Jak być pogromcą Rookie? - AWANS W 1 SEZON
Powstanie wersja poradnika pomagająca ustalić taktykę na rozwój w 2-3 sezony w celu pewnego wejścia w grupie Amateur. Teraz przedstawię najszybszy sposób awansu w 1 sezon, niestety mogą pojawiać się problemy z punktowaniem w lidze wyżej, w kolejnym sezonie.
Absolutnie najważniejsze jest zakontraktowanie dobrego kierowcy. Pomoże w tym strona: http://gpro-tools.eu/Drivers.php - jeśli chcesz wygrywać od razu musisz zwrócić uwagę przede wszystkim na cechę koncentracji, wytrzymałości oraz doświadczenia. Inne cechy nie mają dużego wpływu i powinny być wręcz dość niskie, jednak w przypadku gdy kierowca nie posłuży wielu sezonów, a ma dać jedynie promocję, nie jest to istotne. Polecam więc zakontraktowanie kierowcy:
180< koncentracji
50< wytrzymałości
20< doświadczenia
Mile widziany talent 80+
1mln> płaca
85> OA
W ten sposób uzupełniamy statystyki na wyżej wymienionej stronie. Jeśli nie znajdziemy kierowcy spełniającego wymagania obniżamy lekko wytrzymałość lub doświadczenie! Koncentracja jest ponad wszystkimi cechami w rookie. Na wszelki wypadek polecam złożyć ofertę 2-3 kierowcom, aby nie zostać z niczym, jeśli driver zdecyduje się nie podpisywać z nami kontraktu. Od razu po zatrudnieniu kierowcy przedłużamy z nim kontrakt o kolejne 17 wyścigów.
Warto zwrócić uwagę również na infrastrukturę (znajduje się ona po prawej stronie głównego menu gry). Rozwijamy budynki (przede wszystkim pit stopy, ale w rookie i tak są one dość losowe) do etapu, kiedy infrastruktura zdobędzie OA 10. Dzięki temu cechy staffu nie spadną.
Podczas rozwijania się sezonu nie ulepszamy części bolidu bez powodu! Każdą część ulepszamy dopiero, gdy jej stan zejdzie powyżej 80%. Każdą część utrzymujemy na podobnym poziomie (różnica max 1-2), wiadomo, że trzymanie wysoko słabych części kusi, jednak po wyliczeniu, te droższe są znacznie lepszą inwestycją.
____________________________________________________________________
Teraz możemy przejść do przygotowania się na wyścig. Treningi przeprowadzamy w następujący sposób: decydujemy się na statystyki początkowe (uznajmy że każda jest równa 500) i zmieniamy je w zależności od zadowolenia kierowcy. Poszukujemy dolnej granicy jego zadowolenia (to ważne!). Jeśli kierowca jest zadowolony OBNIŻAMY JEGO STATYSTYKĘ!!! Przykładowo, kierowca zadowolony jest z 500 w silniku. My zmieniamy go na 400. Kolejnym razem jest niezadowolony, więc poprawiamy na 450 etc. Dzięki temu dojdziemy do zmiany gdzie np. 486 będzie złe, a 487 dobre. To właśnie dolna granica tolerancji kierowcy. Do końca treningów prawdopodobnie osiągniemy dość dokładne dane. Kiedy ustawiamy kierowce to pierwszych kwalifikacji trzeba dodać połowę z zakresu tolerancji (odkryliśmy dolną granicę 487, górna będzie ok. 100 większa, jednak wzór na jej obliczenie pozostawiam wam do poznania ;). Dodajemy więc na oko 50 i mamy silnik 537 do Q1.
Zabawę z wyliczaniem ile paliwa, czy ile jakich opon zużyje kierowca na jakiej trasie, na ile okrążeń zostawiam wam, jak już mówiłem. Nie zapomnijcie wykorzystać programu GPRO Organiser i korzystania z niego co tydzień. Dzięki temu możecie sprawdzić dane z których korzystaliście wcześniej i wyliczać właśnie takie rzeczy ;) w jeden sezon Rookie powinniście być solidnie przygotowani z danymi do walki w Amateur.
Dziś krótko i na temat. Powodzenia!