chwil w przeciwieństwie do dalekosiężnej farmy.
Harass- polega nie na biciu w creep'y, ale na skupieniu się na bohaterach. Najczęściej wykorzystywana na bezpiecznej ścieżce w początkowej fazie gry. W późniejszych fazach może się okazać mało skuteczna.
Gank- częsta taktyka junglerów, polegająca na zaatakowanie wroga od boku z dżungli. Najlepiej nie dać się zauważyć usuwając wcześniej wardy wroga lub używając Smoke of Decit ( niewykrywalność dla sentry wardów). Można bardzo łatwo zabić wroga, bo najpewniej spanikuje. Należy bardzo uważać, bo jeśli wróg nas zauważy wcześniej to bez pomocy na pewno szybko zginiemy.
Często nasz zespół prosi o takzwane dobicie. Pisża wtedy ,,Deny". Wciskamy Q (domyślnie) i nasz kursor zmienia się na czerwony. Możemy wtedy atakować sojusznicze jednostki. Przez dobijanie creep'ów utrudniamy wrogom levelowanie, a niszczenie wież odbiera większość złota.
To najbardziej podstawowe taktyki w Dota 2. Jeśli nadal macie jakieś niezrozumiałe komendy piszczcie w komentarzach