FoE to generalnie dobra gierka
Forge of Empires to jedna z bardzo wielu gier przeglądarkowych w które miałem okazję zagrać. Definitywnie jest ona jedną z najlepszych.
Cała gra przeprowadza gracza przez wszystkie epoki cywilizacji - od epoki kamienia, po bardzo odległą przyszłość. FoE jest strategią w której Budujemy swoje miasto układając w nim m.in. budynki mieszkalne, produkcyjne oraz militarne. Ciekawy jest fakt, że gra nie posiada systemu levelowania, a zamiast tego możliwość przechodzenia między wspomnianymi wyżej epokami. Awans w epokach możliwy jest poprzez odkrywanie technologii, które (przede wszystkim) odblokowują nowe budynki, drogi, rozszerzenia terenu miasta i parę innych bonusów. Oprócz tego jest jeszcze system podbijania terenów należących do SI poprzez bitwy i handel. Przejęte prowincje dają bonusy do produkowanych surowców, dostęp do turniejów albo powiększenie terenu.
Cała gra przeprowadza gracza przez wszystkie epoki cywilizacji - od epoki kamienia, po bardzo odległą przyszłość. FoE jest strategią w której Budujemy swoje miasto układając w nim m.in. budynki mieszkalne, produkcyjne oraz militarne. Ciekawy jest fakt, że gra nie posiada systemu levelowania, a zamiast tego możliwość przechodzenia między wspomnianymi wyżej epokami. Awans w epokach możliwy jest poprzez odkrywanie technologii, które (przede wszystkim) odblokowują nowe budynki, drogi, rozszerzenia terenu miasta i parę innych bonusów. Oprócz tego jest jeszcze system podbijania terenów należących do SI poprzez bitwy i handel. Przejęte prowincje dają bonusy do produkowanych surowców, dostęp do turniejów albo powiększenie terenu.
Jednostki występujące w grze:
1. Monety - Podstawowa waluta. Używana jest do budowania budynków, werbowania jednostek, odblokowywania technologii oraz szpiegowania (osłabiania wrogich jednostek)
2. Zaopatrzenie - Druga podstawowa waluta. Zastosowanie podobne do monet, z wyjątkiem szpiegowania.
3. Medale - Jedna z bardziej specyficznych walut. Otrzymywane za turnieje PvP, można je wydawać m.in. na rozszerzenie terenu.
4. Diamenty - typowa jednostka premium.
5. Punkty Rozwoju - Jednostka, która wpada na nasze konto raz na godzinę. Służy do rozwijania technologii, ulepszania Pereł Architektury oraz handlu towarami.
6. Ludność - "Jednostka" Służąca do budowy budynków (z wyjątkiem mieszkalnych).
7. Towary - Można nimi handlować z graczami oraz z SI od której można otrzymać w zamian prowincje.
1. Monety - Podstawowa waluta. Używana jest do budowania budynków, werbowania jednostek, odblokowywania technologii oraz szpiegowania (osłabiania wrogich jednostek)
2. Zaopatrzenie - Druga podstawowa waluta. Zastosowanie podobne do monet, z wyjątkiem szpiegowania.
3. Medale - Jedna z bardziej specyficznych walut. Otrzymywane za turnieje PvP, można je wydawać m.in. na rozszerzenie terenu.
4. Diamenty - typowa jednostka premium.
5. Punkty Rozwoju - Jednostka, która wpada na nasze konto raz na godzinę. Służy do rozwijania technologii, ulepszania Pereł Architektury oraz handlu towarami.
6. Ludność - "Jednostka" Służąca do budowy budynków (z wyjątkiem mieszkalnych).
7. Towary - Można nimi handlować z graczami oraz z SI od której można otrzymać w zamian prowincje.
Wracając do tematu epok, Forge of Empires posiada ich na prawdę sporo:
a) Epoka Kamienia (1 technologia do zbadania),
b) Epoka brązu (22 technologie do zbadania),
c) Epoka Żelaza (19 technologii),
d) Wczesne Średniowiecze (21 technologii),
e) Rozkwit Średniowiecza (20 technologii),
f) Jesień Średniowiecza (21 technologii),
g) Epoka Kolonialna (20 technologii,
h) Epoka Przemysłowa (19 technologii),
i) Epoka Postępowa (22 technologie),
j) Modernizm (18 technologii),
k) Postmodernizm (21 technologii,
l) Współczesność (18 technologii),
m) Epoka jutra (18 technologii),
n) Przyszłość (20 technologii),
o) Arktyczna Przyszłość (31 technologii),
p) Oceaniczna przyszłość (48 technologii).
Razem daje to 16 epok, na które składa się aż dwieście dziewięćdziesiąt osiem (298) technologii do zbadania.
a) Epoka Kamienia (1 technologia do zbadania),
b) Epoka brązu (22 technologie do zbadania),
c) Epoka Żelaza (19 technologii),
d) Wczesne Średniowiecze (21 technologii),
e) Rozkwit Średniowiecza (20 technologii),
f) Jesień Średniowiecza (21 technologii),
g) Epoka Kolonialna (20 technologii,
h) Epoka Przemysłowa (19 technologii),
i) Epoka Postępowa (22 technologie),
j) Modernizm (18 technologii),
k) Postmodernizm (21 technologii,
l) Współczesność (18 technologii),
m) Epoka jutra (18 technologii),
n) Przyszłość (20 technologii),
o) Arktyczna Przyszłość (31 technologii),
p) Oceaniczna przyszłość (48 technologii).
Razem daje to 16 epok, na które składa się aż dwieście dziewięćdziesiąt osiem (298) technologii do zbadania.