Krótkie zasady podstawowych trybów cz.2
Hide & Seek:
-Na samym początku gracze są dzieleni na dwie drużyny, czyli na chowających się i szukających (przy małej liczbie graczy jest to jedna osoba)
-Osoby z drużyny chowających się są ubrane na niebiesko. Ich zadaniem jest schować się i pozostać niewykrytym przez szukających do całkowitego upłynięcia czasu
-Natomiast członkowie drużyny szukających powinny w najszybszym możliwym czasie znaleźć ukrywających się graczy. Są oni ubrani na czerwono
-Złapana osoba ukrywająca się zostaje szukającym i pomaga "czerwonym" znaleźć swoich byłych kolegów z drużyny
-W lewym dolnym rogu znajduje się pasek koloru drużyny, w której jest dany gracz. Oznacza on, ile przyspieszenia mu zostało. ładuje się on w normalnym biegu, a zużywa podczas sprintu (LShift).
Cops & Runners:
- Gracze na początku oczywiście dzielą się na dwie drużyny, czyli Policjantów (Cops) i Uciekinierów (Runners)
-Są 2 typy Policjantów: "Police" i "Warden". Ten pierwszy posiada w ekwipunku tylko pałkę, którą musi uderzać Uciekających, w celu przeteleportowania ich do więzienia. "Warden" to ulepszenie zwykłego Policjanta. Posiada on takie same zadania i dodatkowo ma w ekwipunku więzienie, bez rozstawienia którego nie można złapać żadnego uciekiniera.
-Uciekinierów także są 2 typy: "Runner" i "Armed". Zadaniem obu jest uciekanie i niedanie się złapać. Ten drugi może dodatkowo rozstawić generator granatów, z którego co jakiś czas pozyskuje granaty dymne.
-Uwięzionych uciekinierów można uwolnić uderzając ich kilka razy łomem.
Death Run:
-Najpierw z grona graczy wybierana jest jedna osoba-będzie ona Śmiercią.
-Pozostali to "biegacze" ich zadaniem jest przebiec całą mapę (wąski, podłużny tor) bez śmierci i na końcu zabić Śmierć. W ekwipunku posiadają tylko łomy, ale mogą robić bunnyhopy.
-Zadaniem śmierci jest odpalenie pułapek (poprzez naciśnięcie odpowiedniego przycisku; za pomocą "E" na klawiaturze) w takim momencie, aby udało się zabić największą możliwą liczbę osób.
-Po dojściu jakiegoś gracza do końca Śmierć nadal może przeżyć. Wystarczy, że wygra z ostatnim graczem lub graczami walkę na łomy ( na niektórych mapach po przejściu wszystkich pułapek jest możliwość wyboru innej broni).
-Runda kończy się w momencie, gdy zginą wszyscy gracze lub Śmierć skończy swój żywot.