Hero Zero, czyli uniwersum bohaterów.
Wcielamy się tam w początkującego bohatera, którego możemy ubierać według własnego uznania oraz rozwijać pod względem statystyk. Opcji do zrobienia w grze Hero Zero jest naprawdę dość dużo, co oczywiście napiszę.
Sam z tą grą miałem już do czynienia od 2013 roku, grając na serwerze PL1. Po długim czasie jednak gra mnie po prostu znudziła, zatrzymałem się na 67 poziomie. Co co jakiś czas wracałem do gry, ale w końcu po czasie opuściłem ją na dobre i straciłem konto za nieaktywność. Dużo jednak od czasu, kiedy pierwszy raz odpaliłem HZ, się zmieniło. Jednak nie czas na wspominki, czas na zrecenzowanie gry! Tak więc, koniec wstępu, zaczynamy.
Założenia są takie same jak w każdych MMORPG'ach. Wcielasz się w określoną postać ( w tym wypadku w bohatera), wykonujesz różne misje, zdobywasz ekwipunek i monety, aby rozwijać swoją postać i wszystkie inne rzeczy z nią związane. Tak jak w większości grach typu S&F, każda misja jest czasowa, a oprócz wpływu na statystyki (a później na "umiejętności") nie mamy jakiegokolwiek wpływu na przebieg walki. Misje oczywiście możemy albo zakończyć od razu używając specjalnej waluty (którą w tym wypadku są "oponki"). To co jest fajnie rozwiązane jest opcja przyśpieszenia w 50% misji za pomocą pilota, którego możemy uzupełniać dzięki pomocy znajomym. Fajna rzecz, nie? Możemy też przyśpieszyć misje oglądając reklamy.
Od czasu do czasu w lumpeksie możemy zgarnąć prezenty, w których są zawsze przedmioty przypisane jakiemuś konkretnemu setowi. Jeśli takowy set uzbiera się w całości, dostajemy bonusy +7% do statystyk. Same nasze wyposażenie ma swoją jakość: zwyczajny, rzadki, epicki oraz epicki ze złotym obramowaniem. Im lepsza jakość, tym lepsze dają statystyki oraz są droższe (w kupnie jak i w sprzedaży). Fajną rzeczą jest, że dane wyposażenie wciąż może mieć zmienione statystyki (dzięki pralce) oraz zmieniony wygląd (maszyna do szycia).
To sprawia, że customizacja postaci w Hero Zero jest o wiele bardziej przyjemna i rozbudowana, można rzeczywiście zrobić wizerunek bohatera na swoje własne widzimisię. Plus jest taki, że im większy mamy poziom, tym więcej rzeczy odblokowujemy, tym bardziej rozbudowana robi się rozgrywka.
Same statystyki są podzielone tak:
Siła - wpływa na bazową ilość zadawanych obrażeń (nasza broń też wpływa na ilość)
Kondycja - ilość życia
Inteligencja - wpływa na szansę na obrażenia krytyczne
Intuicja - wpływa na szansę na unik (nie zadanie żadnych obrażeń)
Mamy także system PVP który dzięki aktualizacjom podzielił się na ligę oraz pojedynki.
W pojedynkach dostajemy honor, w lidze punkty. Jednak w przeciwieństwie do pojedynków,liga daje nam profity w postaci ulepszenia statystyk oraz zwiększenia ilości zarabianych monet za walki ligowe. W jednym z tych ważniejszych aktualizacji zostały także dodane kryjówki, które mogą nam przynosić dodatkowe korzyści. Wprowadzenie ligi i kryjówek ułatwiło zdobywanie monet, przez co gracz ma dostępny jeszcze szybszy rozwój, zdecydowanie na plus. Mamy do dostępu także drużynę, która również daje nam bonusy, do zarabiania monet, doświadczenia i ulepszania postaci.
Ogólnie daje to duży popis, więc tak naprawdę gra może być na długie godziny. Żebym nie zapomniał, w grze występują jeszcze bossowie, którzy pojawiają się od czasu do czasu i których atakują wszyscy gracze na serwerze.
Czas jednak wymienić pewien minus, który osobiście mnie strasznie wkurza.
Mianowicie sam system walki. Często jakimś dziwnym trafem, pomimo, że mam np. 30% szans na uniknięcie ciosu i tak mój bohater nie unika ani razu, częściej nawet udaje mu się zrobić krytyk kilka razy, mimo, że ma na to o wiele mniejsze szanse. Działa to także w drugą stronę. Gdy w walce z przeciwnikami nie jest to aż takie irytujące, to w walce PVP czasem bywa to szczytem absurdu. W innych grach tego typu jakoś to uczucie nie było aż tak silne, jak w tym wypadku.
Wkurza mnie też to, że czasem mój przeciwnik może mieć nawet 1% szans na unik, a i tak wykona go pierwszy. Czy nie mając większych szans, teoretycznie to nie ja powinienem wykonać unik szybciej?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Podsumowanie:
W skrócie ta gra należy do dobrych MMORPG. Szybki rozwój oraz prosta rozgrywka daje plus tej produkcji. Gra jest aktualizowana, czy to eventy, czy nowe mechaniki, więc jako gra Free-to-Play ma się dobrze i oby tak dalej. Jednak jeśli przyjrzeć się mechanice walk, znajdzie się pewne błędy, które na dłuższą metę trochę psują rozgrywkę. Oczywiście to tylko moja opinia, wciąż, bądź nie bądź ta gra należy do tych dobrych i wartych uwagi. Zawsze jest to szybki sposób na zarobienie bananków.