Jak to działa
5.0 1 2399 0
31.07.2018

Kariera menadżera (Fifa 18) - proponowane zmiany.Cz.1

Już za parę miesięcy będzie miało miejsce wydanie Fify 19 przez EA Sports. Z racji tego postanowiłem przygotować listę proponowanych zmian, które spowodowałyby, iż tryb kariery menedżera byłby większym wyzwaniem dla gracza i przede wszystkim realistyczniejszy. Jak wiemy sam producent nie przykłada dużo uwagi trybom offline, za to woli aktualizować rozgrywki online.
Znamy przecież ludzi, którzy rozpoczynają tam swoją przygodę tylko po to, aby kupić jak najlepszych zawodników i rozegrać parę meczy. Dlaczego tak się dzieje? Otóż biorąc takie kluby jak Manchester City czy PSG, mamy praktycznie nieograniczony budżet na transfery i pensje. Po dugie kluby także nie mają nic przeciwko, aby sprzedać Messiego czy Modricia - filary swoich zespołów. Sami zawodnicy raczej także nie zgodziliby się zmienić barw.
Moim zdaniem kluby silniejsze nie powinny sprzedawać piłkarzy słabszym, jeśli zawodnik ma dobry "nastrój". Ten zaś zależałby od:
- spełnianej roli w klubie,
- zarobków,
- pobytu w klubie,
- atmosfery w klubie (zależy od ogólnej motywacji, ilości nowych zawodników w klubie),
- sytuacji klubu (miejsce w tabeli, finanse),
- spełniania obietnic przy kontrakcie.

Zawodnik może mieć nastrój (od najgorszej):
- zły,
- niezadowolony,
- obojętny,
- zadowolony,
- szczęśliwy.
Jeśli klub oferowałby lepsze: rolę i zarobki, do tego byłby wyżej w tabeli lub w mocniejszej lidze, a atmosfera byłaby do przyjęcia, to zawodnik na pewno nalegałby na transfer i podpisałby umowę.

A co w sytuacji gdyby klub nie zgodził się na sprzedaż?
Zawodnik byłby w złym nastroju, a co by to zmieniło - już w kolejnym artykule :)
Jeśli już jesteśmy w temacie transferów, to warto wspomnieć o samych negocjacjach i podpisywaniu umowy z klubem. W tym pierwszym mamy do czynienia z kwotą albo/i oddaniem zawodnika, oraz procentem od przyszłej sprzedaży. Brakuje jeszcze tzw. "zmiennych", czyli jeśli zawodnika rozegra 15 meczy w barwach nowego klubu, to sprzedający otrzymuje wcześniej uzgodniony bonus.

Oto przykłady "zmiennych" jakie przychodzą mi teraz do głowy:
- wygranie Ligi Mistrzów/Europy,
- wygranie ligi,
- zdobycie określonej liczby goli/asyst,
- awans,
- określona ilość czystych kont,
- górna część tabeli.
Dalej są wypożyczenia na okres [] z pokryciem []% pensji zawodnika przez klub, do którego jest wypożyczony:
- z możliwością wykupu, po wcześniej ustalonej kwocie,
- z przymusowym wykupieniem zawodnika po wcześniej ustalonej kwocie,
- z []% rozegranych meczów,
- z możliwością wcześniejszego przerwania go przed sezonem.

Drugim punktem była umowa, czyli porozumienie klubu z zawodnikiem. Mamy tam zawarte takie podpunkty jak:
- rola w klubie,
- długość kontraktu,
- klauzula (nieobowiązkowa),
- pensja + bonusy.

Jeśli nie damy klauzuli, to w takim przypadku, zawodnika zażąda większej pensji lub bonusów, co chyba jest jak najbardziej oczywiste.

Oto lista roli w klubie, która powinna obowiązywać:
- kluczowy (85% meczów w sezonie),
- ważny (65% meczów w sezonie),
- sporadyczny (40%)
- zmiennik (15%),
- perspektywistyczny (do 21 lat, walka o 1st skład),
- junior (do 18 lat),
- rezerwowy (walka o 1st skład).
5.0 (głosów: 1)
Art napisany przez Maciek10089

Zaloguj się, aby zobaczyć komentarze

Gorące artykuły
Miejsce Nazwa gry i tytuł artykułu Kategoria Autor Rodzaj
1

ARMA III (B2P) ARMA 3: Dokładna recenzja

Recenzja maciusspocinski
2

ARK: Survival Evolved (B2P) Ark survival Evolution recenzja krutka

Recenzja Uzzis
3

CSGO Prime (B2P) Czym jest nadzór i jak uzyskać do niego dostęp?

Poradnik JestemKacper
4

The Crew - Recenzja kontrowersyjna jak sama gra

Recenzja Mezil
5

Brawl Stars Brawl stars -gra mobilna

Recenzja bloodis_xd
6

Hero Zero Nowości w grze.

Recenzja Niegrzeczny
7

Największe grzechy gier mobilnych

Recenzja XirosFire
8

Momio Czy warto zagrać w Momio?

Recenzja rybasnik
9

Plemiona Plemiona Punkty Premium: Jak zdobywać/co nam dają

Poradnik PijanyMajster
10

Hero Zero Hero Zero - omówienie gry

Poradnik Janux
Chat