Pojawiam się i znikam w Dota
Zajmę się jednak nie postacią, lecz jedną z mechanik gry. Jest nią niewidzialność. Ma ona na celu głównie aspekt taktyczny, który w grach tego typu jest niezbędny. Twórcy byliby głupi podrabiając krzaki z League of Legends. Stworzyli osobną mechanikę skupioną głównie na właściwościach jednostki, a nie efektach terenowych.
Omówię wszystkie typy niewidzialności w Dota 2 oraz ich aspekty taktyczne.
Pierwszym jest zwykła niewidzialność. Osiągana w najczystszej postaci poprzez zebranie runy oraz dzięki umiejętności Riki'ego. Ma głównie zalety podczas ,,szpiegowania" wroga, czyli tak zwanego roamingu. Można także wówczas ukraść runę, bezpiecznie dojść do miejsca postawienia warda lub uciec z pola bitwy.
Istnieje także niewidzialność bardziej terenowa. Po opuszczeniu wskazanego terenu tracimy ją i związane z nią efekty, ale nie posiada ona ograniczenia czasowego. Uzyskiwana na małym, bo jedno-jednostkowym terenie, przez Shadow Amulet, a także dzięki Meld od Templar Assasin. Przykładem jest także inkantacja Sand Kinga, która dodatkowo tworzy pole zadające obrażenia, ale także tworząca ryzyko łatwiejszego wykrycia. Nie znika ona od razu po wyjściu z inkantacji, zatem mamy czas na ucieczkę.
Na szerszym terenia działa pajęczyna Broodmother. Daje jej ona także możliwość chodzenia po niedostępnym terenie, przyśpieszenie oraz leczenie. Ukrywa też jej małe pająki.
Największy możliwy zakres może osiągnąć Treant Protector zbliżając się do drzew. Musi on jednak pozostać blisko drzew inaczej zostanie ujawniony.
Pierwszy ma aspekt pasywny i aktywny. Nierozpraszalny jest aspekt aktywny, ponieważ slark zmienia się w chmurę co sprawia, że pozornie jest widoczny jednak nikt nie jest w stanie go trafić, ani wycelować. Teraz zostało to usprawnione, ponieważ Dark Willow korzysta z podobnego systemu.
Smoke of Deceit działa na przeciwnej zasadzie. W walce jest bezużyteczny, ponieważ jego efekt znika po zbliżeniu się do przeciwnika. Taktycznie jest niezbędny w grach na wyższym poziomie, ponieważ sentry wardy nie są wstanie zobaczyć tak ukrytych bohaterów. Ma charakter obszarowy, daje bonus do szybkości, ale w sklepie jest ich ograniczona ilość. W trakcie walki znacznie bardziej użyteczna jest zdolność ostateczna Miran'y. Pozwala ona na ciągłe znikanie każdego członka drużyny, aż do zakończenia działania efektu.