Bard - uniwesalny build
Bard jest postacią, która jest grywalna tylko na supporcie. Tym samym jest on jednym z najtrudniejszych postaci na tej pozycji ze względu na jego mechanikę i specyfikę. Aby wyjaśnić dlaczego tak jest zacznijmy od omówienia umiejętności pasywnej. Pierwsze są Meepy, które są małymi duchami przyciąganymi przez Barda, które wzmacniają ataki podstawowe o dodatkowe obrażenia magiczne. Jeżeli zbierzemy odpowiednią ilość dzwonków ataki podstawowe będą zadawały obrażenia obszarowe i spowalniały przeciwników. Dzwonki pojawiają się w losowych miejscach na mapie. Ważne jest zbieranie ich ponieważ oprócz wzmocnienia auto ataków zapewniają punkty doświadczenia, zwiększenie maksymalnej ilości punktów many oraz dodatkową prędkość ruchu poza walką. Dzięki swojej umiejętności pasywnej oraz umiejętności E (o której za chwilę) jest to postać wręcz stworzona do schodzenia z linii i pomagania sojusznikom na całej mapie. Następna w kolejności jest umiejętność Q, która wysyła pocisk spowalniający wrogów. Pocisk leci dalej i jeżeli trafi w ścianę ogłusza pierwszy cel, a jeżeli trafi dwóch przeciwników ogłuszy ich obu. Kolejna jest umiejętność W, która pozwala rozstawiać ołtarze (maksymalnie 3 w tym samym momencie, przy czym jeżeli leczymy sojusznika stawiając ołtarz na nim inne rozstawione ołtarze nie znikają) leczące i przyśpieszające sojuszników. Dodatkowo ołtarz po chwili ładuje się zwiększając leczenie. Uwaga ołtarze mogą być niszczone przez przeciwników jeżeli na nie wejdą. Ostatnią umiejętnością jest wspomniane wcześniej E, które pozwala na przechodzenie przez ściany (sojusznikom i przeciwnikom), ale tylko w jedną stronę. Na samym końcu pozostała jeszcze superumiejętność R. Po jej użyciu zostaje wystrzelona kula, która powoduje, że wszystko w jej zasięgu zostaje poddane efektowi inercji. Jest to szczególnie przydatne jeżeli herold szarżuje na wieżę i używając naszego R na wieży herold nie zada obrażeń od szarży.
Kończąc opis postaci i jej umiejętności zostaje jeszcze napisać w jakiej kolejności ulepszamy umiejętności: Q,W,E,Q,Q,R,Q,Q,Q,W,R,W,W,E,E,R,E,E
Kolejną sprawą jest wybór run. Jedną z opcji jest granie pod większą ilość obrażeń i agresywniejszą grę, ale nie polecam jej na początek przygody z tą postacią. Powiem tylko, że wybieramy wtedy na pierwsze drzewko czerwoną dominację.
Jak dla mnie najlepiej sprawdza się zielone drzewko determinacji z runą kluczową "opiekun". Pierwsza linia to zdecydowanie "przypływ życia". W kolejnych dwóch liniach można wybrać tak na prawdę wszystko jednak ja polecam granie na sprawdzony przeze mnie zestawie zaprezentowanym na zdjęciu poniżej. Wybór drugiego drzewka moim zdaniem jest prosty, ponieważ najlepiej sprawdzi się tutaj dominacja z "zombi totemem" lub "kolekcja oczu" z "bezwzględnym łowcą". Ważne jest dla nas, aby możliwie szybko się poruszać, leczyć sojuszników, kreować zagrania, osłaniać sojuszników oraz ograniczać możliwości przeciwników. Dużo? Rzeczywiście wybierając tę postać piszemy się na bardzo dużo rzeczy, którymi musimy się zajmować, a dodatkowo nasze adc musi wiedzieć, że gra z Bardem na pozycji wspierającego to przez większość czasu granie linii samemu! Warto również wspomnieć o dodatkowych statystykach, które możemy wybrać. Nie będę ukrywał, że tutaj wszystko zależy od naszych preferencji oraz postaci w obu drużynach, ponieważ wszystkie dodatkowe statystyki są przydatne.
Na sam koniec zostało jeszcze omówienie przedmiotów. oczywiście patrząc na złożoność postaci tak samo złożone jest składanie przedmiotów. Wymienię tutaj wszystkie przedmioty, które dobrze sprawdzają się na Bardzie i przynajmniej zawężę pulę przedmiotów dostępnych w grze. Podobnie jak wcześniej dużo zależy od naszych preferencjo oraz postaci w obu drużynach. Zacznijmy od przedmiotu mitycznego, którym w większości przypadków będzie Imperialny Mandat lub Naszyjnik Żelaznych Solari (istnieje też opcja grania z Pieśnią Bitewną Shurelyi, ale ten wybór jest lepszy jeżeli gramy ze znajomymi, z którymi mamy lepszą komunikację głosową). Następnie warto zaopatrzyć się w Ioniańskie Buty Jasności Umysłu, ponieważ reszta butów jest raczej dobra tylko przy konkretnych postaciach na mapie. Innymi przedmiotami wartymi uwagi są: Mroźne Serce, Odkupienie, Chemtechowy Skaziciel, Ognista Armata, Kolczasta Kolczuga i Kamienny Totem (pozwalający przechowywać większą ilość totemów kontroli). To już wszystko co warto wiedzieć na początek przygody z Bardem. Nie jest on łatwą postacią, ale za to oferuje sporo możliwości. Warto najpierw pograć na narzędziu treningowym, albo na botach, aby dobrze zrozumieć jak działają nasze umiejętności i przede wszystkim przeczytać ich opisy.
Jak zawsze zachęcam do gry i testowaniu postaci oraz do zostawienia oceny i komentarza pod artykułem oraz odwiedzenia mojego kanału YT dostępnego pod linkiem: https://www.youtube.com/channel/UCqcKybTDEUHZSljIlEbimeQ
Do zobaczenia w grze lub na streamie :)