Krótkie zasady podstawowych trybów
- na początku rundy dobierane są klasy: Traitorzy, Innocenci i Detektywi,
-Traitorzy mają za zadanie zabić Detektywów i Innocentów najlepiej nie zostając wykrytym.
-Innocenci i Detektyw muszą znaleźć i zabić Traitorów.
-Traitorzy i Detektywi mają pod przyciskiem "c" sklep, w którym znajdują się przedmioty specjalne kupowane za kredyty.
-na początku każdej rundy gracze (poza Innocentami) posiadają 2 kredyty.
-kredyty Traitorzy otrzymują za zabicie Niewinnego lub Detektywa, a Detktyw za zabicie Traitora.
-ich liczba resetuje się po zakończeniu każdej rundy.
-Runda kończy się, gdy zginą wszyscy Traitorzy lub wszyscy poza minimum jednym Traitorem.
-zabronione są rdm-y, czyli zabijanie Traitora będąc Traitorem lub Niewinnego będąc Niewinnym bądź Detektywem (wyjątkiem może być czyjeś podejrzane zachowanie),
-zabronione jest podpowiadanie innym po swojej śmierci (tzw. ghostowanie).
-na początku rundy gracze są dzieleni na klasy
-MTF ma za zadanie zabić CI, Personel Klasy D i SCP oraz uratować Naukowca
-Personel Klasy D musi uciec z Placówki, może sprzymierzyć się z SCP i Naukowcami, musi słuchać się CI i pójśc z nim
-Naukowcy muszą uciec z Placówki, maja być eskortowani przez MTF, lub uciec samodzielnie bądź z pomocą SCP/Personelu Klasy D
-SCP musi uciec z Placówki lub zabic wszystkich. Nie sprzymieża się z MTF ani CI
-CI pojawia się sporadycznie, musi eskortować Personel Klasy D i zabić pozostałych.
W skrócie:
SCP zabija MTF i CI, może zabić Naukowców i Personel Klasy D
CI zabija wszystkich poza Personelem Klasy D, któremu pomaga uciec
MTF zabija wszystkich poza Naukowcami, którym pomaga uciec
Personel Klasy D zabija MTF, może zabic SCP i Naukowców, słucha się CI
Naukowcy zabijają CI, mogą zabic SCP i Personel Klasy D, słuchają się MTF
CI może próbować podszywać się pod MTF.
-na początku każdej rozgrywki gracze dzieleni są na dwie drużyny, czyli Łowców i Propy
-zadaniem Propów jest zamienienie się w jakikolwiek przedmiot i ustawienie się w ten sposób, aby nie pozostać wykrytym dla Łowców.
-w celu zamienienia się w dany przedmiot gracz musi stać koło niego na mapie i nacisnąć przycisk "E"
-będąc przedmiotem można się ruszać, uciekać przed Łowcami, a nawet zamienić się w inny przedmiot
-Łowcy mają za zadanie odnaleźć Propy i je zniszczyć.
-mogą oni podnosić przedmioty za pomocą przycisku "E" na klawiaturze. Graczy zamienionych w przedmioty nie da się podnieść.
-Łowcy mają dostęp do wielu broni. Za strzał bądź uderzenie łomem w przedmiot, ale nie w gracza z drużyny Propów tracą liczbę HP zależną od broni jaką zaatakowali.
-Łowcy też mogą zginąć!
-za strzelenie w gracza z drużyny Propów Łowcy nie tracą HP.