Jak to działa
Przejdź do gry League of Legends
League of Legends
5.0 1 3536 0
20.09.2017

Ahri - Zaawansowany poradnik. Część 1 - Wstęp + Runy/Specjalizacje

Witam w moim pierwszym poradniku! Przestawię wam dosyć rozbudowaną lekturę na temat Ahri. Ze względu na ograniczenia pisania artykułów jestem zmuszony podzielić go na około 5 części, jednak mam nadzieję, że pierwszy przykuje Twoją uwagę na tyle, aby czekać na następne ;)

Więc.. Ahri. Czym jest Ahri? To typowy burst mage/assasin, który zależnie od sytuacji, lub stylu Twojej rozgrywki jest dobra w każdym aspekcie klasy magów, jednak w żadnym nie jest mistrzem. Brzmi źle? WRONG! Dzięki temu Ahri jest jednym z najbardziej adaptywnym magiem w grze. W zależności od meczu, jest w stanie dobrać praktycznie każdy item, adaptując się do przeciwników, stylu ich gry, oraz własnej drużyny. Słabości? Niestety, jak każda postać. Za swoją wszechstronność płaci cenę - lategame nie jest zbyt solidny, obrażenia znacznie nie są tak efektywne mając full build, oraz ma problemy z tankami. Jednak przekonam Cię, że mimo wszystko warto!

W pierwszej części opiszę runy, oraz specjalizacje, które są niezbędne aby w pełni wykorzystać jej potencjał. Zacznijmy od run. Z ich zakupem nie będziecie mieli już problemów, gdyż kosztują 10 IP za sztukę, więc szalejcie do woli :)

STANDARD - Najbardziej standardowy set run, który używany być może na innych czempionach AP. Mix Armoru i M. Resistów jest uniwersalny i nigdy nie będzie złym wyborem. Ale.. attack speed? What? Używanie auto ataków w early game jest kluczem do wygrania linii. Attack speed pomaga nam farmić lepiej, oraz wyprowadzić więcej AA w przeciwnika, zamiast spamowania spelli, nie marnując cennej w early many.

PRZECIWKO AP - Zamiast Yellow Armorów, zamieniamy je na HP/lvl. Tą stronę polecam głównie przeciwko mobilnym postaciom AP, które mogą Cię wykasować z mapy w pare sekund (LeBlanc, Ekko, Syndra, KONIECZNIE KASSADIN!), lub AP Mid+Jungle (przykładowo; Elise + Brand). W przeciwnym razie, polecam stronę standardową, gdyż armor redukuje również dmg od minionów.

PRZECIWKO AD - Zamiast Blue M. Resistów wrzucamy Cooldowny. Dlaczego? Z dwóch powodów; ewidentnie M.Resisty nie są nam w tej sytuacji potrzebne, nie redukują żadnych obrażeń oprócz tych od czempionów (wieża również zadaje fizyczne obrażenia). Po drugie, grając przeciwko AD, często omijamy nasz core item, Morellonomicon na rzecz Zhonyi, która daje nam tylko 10% CDR, a Morello całe 20%. Cooldowny są istotne, gdyż nasz ult/charm będzie, niestety, zazwyczaj służył nam do defensywy lub ucieczki.
Grając w tę grę możesz zdobyć 100 Graj
Jeżeli chodzi o specjalizacje, jednym i jedynym wyborem Keystone jest Thunderlord's Decree. Podbija nasz DMG, skaluje się z AP. Inne opcje, które są dopuszczalne, lecz moim zdaniem bezużyteczne są Stormraider's Surge, lub Deathfire Touch. Nie będę się na ich temat rozpisywał, gdyż moim zalecam poprostu je ominąć i nie używać, lecz stestować możecie zawsze na własną rękę.

STANDARD: Kluczowym wyborem w tym drzewku jest Meditation, oraz Secret Stash (ciastko :). Pomagają nam utrzymać manę na przyzwoitym poziomie na początku gry.

OFENSYWNE: Pozbywamy się Meditation i Secret Stash na rzecz większych obrażeń - Assasin daje nam 2% więcej DMG w 1v1, oraz Merciless, który zadaje 3% więcej DMG przeciwko przeciwnikom ktorzy mają poniżej 40% HP. W Ferocity Battle Trance zamieniamy na Double-Edged Sword - 3% więcej DMG, lecz za to my otrzymujemy ich 1,5% więcej. Sytuacyjnie daje nam to łącznie 8% DMG, kosztem regeneracji many i własnej defensywy.

DEFENSYWNE: Duża różnica, zmieniamy drzewko Ferocity na Resolve. Jest ono kluczowe w trudnych dla nas liniach (Zed, Talon, Yasuo, LeBlanc). Główne bonusy które dają nam więcej bezpieczeństwa to Veteran Scars - +50HP, oraz świetny Fearless - 10% Resistów + 1.5 na LVL (Armor oraz M.Resist) po otrzymaniu obrażeń na 2 sekundy. Pomagają nam one łatwiej przetrzymać burst DMG.
Grając w tę grę możesz zdobyć i 100 Graj
Na koniec mała dyskusja na temat skinów. Czy skiny mogą być Pay2Win? Niestety, ale mogą. W przypadku Ahri, jest jeden skin którego odradzam używać - Popstar Ahri. Mimo tego, że skin jest naprawdę dobry, animacje auto ataków, oraz skilli naprawdę obniżają komfort gry. Brzmi idiotycznie, ale to nie jest tylko moja opinia. Jeżeli chodzi o skiny, które polecam, są to Foxfire Ahri - minimalnie czystsze animacje, skin klasyczny (brak), lub nowy Star Guardian. Granie na nim to czysta przyjemność :)
Mimo wszystko, nie jest to rzecz na tyle ważna, aby wpływała na kluczowy element rozgrywki, więc możecie przymknąć na nią oko.

To koniec części pierwszej. W następnych częściach opiszę skill ordery, mechaniki postaci, jak grać early, mid, oraz lategame, i co najważniejsze multum różnych buildów, dla początkujących, oraz dla weteranów Ahri. Mam nadzieję, że każdy znajdzie trochę pomocnych informacji dla siebie w moich poradnikach. Do zobaczenia!
5.0 (głosów: 1)
Art napisany przez Bongripped

Zaloguj się, aby zobaczyć komentarze

Gorące artykuły
Miejsce Nazwa gry i tytuł artykułu Kategoria Autor Rodzaj
1

Hero Zero Recenzja - Hero Zero! #01

Recenzja Ethereum
2

Heavy Metal Machines Heavy Metal Machines, czyli nietypowa MOBA

Recenzja veritasek
3

Terraria - Minibiomy

Poradnik TheMaślak
4

League of Legends TSM historia drużyny

Poradnik margoni12
5

World of Tanks Matilda - OP na swoich tierach

Recenzja Bax04
6

Team Fortress 2 Żołnierz, czyli mój main - część 3 Rakietowe skoki - Podstawa

Poradnik PowrWolf
7

Goodgame Empire Goodgame Empire - Recenzja

Recenzja adadadadadadadad
8

RETRO: Metal Gear (1987)

Recenzja LiquidSnake
9

Just Cause - "takie w sumie fajne to"

Recenzja wzarek
10

DOTA 2 Recenzja postaci Ember Spirit z gry Dota 2

Recenzja Zarabianiewinternecie
Chat