Klasy postaci w Aion.
Aion to darmowa gra MMORPG wyprodukowana przez studio NCsoft, głównego wydawcę gier tego typu. Gra osadzona jest w świecie fantasy i odnajdą się tam zarówno fani PvP jak i PvE. W grze mamy sześć klas i każda dzieli się jeszcze na dwie podklasy którą wybieramy gdy osiągniemy 10 poziom. Sam kreator postaci jest dosyć obszerny i możemy zmieniać bardzo wiele rzeczy, np. ciało, twarz. Możemy też zobaczyć jak na naszej postaci wyglądają różne skiny, skrzydła, mimikę twarzy naszej postaci i parę umiejętności w akcji. Samą twarz możemy zmodyfikować ponad 25 opcjami.
Gladiator/Templariusz
Gladiator to odpowiednik typowego wojownika, którego zadaniem jest albo tankowanie, albo zadawanie obrażeń w zwarciu. W jego asortymencie znajdziemy wiele broni, jednak najlepiej posługuje się dwuręcznymi ciężkimi broniami. Bronie różnią się przede wszystkim rodzajem wyprowadzanych ataków, jeden rodzaj zapewnia szybkie ciosy ale za mniejszą ilość obrażeń (miecze), drugie są wolne ale nadrabiają swoim dużym dmg (włócznie). Gladiator nosi na sobie pancerz płytowy, czyli najcięższy armor w grze.
Templariusz natomiast to odpowiednik paladyna, dlatego najczęściej gra się go z tarczą i bronią jednoręczną. Również jak gladiator nosi na sobie zbroje płytową. Templariusz to świetna klasa dla tanków, zawsze znajdzie się dla nas miejsce na dungeonach.
Łowca/Skrytobójca
Łowca to bardzo mobilna klasa, zadaje duże obrażenia kosztem mniejszej wytrzymałości, jednak ratują go uniki. Jak można się domyśleć, jego główną bronią jest łuk, więc specjalizuje się w atakach dystansowych, dodatkowym plusem są jego pułapki. Jest to trudna klasa dla szukających wyzwań graczy. Przez to że atakujemy tylko jeden cel naraz, słabo idzie nam na instancjach. Skrytobójca to odpowiednik rogue'a, świetnie działa w potyczkach PvP. Może stać się niewidzialny na określony czas. Również jest to klasa dla bardziej zaawansowanych. Ma mnóstwo zaklęć które ogłuszają przeciwnika, przez co lepiej idzie nam w PvP niż PvE, ale tam też się odnajdziemy.
Zaklinacz/Czarodziej
Klasy podobne, zadają obrażenia na dystans i opierają się na jednym rodzaju żywiołu. Zaklinacz jednak ma do dyspozycji jeszcze swoje przywołańce, tzw. żywiołaki które bronią nasza postać i atakują wrogów. Istnieją żywiołaki ognia, które głównie zadają obrażenia w zwarciu, ziemi które tankują, wiatru mający zastosowanie w PvP dzięki ogłuszeniom oraz wodny, który atakuje na dystans. Czarodziej nie ma takich towarzyszy jak Zaklinacz, jednak nadrabia obrażeniami i różnorodnością zaklęć. Również opiera się na żywiołach. Świetnie działają w PvE dzięki swoim zaklęciom obszarowym. Noszą szaty tak jak Zaklinacze więc są najmniej wytrzymali.
Kleryk/Kantor
To role które odzwierciedlają typowego kapłana. Kleryk potrafi leczyć wiele osób jednocześnie oraz wzmacniać swoimi buffami. Zawsze mile widziana klasa na instancjach. Kantor również wspiera swoją drużenę, jednak atakuje w zwarciu, ma mieszane obrażenia. Jej ekwipunek można przyrównać do Templariusza, z mocniejszym naciskiem na wspiernanie.
Artysta
Tutaj już nie ma dwóch podklas, gdy wbijemy 10 level, stajemy się Bardem. Jest to mix kilku klas naraz, bowiem Bardowie potrafią zadawac spore obrażenia, mogą dawać efekty osłabiające wrogów oraz ogłuszać, leczenie również nie jest im obce. Atakują dystansowo i korzystają z unikalnej broni jaką jest harfa
Inżynier
Wybierając tą klasę do naszych rąk trafią dwie specjalizacje – Strzelec oraz EterTech. Ten ma do dyspozycji robota/mecha którego kontroluje. Jest to coś nowego, jednak klasa sama w sobie nie jest jakaś rewolucyjna, może zadawać obrażenia lub być tankiem. Jest skomplikowana przez co mało graczy ją wybiera. Strzelec natomiast to klasa typowo PvP. Używają rewolwerów i armat. Te pierwsze są szybkie, ale maja mały dmg, armaty są wolne ale mają mnóstwo dmg, sztuka polega na zamiennym używaniu ich na raz.