22.06.2017
Enigmatis 2 The Mists of Ravenwood dobra gra HOPA?
Enigmatis 2 The Mists of Ravenwood to już druga część pierwszego tytułu Enigmatis The Ghosts of Maple Creek. W polskim tłumaczeniu tytuł gry brzmi Enigmatis 2 Mgły Ravenwood i jest to gra HOPA czyli Hidden Object Puzzle Adventure wydawnictwa naszego polskiego studia Artifex Mundi z siedzibą w Katowicach. W tej grze wcielamy się w role prywatnego detektywa tego samego, co w pierwszej części gry. Gra została wydana 25 września 2013 roku. Głównym celem tej gry jest złapanie nikczemnego pastora, który uciekł nam w pierwszej części gry. Cała rozgrywka gry zaczyna się gdy jedziemy samochodem przez Park zwany Ravenwood, gdyż dostaliśmy pewne informacje o dziwnych sytuacjach związanych z tym parkiem. Nagle na drodze naszym oczom ukazuje się samochód Kamperowy zatrzymany na środku drogi obok bramy do wejścia do Parku. Postanawiamy wysiąść z samochodu i zorientować się co się stało.
Gdy postanowiliśmy wysiąść już z naszego samochodu i zorientować się, po rozejrzeniu się na miejscu odnajdziemy kluczyki do kampera będącego na drodze. Gdy już go otworzymy nie znajdziemy tam nic ciekawego i nadzwyczajnego gdy nagle przesuniemy jedną z walizek znajdziemy mały, skromny kącik, w którym znajdziemy małą rudą dziewczynkę. Rzekła, że nie powie nic bez swojego misia, którego dostała od mamy. Gdy obok kamperu naprawimy misia dziewczynki i jej go oddamy nagle kamper zaatakuje wielki potwór kruk. Po ataku potwora ockniemy się po jakichś 30-40 minutach naszym oczom ukaże się czysta droga bez kampera małej Becky, naszego samochodu, ani bałaganu. Ukaże się nam także otwarta brama do parku Ravenwood. Po wejściu do parku przedstawi nam się właściciel parku Whitmarsh. Wszyscy są tu dziwnie mili, co budzi nasze podejrzenia. Następnie otrzymamy od Kasjerki bilet na przejażdżkę kolejką górską. Po rozejrzeniu się w terenie i po pójściu do małego baru ktoś zrzuci nas do piwnicy.
W celi jaką tam znajdziemy jest jakiś człowiek. Porozmawiamy z nim i nam udzieli trochę rad i coś nam da opuścimy piwnicę. Po opuszczeniu piwnicy przez nas będziemy mieli okazję by przejechać się kolejką górską, jednakże na naszej drodze stanął Niedźwiedź. Po uśpieniu go i pokombinowaniu przy zamkach w drzwiach w końcu możemy się przejechać kolejką górską. Po przejechaniu 1/4 drogi nagle atakuje nas wielki kruk, co zaatakował kamper. Spadamy na dół. To był koniec wersji demo (Jeżeli ktoś miał wersję Demo). Gra jest bardzo ciekawa i musimy wykazać się spostrzegawczością by ją przejść lecz jest podpowiedź, która nam pomoże. Ja oceniam tą grę na dobre 9/10 za samą fabułę oraz muzykę w grze. W edycji kolekcjonerskiej możemy znaleźć dodatkowy rozdział. muzyki, tapety na pulpit, szkice itp. Pozdrawiam Szymon.