Jak to działa
Przejdź do gry DOTA 2
DOTA 2
4.6 11 2354 0
08.12.2017

Recenzja gry: Dota 2

Wstęp: Oparty na modach do Warcrafta 3 w połowie lat 2000, Dota 2 zawiera dużą część rozgrywki RTS z zapisem RPG, która definiuje serię Blizzarda - tak naprawdę, że niektóre postacie w Dota 2 i Heroes of the Storm dzielą identyczne voicelines.

W jego sercu, Dota 2 Podstawowa rozgrywka „s jest to, że gra skurczowej oparte action-RPG jak Diablo. Klikając prawym przyciskiem myszy punkt na ziemi, aby się do niego dostać, kliknij prawym przyciskiem myszy na wrogu, aby go zaatakować, a inne przyciski są powiązane ze specjalnymi zdolnościami i przedmiotami, które można kupić w kilku sklepach na mapie.

Oczywiście nie jest to proste.

Dota 2 to gra wieloosobowa składająca się głównie z pięciu na pięć bitew, które niszczą "Starożytną" drugiej drużyny. Przed rozpoczęciem gry każdy gracz musi wybrać bohatera z puli ponad stu różnych postaci, idealnie spełniając role, które mogą być znane graczom MMO. Są podpory i cysterny, a także DPS-heavy-szkodni handlarze uszkodzeniami armatnimi, a mnóstwo ról w drużynie i zespołach, które wybiorą skład, który ma dobrą synergię, jest bardziej prawdopodobne, że wygra.
Grając w tę grę możesz zdobyć 100 Graj
Rozwinięcie: Dota 2 ma pojedynczą mapę, bardziej przypominającą pole gry, podzieloną na trzy ścieżki - górną, środkową i dolną - oraz dwie strony: promienną i straszną. Na początku gry zespoły zazwyczaj rozprowadzają swoich graczy na tych pasach.

Gdy tak się dzieje, kontrolowane przez AI stwory sługusów zwane creepami odradzają się z każdej bazy z zestawu koszar na każdym pasie, z promiennymi skradającymi się w kierunku stromej bazy i na odwrót. Na każdej linii znajdują się trzy wieże i trzy wieże promieniujące, z których każda musi zostać zniszczona, aby mogła zostać zniszczona. Starożytni każdej drużyny znajdują się w bazie, za ostatnim, czwartym zestawem wież. Gra nie jest skończona, dopóki starożytna drużyna nie zginie.

Z wystarczająco dużej wysokości, Dota 2 nie jest wyjątkowa. Oryginalna Obrona Starożytnych zrodziła liczne "właściwe" przepakowania i rewelacje, od League of Legends do, ostatnio, Heroes of the Storm . W każdej z tych gier, w miarę zdobywania poziomów, możesz zdobywać nowe umiejętności lub sprawić, że istniejące będą bardziej potężne, i to właśnie te umiejętności określają ogólnie rolę, jaką powinieneś grać w swoim zespole. Ale w szczegółach jego wykonania Dota 2 wyróżnia się.

Każdy gracz w trakcie meczu będzie musiał kupić przedmioty, aby utrzymać je na świecie, oraz przedmioty, które zwiększają podstawowe umiejętności bohatera dzięki bonusom lub, w miarę rozwoju gry, całkowicie nowe umiejętności. W miarę postępu Dota 2 , wiele z tych przedmiotów można ulepszać lub łączyć, tworząc nowe, potężniejsze przedmioty - buty, które sprawiają, że twój bohater porusza się szybciej, można na przykład zamieniać w tajemnicze buty, które przywracają manę każdemu przyjacielowi bohaterowie w pobliżu, gdy są aktywowani. To też staje się o wiele bardziej skomplikowane.

Te elementy są kluczem do postępu w grze Dota 2 i to jest klucz do dzikiego eksperymentu Dota 2 (więcej o tym za minutę). Niektórzy bohaterowie są o wiele mniej użyteczni wcześniej, niż później, głównie dzięki korzyściom, które są uważane za kluczowe zakupy tego bohatera.

Przedmioty kupowane są złotem, a poziomy zdobywane są dzięki doświadczeniu, które uzyskuje się po śmierci wrogich jednostek w pobliżu. Jest to typowe dla MOBA. Dota 2 bierze ten system i dodaje do niego pojęcie ostatnich trafień i zaprzecza. Zabezpieczenie trafienia jednostki, bohatera lub struktury, która ją zabije, daje dodatkowe złoto zabójcy i dodatkowe doświadczenie. Jednakże, gdy przyjacielski pełzanie lub struktura jest poniżej pewnego progu, możesz zmusić swoją postać do ataku. Zabezpieczenie ostatniego trafienia na przyjaznej jednostce odrzuca część wynikowego doświadczenia ze strony wrogów i uniemożliwia im uzyskanie z tego złota. A w rzadkich przypadkach można nawet zaprzeczyć przyjaznym bohaterom, lub, niech Bóg chce, samemu.

Ostatnie uderzenie i odmowa jest jednym z wielu elementów Dota 2, które nagradzają grę wysokimi umiejętnościami, a gra jest pełna takich drobiazgów, które naprawdę się dopiero nauczyły. Powód? Dota 2 to ćwiczenie w dynamicznym rozwiązywaniu problemów.

Największą siłą Dota 2 jest sama elastyczność dostępna dla każdego gracza. Powszechnym refrenem wśród graczy Dota 2 jest "wszystko jest sytuacyjne" i to prawda. Nic nie jest właściwym wyborem przez cały czas, a kolekcja przedmiotów w grze jest w dużej mierze odpowiednia na decyzje i strategie podejmowane przez innych graczy. Czy ten drugi zespół to magiczny zestaw? Wtedy ktoś powinien zbudować Rurę Wglądu, a bohaterowie z umiejętnościami odporności na magię mogą chcieć wziąć to wcześniej niż później. Jeśli drużyna wroga ma nadwyżkę "catch" - co oznacza, że ​​może złapać i przytrzymać ciebie lub twoich kolegów z drużyny w miejscu, zadając obrażenia, a nawet zabijając cię - wtedy zmusisz sztaby do zmiany przebiegu walki i trajektorii do gry.
Grając w tę grę możesz zdobyć i 100 Graj
Zakończenie: Często zdarza się, że ktoś wymyśli zupełnie nowe rozwiązanie jednego z problemów Dota 2 i rozwinie meta-grę. Ta zmienność jest elementem gry, który tak naprawdę otwiera się tylko w miarę, jak grasz coraz więcej, ponieważ jest tak wiele elementów i interakcji, że potrzeba dużo czasu i doświadczenia, aby zacząć je rozumieć.

Nawet długoterminowi gracze nie mogą zdobyć mistrzostwa, ponieważ Valve rutynowo łata Dota 2 na różne sposoby. Niektóre zmiany to niewielkie aktualizacje salda. Inni dodają nowych bohaterów. Czasami dodawane są nowe przedmioty, a przy najbardziej dramatycznych zmianach w grze sama mapa zmienia się i ewoluuje. Gra ciągle się zmienia, wymagając aktywnego zaangażowania, aby nadążyć.

W połączeniu z poziomem opanowania i zawiłości możliwym w systemach Dota 2 , jest to najbardziej konsekwentnie i głęboko satysfakcjonująca gra, w jaką kiedykolwiek grałem.

Jest tak wiele rozwiązań każdego problemu, z których wiele nie jest oczywistych, że sukces na poziomie chwili do momentu może często przypominać diaboliczną maszynę Rube Goldberg. A żeby wygrać, czasami po prawie pewnej porażce, czuje się jak uzasadniony triumf. Mecze Dota 2 są stosunkowo długie, zgodnie ze standardami gry dla wielu graczy - średnia długość meczu waha się od łaty do łaty; obecnie waha się od 25 do 35 minut. Zapewnia to wystarczająco dużo czasu na serię faz, grę wczesną, średnią i późną oraz zapewnia narrację każdego meczu. Dota 2 to zbiór części, wokół których można tworzyć i testować strategie, a kiedy te strategie działają, może się wydawać, że nie istnieje żadna inna gra.

Mówiąc prościej: Im więcej dajesz Dota 2 , tym więcej w niej wkładasz, tym bardziej się ujawniasz, a głębsza staje się widoczna.

drugiej strony, kiedy Dota 2 jest zła, może to być miażdżenie duszy. Nigdy nie grałem w taką grę, która mogłaby sprawić, żebym poczuł się jak gówno, jak porażka, albo że każda decyzja, którą podejmuję, jest ostatecznie daremna. Zrobiłem dziesiątki przyjaźni przez Dota 2 - zastanawiam się też, ile to się skończyło . Utknąłem w meczach, o których wiedziałem, że nie mogę wygrać przez ponad godzinę. Mój najdłuższy mecz to dwie godziny i sześć minut (przynajmniej wygrałem to w niesamowitym i nieprawdopodobnym powrocie).

Ale jest to część największego i najbardziej spójnego problemu Dota 2 , problem, który z czasem tylko się pogarszał. Dota 2 to przerażająca, skomplikowana gra dla nowych graczy, a nawet dla istniejących graczy, a sposób, w jaki Valve na pokładzie nowych graczy jest, szczerze mówiąc, nieadekwatny (choć Valve przyznał to wcześniej, a nawet całkiem niedawno). Największą przeszkodą Dota 2 jest nieraz przytłaczająca ilość bzdur i nieprzejrzystości, która stoi pomiędzy mniej doświadczonymi graczami a zrozumieniem gry.

Z kolei społecznościom zależało na stworzeniu ekosystemu wsparcia dla innych graczy za pośrednictwem sieci stron fanowskich i, być może najbardziej pomocnym, przewodnika budowy w grze. Zasadniczo gracze mogą tworzyć "kompilacje" dla innych graczy, aby wybrać ich bohatera w grze, który zapełni panel w menu sklepu sugerowanymi przedmiotami i podkreśli, jakie umiejętności i talenty są sugerowane na każdym poziomie.

To ma jakiś sens, że Valve pozwala użytkownikom pomagać sobie nawzajem. Korzenie Dota 2 znajdują się w całkowicie samoregulującej się społeczności i zawsze będą żyć lub umierać dla tej społeczności. Jest to prawdopodobnie spowodowane tym, że Dota 2 jest grą stworzoną do oglądania niemal tak, jak jest grana, z łatwymi zakładkami do oglądania i bezbolesnym oglądaniem gier przyjaciół - czyjejkolwiek gry. Nauczyłem się prawie tyle samo obserwujących przyjaciół, którzy lepiej grają w Dota 2 z ich perspektywy, jak to robię z dowolnego zewnętrznego przewodnika.

Społeczność Dota 2 ma także pewne trudne elementy. Często może być tak toksyczny, jak cokolwiek, co znajdziesz w grach wieloosobowych, a niektóre memy odnoszące się do typowego niewłaściwego zachowania gracza stały się legendarne w scenie. Ta społeczność stała się także jedną z najbardziej aktywnych, rozważnych i produktywnych grup fanów, jaką kiedykolwiek widziała gra. Pojawiły się biblioteki warte analiz i treści, z których prawie wszystkie otrzymały ciche i praktyczne błogosławieństwo Valve. To może być najgorsza rzecz w Dota 2 i może być najlepszą rzeczą w Dota 2.

Ta dychotomia jest prawdopodobnie najlepszym deskryptorem, który mogę dołączyć do Dota 2 . Często jest to gra, która zajmuje jednocześnie dwie przeciwne przestrzenie. To najlepsza gra. Jest to również najgorsza gra. Żadna gra nie uczyniła mnie tak nieszczęśliwym jak Dota 2 . Ale żadna gra nie sprawiła, że ​​czuję się tak konsekwentnie nagradzany za mój czas i jak zawsze, cudownie połączony z przyjaciółmi, z którymi gram.
4.6 (głosów: 11)
Art napisany przez Cesere

Zaloguj się, aby zobaczyć komentarze

Gorące artykuły
Miejsce Nazwa gry i tytuł artykułu Kategoria Autor Rodzaj
1

Hero Zero Recenzja - Hero Zero! #01

Recenzja Ethereum
2

Dying Light - dorównuje poprzedniej serii Dead Island?

Recenzja Kubsoon243
3

8 Ball Master Kolejna gra typu Pay-to-Win?

Recenzja Greffik
4

DOTA 2 Recenzja postaci Dark Willow z gry Dota 2

Recenzja Zarabianiewinternecie
5

DOTA 2 Lina - support czy carry?

Poradnik ChUcKxPoMpA
6

Speedway Manager Speedway przez duże S

Recenzja Speedwayzks
7

Brawl Stars Szczera opinia na temat Brawl Stars

Recenzja UlikZulik
8

Dark War Dark War - Recenzja #6

Recenzja ezuak
9

H1Z1: King of the Kill (B2P) H1Z1 - Szczera recenzja.

Recenzja Mesashii
10

Overwatch - poradnik dla początkującej D.Va

Poradnik Porarzo
Chat