Kholat- tylko tajemnice pozostaną
Na pierwszą z nich wybrałem Kholat. W skrócie do zakupu zachęcić może:
+cena niecałe 10 zł, nie jest dużym wydatkiem. Możemy kupić okazyjnie, gdy zostanie nam trochę oszczędności na koncie po głównym zakupie;
+wiadomość, że jest to gra polskiego studia, może ucieszyć parę narodowych serc. Ucieszy również graczy nie posługujących się biegle językiem angielskim, ponieważ gra jest w pełni w języku polskim;
+oprawa graficzna, jest czymś co rozczuli posiadaczy potężnych PC.
Pierwszym co zaciekawia to oprawa graficzna. Jest utrzymana w solidnym mrocznym klimacie. Surrealistyczne przejścia, zmuszają do myślenia czy nas bohater przeżywa to naprawdę czy jest to tylko senna imaginacja.
Unreal Engine 4 zdziałał tutaj cuda, ponieważ animacje zwiększają imersję parokrotnie. Nie pamiętam nawet co robiłem z rękami, tylko obrazy widziane na ekranie. Szczególnie dobrze to wygląda na VR. Nie potrzeba od razu Oculus Rfita, wystarczy Cupboard i dobry telefon. Gra nie posiada rozbudowanego interfejsu, a raczej taki pokrywający się z tym co aktualnie oglądamy.
Gra zwiększa klimatyczność poprzez nagłe reakcje otoczenia, anomalie, i wyłaniające się stworzeń. Osoby, które łatwo przestraszyć lub posiadające choroby serca powinny uważać, bo niektóre płynne przejścia są wręcz ,,wymiotogenne"
Oprawa graficzna i dźwiękowa to jedyne w tej grze co można rozwinąć podczas pisania artykułu jak ten. Kholat zyskiwało na pięknych pokazach przedpremierowych i bogato wydanych edycji pudełkowych. Po pierwszych gameplay'ach można jednak był zauważyć, ze technicznie gra jest monotonna. Nasz bohater nie jest w stanie walczyć, a ciągła dezorientacja i brak głównego celu sprawiało, że głównie młodsi i bardziej klasyczni gracze szybko odrzucali ten tytuł.
Zatem czas na to dlaczego nie powinieneś kupować tej gry:
- początkowo słaba optymalizacja. Łatki to poprawiły, ale nie wszystkim użytkownikom.
- brak elementów RPG, walki i sekwencji zręcznościowych.
Osobiście jednak uważam, że gra przedstawia nowy nurt twórców, którzy pokazują, ze gry nie są tylko użytecznym zajęciem czasu, ale przede wszystkim sztuką