AATROX Ostrze Darkinów - PORADNIK
W tym poradniku postaram się wam przybliżyć grę Aatroxem - znanym, irytującym i ewidentnie za silnym fighterem.
Opinie po reworku
Po tym jak Aatrox przeżył swoje zmiany ( rework ) wielu sądziło że nowa odsłona tej postaci nadaje się co najwyżej do kosza. Jedna umiejętność zadająca duże obrażenia, passive, który uważany był za jeden z najlepszych w grze został przeniesiony na super-umiejętność, jakiś denny skok na "e". Z grubsza patrząc nowy Aatrox nie zapowiadał się najlepiej. Po pewnym czasie jednak gdy wzięły się za niego odpowiednie osoby okazało się że ta postać jest wszechpotężna i siejąca spustoszenie. "Nie oceniaj książki po okładce"
Ocena postaci
Gdy bliżej przyjrzymy się Ostrzu Darkinów można zauważyć ze posiada niebywałe możliwości. Stary Aatrox polegał głownie na prędkości ataku i kradzieży życia . Nowy Aatrox to mistrz wczesnej fazy gry i walk drużynowych. Szybkie eliminowanie słabszych celów, łatwe dostanie się do nich, a przy tym wytrzymałość i długi żywot.
Runy: Precyzja to główna ścieżka. Zdobywca, czyli główna i najsilniejsza runa dla Aatroxa jest potężna i daje mu naprawdę dużo. Możemy zwiększyć obrażenia i leczenie z zadawanych obrażeń. Drugą scieżką jest dominacja. Cała strona run jest nastawiona na obrażenia fizyczne i kradzież życia jak widać poniżej.
Czary Przywoływacza : Na czary przywoływacza zawsze wybieram :
- Błysk - Błysk zawsze się przydaje. Mobilność, możliwość ucieczki jak i zainicjowanie walki lub dobicie wroga
- Podpalenie - Przydaje się często do dobicia wrogów, zadanie potrzebnych obrażeń i redukcje leczenia przeciwnika.
Umiejętności
Passive : Co jakiś Czas następny atak podstawowy ma zwiększony zasięg, zadaje dodatkowe obrażenia i leczy sie o wartość zadanych dodatkowych obrażeń
Q : Umiejętność ma 3 użycia. Każde z nich to zamach mieczem. Każdy kolejny zadaje większe obrażenia i inny obszar działania. Zadanie obrażeń końcówką miecza w przypadku pierwszych dwóch zamachów i jego środkiem w przypadku trzeciego zamachu podrzuci przeciwników i zada ogromne obrażenia. To nasza podstawowa umiejętność , zadająca większość obrażeń. Chcąc wyciągnąć z niej jak najwięcej obrażeń musisz trafić każdym z zamachów. Aby pomóc sobie w trafieniu mieczem należy użyć "e"(doskoku umbry). Jeżeli chcecie być dobrym Aatroxem, opanowanie tej umiejętności to podstawa.
W: Aatrox uderza w ziemię i trafia w przeciwnika spowalniając go chwilowo i zadając obrażenia. Jeśli trafiona jednostka to duży potwór, zostanie przykuta do obszaru trafienia. Jeśli po kilku sekundach jednostka dalej jest w obszarze trafienia, zostanie przyciągnięta na środek i znów otrzyma obrażenia.Wykorzystajcie tą umiejętność do trafienia waszym "q". Przeciwnik po kilku chwilach będzie na środku więc macie dokładną informację gdzie on się znajdzie i gdzie użyć umiejętności.
E: Biernie Aatrox leczy się o część zadanych obrażeń, czyli zdrowia przeciwnicy by nie kupili to i tak będziemy się na nim leczyć. Aktywując tą umiejętność Aatrox doskoczy i zwiększy obrażenia na kilka sekund. Doskok jest niewielki ale wystarczy żeby przeskoczyć przez chudsze ściany. Najczęściej używa sie tej umiejętności przy inicjacji walki drużynowej i przy trafianiu "Q".
R: Aatrox zwiększa się i wnosi się na skrzydłach. Chwilowo przestrasza pobliskie potworzy i na chwile zwiększa prędkość ruchu. Aatrox otrzymuje zwiększone obrażenia, zwiększone leczenie.Jeżeli weźmie udział w zabójstwie, efekt ten zostanie przedłużony, a atrox odrodzi sie gdy otrzyma śmiertelne obrażenia. Najlepiej użyć tej umiejętności gdy mamy zamiar zacząć walkę. Dzięki temu będziemy mieli zwiększone statystyki podczas walki , a gdy otrzymamy śmiertelne obrażenia, odrodzimy się mogąc nadal walczyć.
Rozwój umiejętności : Jeśli chodzi o branie umiejętności i ich maksymalizowanie, w obu przypadkach ja preferuje taką kolejność: Q>E>W. "Q" Jest naszym głównym źródłem obrażeń więc bezwarunkowo trzeba dodawać punkty w tą umiejętność. Jako drugi lepiej maksymalizować doskok ponieważ z kolejnymi poziomami tej umiejętności będzie skracał się jej czas odnowienia. Potęga Piekielnych łańcuchów czyli naszego "w" nie rośnie wraz z jego poziomami więc w nią dodajemy resztę naszych jako ostatnią.
Kombinacja: Najważniejsza z nich to Q-Q-E-Q. Naszym celem jest trafienie w przeciwnika częścią miecza która zada więcej obrażeń. Aby to zrobić musimy zadbać o to by nie uciekł. Najważniejsze to perfekcyjnie trafiać Q.
Zawsze gdy nie mamy naszego skoku z "E" możemy również użyć błysku do dogonienia naszego przeciwnika. Aby zadać jak najwięcej obrażeń powinniśmy jeszcze między umiejętności wplatać ataki podstawowe.
Przedmioty: Jeśli chodzi o przedmioty celujemy w obrażenia Fizyczne i zdrowie. Na start kupujemy Ostrze Dorana i jedną miksturę zdrowia. Główne przedmioty na jakich się opieramy to Czarny tasak i Gruboskórność Steraka. Jeśli chodzi o buty polecam Tabi Ninja lub Obuwie Merkurego. Reszta przedmiotów to obrażenia, zdrowie, odporność na magię, pancerz. Musicie dobrać build do aktualnego stanu gry.(Kto jest najmocniejszy w przeciwnej drużynie i przeciw komu budować przedmioty).U góry macie przykładowe buildy.
Rozgrywka: Grając jako Aatrox musicie mądrze i agresywnie wykorzystać wczesną fazę gry w alei. Wtedy właśnie Aatrox jest najsilniejszy w porównaniu do swojego przeciwnika, to jest szansa by zdobyć złoto na późniejszą fazę gry. Trzeba wejść w przeciwnika pełną parą i liczyć na zabójstwo. Grając Aatroxem w walce drużynowej skupiaj się na niemobilnych bohaterach z małą ilością zdrowia których łatwo będzie ci eliminować. Jeśli chodzi po późną fazę gry musicie albo zostawać na lini która jest pusta i ją pchać, albo walczyć z drużyną. Na to którą z tych decyzji podjąć wpływa wiele czynników i bez doświadczenia z tą postacią i kilkudziesięciu zagranych nią gier, nie bedziecie tego wiedzieć. Trzeba ćwiczyć i nabierać doświadczenia.
Mam nadzieję że Przybliżyłem wam po krótce jak grać tą wspaniałą postacią. Życzę powodzenia i do zobaczenia na Summoner's Rift !