Od armii czy rozwoju
W Grepolis ważne jest zachowanie odpowiedniego balansu, między rozwojem swoich sił oraz rozwojem miasta. Jeśli skupiamy się tylko na jednym aspekcie szybko się okaże że albo mamy za mało wojska albo za dużo a brakuje nam środków na rozwój naszego miasta. Brak środków do rozwoju może się okazać dosyć problematyczny, gdyż zauważmy że wyczerpaliśmy swoje możliwości ludnościowe, mamy masę armii, jednak nie mamy odpowiednio rozwiniętego portu oraz brakuje nam ludzi do budowy statku kolonizacyjnego. Co może okazać się dosyć problematyczne.
Dla tego bardzo ważnej jest aby jak najszybciej rozbudować magazyn, do poziomy 20, następnie budynki produkcyjne przynajmniej do poziomu 12. Nie trzeba ich aż tak rozwijać gdyż musimy pamiętać że dużym źródłem naszych zasobów będą nasze wioski rozsiane po całej wyspę.
Ważne jest również to abyśmy działali w miarę dosyć szybko mim skończy się okres ochrony, gdyż wówczas zostaniemy pozostawieni samym sobie, oczywiście jest jeszcze opcja dołączenia do jakiego sojuszu i zapewnienia sobie wsparcia, jednak dla wielu sojuszy rozwinięci gracze stanowią łakomy kąsek.
Drugą najważniejszą rzeczą jest akademia oraz port. Po osiągnięciu (patrz punkt 1) magazynu i surowców, można spokojnie oprzeć się na rozwijaniu akademii. Ważne jest aby opracować w akademii potrzebną nam technologię która pozwoli pozyskiwać z wiosek dwa razy tyle surowców oraz technologię powiększającą limity naszego magazynu do surowców. Trzeba również zająć wszystkie wioski i jak najszybciej, o ile to możliwe, rozwinąć je do maksymalnego poziomu rozwoju, dzięki temu będą dostarczały bardzo wielką ilość surowców niezbędną w naszej produkcji.
Na tym etapie gry powinniśmy również wstępnie rozwijać nasze siły wojskowe, jednak nie szaleć z nimi za bardzo, najlepszymi jednostkami atakującymi są procarze zaś obronimy szermierze. Powinniśmy zrównoważyć ich liczbę, by mieć w miarę równą liczbę zarówno jednostek atakujących jak i jednostek broniących.
Dopiero na późnym etapie rozgrywki, czyli kiedy będziemy mieli dwa miasta może miasta specjalizować, jedno w jednostkach atakujących drugie zaś w jednostkach obronnych.
Ostatnia sprawa to port, za jego rozwój powinniśmy się zabrać wówczas kiedy nasza akademia opracuje chociaż technologie birem. Wówczas możemy spokojnie rozwijać port, przynajmniej do poziomu 10 który umożliwia budowę statków kolonizacyjnych oraz większości okrętów, obronnych (Birem) oraz atakujących (okręty ogniowe). Powinniśmy również przypilnować aby nasza liczba okrętów nie była zbyt wysoka, w tym sensie żebyśmy nie przesadzili z ich produkcją (aby wystarczyło nam ludności na statek kolonizacyjny).
Ostatni etap to drugie miasto, proponuje wogóle nie budować statków transportowych, lecz w pierwszej fazie rozgrywki zdobyć miasto na tej samem wyspie na której się znajdujecie.
Wówczas kiedy rozwijamy się w dany sposób (który podałem) w miarę szybko rozwiniecie wasze miasta tak aby przejąć pobliskiego sąsiada. Po jego przejęciu, należy jedno miasto nastawić na produkcje wojsk obronnych a drugie ofensywnych i wówczas spokojnie możemy rozwijać nasze wspaniałe imperium.
Pozdrawiam serdecznie