10.09.2018
"Gothic 2- Noc Kruka"- czyli kontynuacja świetnej gry c-RPG
"Gothic 2- Noc Kruka" to gra z gatunku c-RPG. O serii "Gothic" słyszał chyba każdy. Gothic 2- Noc Kruka to kontynuacja gry "Gothic 1". Gothic II: Noc Kruka jest rozszerzeniem do gry Gothic 2. Ja opiszę i podstawkę gry, oraz rozszerzenie. "Gothic 2" swoją premierę miał 21 sierpnia 2003 roku na platformy PC. Za stworzenie gry odpowiada niemieckie studio Piranha Bytes, natomiast za jego wydanie odpowiedzialne jest JoWooD Entertainment. Bezimiennemu bohaterowi po raz kolejny głosu użyczył Jacek Mikołajczak. Gra "Gothic 2" wraz z rozszerzeniem powinna spodobać się każdemu fanu serii "Gothic". Gothic 2- Noc Kruka spodobała mi się najbardziej ze wszystkich części. Moim zdaniem gra zasługuje na solidne 10/10. To jest moje zdanie moi drodzy, więc wrazie czego mile widziane jest wasze zdanie na temat tej gry, ponieważ nie wszyscy muszą być tego zdania co ja. Więc bez zbędnego przedłużania przejdźmy do recenzji.
"Gothic 2" rozgrywa się miesiąc po wydarzeniach opowiedzianych w poprzedniej części gry. Po pokonaniu Śniącego świątynia nagle zaczęła się zawalać. Bezimienny bohater nie miał szans na ucieczkę, więc został pod gruzami. Gdyby nie nekromanta Xardas znany nam z poprzedniej części bohater najprawdopodobniej by nie przeżył. Xardas za pomocą magii przeteleportował Bezimiennego do swojej wieży. Po krótkiej rozmowie z Xardasem bohater dowiaduje się o nowym zagrożeniu. Tym razem naszym głównym przeciwnikiem będą smoki. Naszym pierwszym zadaniem będzie pójść do pobliskiego miasta i zdobyć amulet zwany Okiem Innsoa. Musimy go odebrać od królewskich paladynów, jednak łatwo nie będzie. Dlaczego? Dlatego, że paladyni takiego amuletu nie posiadają. Na naszej drodze spotkamy również czwórkę przyjaciół, których poznaliśmy w poprzedniej części. Tak jak w poprzedniku będziemy musieli stawić czoła złu. Zostało również to że będziemy musieli przyłączyć się do którejś z gildii, gdyż paladyni nie wpuszczają do swojego dowódcy byle kogo.
Rozszerzenie "Noc Kruka" dodaje do gry wiele nowych możliwości. Między innymi nowe przedmioty do znalezienia, nowe gildie, nowe zadania, a także stawić czoła bandycie, którego z poprzedniej części znamy jak magnata, który usługiwał Gomezowi. Magnat nazywa się Kruk. Magowie Wody za wszelką cenę chcą go zgładzić, ponieważ Kruk ma za zamiary odnaleźć potężny artefakt, który nazywa się Szpon Beliara. Akcja rozgrywa się w ruinach dawnego miasta Jarkendar. Aby dostać się do Kruka będziemy musieli wykonać kilka zadań. Mamy również możliwość zwiedzić przystań piratów. Właśnie na tej przystani będziemy musieli zdobyć pancerz bandyty, aby bandyci nas nie zabili. Szpon Beliara o którym wcześniej wspomniałem możemy albo przekazać Saturasowi aby go zniszczył, albo go nie oddać, co da nam możliwość założenia tej broni. Aby tą broń założyć należy jednak pomodlić się do Beliara. To tyle z mojej strony drodzy czytelnicy. Resztę rozgrywki zostawiam dla Was. Zachęcam Was również do napisania opinii co sądzicie o tej grze.