H1Z1 - Gra szybkiej akcji!
H1Z1 jest rzeczywiście odświeżająco prostą grą na wiele sposobów, gdy wszystko jest powiedziane i zrobione. Współcześni PUBG i Fortnite definiują siebie poprzez dążenie do realistycznego odczuwania i szaleństwa budowania bazy, odpowiednio, H1Z1 unosi się gdzieś pośrodku. Do karabinów nie można przymocowywać teleskopów i szybkich magazynków, a w tym nie ma baz nieba ani wysokich wież snajperskich. Brak przywiązania do charakterystycznego wyglądu i stylu często pozostawia uczucie pustki, nawet jeśli ma tę zaletę, że jest bardziej przystępną walką royale.
H1Z1 stara się wypełnić tę lukę szybką akcją, ale nie jest całkowicie skuteczna. Na przykład, na samym początku każdego pojedynku drużyny wybierają, do którego regionu mapy się upuszczać, a ponieważ obszary stają się bardziej zaludnione, zaczynają świecić na żółto, pomarańczowo, a ostatecznie na czerwono, co pozwala określić, ile ognia, z którego chcesz natychmiast wejść. (W PUBG, przeciwnie, ścieżka samolotu i położenie koła jest losowa, a ty wybierasz tylko kiedy upuszczasz.) Wybór miejsca, w którym się znajduje, sprawia, że spadek jest bardziej strategiczny, ale usuwa wiele improwizowanych strategii związanych z przypadkowymi kroplami, co sprawia, że czują się bardziej rutynowo. Większość drużyn kończy wybieranie tej samej garści popularnych miejsc, niezależnie od bezpiecznej strefy i po prostu jedzie do strefy po znalezieniu pojazdu.
Ponieważ cały projekt H1Z1 jest przewidziany na przyspieszenie akcji, grabieże na wsi są znacznie skompresowane w stosunku do większości bitewnych gier królewskich. Dobra wiadomość jest taka, że nigdy nie ma nudnego początku - podczas mojego pobytu w H1Z1 rzadko musiałem sprawdzać więcej niż dwa lub trzy domy, zanim miałem wszystkie trzy miejsca na broń, kask, plecak i wyrzucony przedmiot jak granat lub koktajl mołotowa. To wystarczy, aby przenieść mnie do gry końcowej, kiedy zaczynają spadać skrzynie naprawdę dobrych rzeczy. Złą wiadomością jest to, że istnieje niewielka różnorodność: nawet jeśli rozmieszczenie domów, które zdobywam, może się zmienić, cykl łupów zawsze pozostaje taki sam.
Jedyną dodatkową warstwą do typowej fazy grabieży, którą wprowadza H1Z1, są lekkie elementy rzemieślnicze. Nie zbudujesz całej bazy, jak w Fortnite, ale możesz rozbić podstawowe przedmioty, takie jak koszule i plecaki, na kawałki materiału, które można przekształcić w bandaże do leczenia, lub w połączeniu z taśmą izolacyjną i arkuszami metalu do zbroi. Jest to płytka idea, która nigdy nie przekształca się w pełny system tworzenia, taki jak w Just Survive (spin-off rodzeństwa H1Z1) i może być uczciwie pominięty z niewielkimi konsekwencjami.
Chwytanie większej ilości amunicji nigdy nie będzie bolesne, ale nie ma żadnych przywiązań do poszukiwań ani specjalnych broni, które mogłyby się potknąć. Większość ludzi toczy z AR-15 jako bronią podstawową, AK-47 jako broń automatyczna średniego zasięgu i albo łuk refleksyjny z strzałami wybuchowymi (jeśli mają szczęście) albo strzelbą do strzelania z bliska. Ponieważ zawsze używałem tych samych kilku broni w każdej grze, był kompletny brak różnorodności. Jasne, mogłem zmienić sytuację, wybierając inne bronie, ale bez nadziei na znalezienie załączników, które mogłyby sprawić, że jedna z innych będzie bardziej atrakcyjna, nie ma na to zachęty.
Po zabiciu pierwszej rundy drużyn zaczyna się kolejna faza, która może być najbardziej ekscytująca lub nudna. W zależności od tego, czy grasz w pojedynkę, w duecie, czy w drużynach pięcioosobowych, twoja strategia może się nieco różnić, ale jest to część meczu, w której ludzie jeżdżą i próbują wyłowić jak najwięcej maruderów. Co sprawia, że jest to bardziej ekscytujące niż inne gry, jest to obszar, w którym H1Z1 obejmuje absurd: nie można kierować ludźmi, ale można wyskoczyć z pojazdu na pełnych obrotach, nie otrzymując obrażeń. Te dwa fakty całkowicie zmieniają dynamikę stawiania czoła szybko zbliżającemu się samochodowi na korzyść gracza na stopach, czyniąc go bliższym uczciwej walce. Ale jeśli nie ominiesz od pasażerów płonącego ognia i nie wyjmiesz kierowcy, zanim zamkną lukę, będą mogli podjechać tuż obok ciebie,
W zależności od tego, ile pozostało twojej drużyny w tym momencie i jak pewny siebie jesteś, ta faza zazwyczaj zamienia się w intensywną rozlew krwi lub żmudną grę w chowanego, gdy omijasz wędrujące zespoły maruderów wyposażonych w samochód. Dla mnie zbyt często było to drugie, co sprawia, że trzecia część typowego meczu H1Z1 jest częściej niż strata czasu.
Tak czy inaczej, celem jest dotarcie do ostatnich 15 osób, ponieważ wtedy zaczyna się trzecia faza i zaczynają się dziać dobre rzeczy. Do tego czasu kółko jest zwykle zbyt małe dla pojazdów, ponieważ każdy, kto jedzie w głośnym samochodzie, zostanie natychmiast postrzelony. Tymczasem skrzynie zawierające ultra potężne karabiny, snajperów z celownikiem i inne zaczynają spadać, tworząc nieodpartą przynętę, która może zostać złupiona lub rozbita. Przechodzenie na skrzynie jest przerażające i ryzykowne, ale jeśli nie zmodernizujesz swojego sprzętu, jesteś w bardzo niekorzystnej sytuacji w ostatecznej bitwie, która nadejdzie.
Podczas gdy cieszyłem się szybkimi rundami H1Z1 (średnio trwają one około 15-20 minut, w przeciwieństwie do ponad pół godziny lub więcej dla PUBG), jest to trudne miejsce, w którym śmierć może nadejść tak nagle i szybko, że ryzykuje odpuszczanie nowym graczom. Zaskakująca liczba osób, które grają teraz w H1Z1, szczególnie w wersji solowej, mają jedne z najbardziej niewiarygodnych odruchów, jakie kiedykolwiek widziałem lub hackują (lub niektóre ich kombinacje). W większości meczów, nawet ze zbroją i hełmem, wydawało mi się, że umieram znacznie szybciej niż przywykłem do podobnych gier. Jeśli z początku walczysz, bardzo polecam grać w grupach, nawet z przypadkowymi osobami, lub wypróbować tryb strefy walki, aby doskonalić swoje umiejętności na mapie z nieograniczoną ilością respawnu.
Poza rozwijaniem twoich umiejętności nie ma faktycznego postępu w H1Z1 poza czystymi opcjami kosmetycznymi, co, na swój rachunek, oznacza, że nie ma w grze elementu "wygrać do wygrania". Między meczami możesz kupować kate pełne skórek za pomocą jednej z trzech różnych walut: koron, za które płacisz za prawdziwe pieniądze, czaszek, które zdobywasz, wypełniając wyzwania i kończąc gry, oraz złomu, który dostajesz od handlu skórami, których nie masz. t chcę. Ogólnie rzecz biorąc, jest to jeden z lepszych systemów loot-box, jakie widziałem - na równi z Overwatch - pod względem oferowania opcjonalnej wartości, bez wymagania jej lub bycia na niej zbytnio w twarz.
Istnieje ogromna różnorodność skór i praktycznie wszystko, co twoja postać może nosić lub używać w H1Z1, może mieć przypisaną skórę, w tym sprzęt, broń, a nawet pojazdy. Wspaniałą cechą tego systemu jest to, że dwie postacie będą musiały wyjść z drogi, aby wyglądać tak samo, a twoja główna skóra automatycznie przydzieli się do przedmiotów, które znajdziesz w świecie gry. Że ATV po prostu wskoczył? Zmieni on skórki, aby pasowały do tego, które wybrałeś w menu głównym. Fajnie jest też zbierać karabiny graczy, których zabiłeś, aby sprawdzić, których skórek używają. Stwarza to uzależniający system nagród z niezwykle satysfakcjonującą sceną otwierania skrzynek, w której aktywnie wyrzucasz zawiasy, aby zobaczyć, co jest w środku.
W ramach wydarzenia głównego, H1Z1 uruchomił wersję beta doskonałego nowego trybu Auto Royale. Mieści dziesiątki samochodów, z których każdy jest wypełniony kierowcą i maksymalnie trzema strzelcami, w stylu "Mad Max-spotyka-skręcany metal", który jest pełen jeszcze bardziej wybuchowych eksplozji niż tradycyjna bitwa royale. Zespoły wybierają powolną i mocną ciężarówkę z pancerną lub szybszy i bardziej zwrotny sedan, aby rozpocząć poszukiwanie całkowitej rzeźniczej rzezi. To nie jest wielka różnorodność, ale wystarczy dać Auto Royale co najmniej kilka różnych taktyk do zbadania.
To sprytne tłumaczenie bitewnej mechaniki do gatunku gier arkadowych: zamiast grabieży budynków, kierowca przejeżdża przez jasne, świecące power-upy umieszczone wokół mapy, w stylu Mario Kart, a cały sprzęt wpada do wspólnego bagażnika . Istnieje także liberalne zjazdy rampami, które pozwalają uzyskać poważne powietrze i przyciągać ekscytujących flipów i rolek przy użyciu zdolności sprężystych, jeśli chcesz się zarozumiały.
Jeśli nie jeździsz, jesteś strzelcem. Celowanie w strzały jest niezwykle trudne, gdy znajdujesz się na tylnym siedzeniu szybko poruszającego się pojazdu, ale jest to satysfakcjonujące, gdy naprawdę kogoś zapalasz i obserwujesz, jak samochód eksploduje w kuli ognia. Auto Royale zachowuje to samo dynamiczne, pełne akcji DNA właściwego H1Z1, ale z odrobiną stylu i ekscytacji z powodu chaosu kierowanego przez samochód. Strategie są różne, a w rzeczywistości ma znacznie więcej różnorodności z dwiema różnymi rolami, większą ilością przedmiotów i całkowicie przerobionym krajobrazem do zbadania.
W tej chwili nie ma nic podobnego do Auto Royale, a na kościach jest wystarczająco dużo mięsa, aby łatwo stać osobno, jeśli Daybreak kiedykolwiek chciał pójść tą drogą.
Werdykt
H1Z1 sprawdza wszystkie pola, które muszą być właściwą grą royale, ale w trybie głównym nie ma wyraźnego wyczucia charakteru. Bez realistycznej głębi i modularnej broni PUBG lub zwariowanych bazowych forticowych forteli Fortnite, jego uproszczona konstrukcja w mgnieniu oka idzie w kierunku prostej, szybkiej akcji, która kończy się nudą i często ekscytującą. Bardziej interesującą rzeczą w H1Z1 jest innowacyjny tryb Auto Royale, który tłumaczy mechanikę walki królewskiej na walkę samochodową w sposób, jakiego nie widzieliśmy lepiej w innym miejscu.