Brand - uniwersalny build
Brand to płonący mag, którego główną siłą są podpalenia. Najczęściej widuje się go na pozycji wspierającego (głównie ze względu na początkowe problemy z dobijaniem potworów na linii), ale jest on również grywalny na dolnej i środkowej alei. Omawianie postaci zacznijmy od umiejętności pasywnej. Nasze zaklęcia podpalają cele, zadając im obrażenia przez 4 sekundy. Efekt można skumulować do 3 razy, a po ich osiągnięciu staje się niestabilny i po 2 sekundach eksploduje, nakładając efekty zaklęć i zadając znaczne obrażenia na obszarze wokół ofiary. Dodatkowo jeżeli Brand zabije wroga, który stoi w płomieniach odzyska manę. Następna umiejętność Q powoduje wystrzelenie ognistego pocisku, który trafia pierwszy napotkany cel zadając obrażenia magiczne, a jeżeli cel stoi w płomieniach dodatkowo ogłusza go na 1,5 sekundy. Kolejna umiejętność W powoduje przyzwanie z pewnym opóźnieniem słupa ognia, który zadaje obrażenia magiczne wszystkim celon na danym obszarze. Jeżeli cel stoi w płomieniach otrzyma 25% więcej obrażeń. Ostatnia umiejętność E zadaje obrażenia magiczne i jest aktywowana na cel. Powoduje ona wybuch, który przenosi się na pobliskich przeciwników. Jeżeli przeciwnik stoi w płomieniach zasięg rozprzestrzeniania się jest podwojony. Na koniec należy jeszcze omówić superumiejętność R, której użycie powoduje wyzwolenie fali niszczycielskiego ognia, który odbija się do 5 razy od Branda i pobliskich wrogów, zadając obrażenia magiczne z każdym odbiciem. Dla odbić priorytetem jest zebranie jak największej liczby ładunków, a podpalone cele zostają spowolnione.
Ze względu na długi opis umiejętności (i mały wybór run dobrze spisujących się na Brandzie) kolejność rozwoju umiejętności przedstawiam tutaj: W,Q,E,W,W,R,W,Q,W,Q,R,Q,Q,E,E,R,E,E.
Wybór run na Brandzie jest bardzo prosty i w większości gier nie będzie się znacząco różnił. Zaczynamy od czerwonej dominacji, a w niej wybieramy runę kluczową "mroczne żniwa" (bardzo łatwo jest wyciągać dusze z przeciwników dzięki naszym podpaleniom). Pierwsza linia to wybór "smaku krwi" (w celu zapewnienia większej przeżywalności), albo "ciosu poniżej pasa" (w celu zwiększenia zadawanych obrażeń). W drugiej linii najlepszym wyborem jest "kolekcja oczu". Natomiast w trzeciej linii grywalne są trzy runy. Są to "bezwzględny łowca" (zwiększający szybkość ruchu), "krwiożerczy łowca" (zapewniający większą przeżywalność) oraz "superłowca" (przyśpieszający odnowienie superumiejętności i pozwalający w ten sposób na zwiększenie obrażeń). Drugorzędne drzewko to raczej wybór fioletowego czarnoksięstwa z "opaską przepływu many" oraz "poparzeniem" lub "nadchodzącą burzą" (zależnie od przeciwników na mapie). Na koniec pozostał jeszcze wybór dodatkowych statystyk, gdzie najlepiej spisze się 2x dodatkowa siła adaptacyjna i dodatkowy pancerz lub dodatkowa odporność na magię zależnie od przeciwników na linii.
Przejdźmy teraz do przedmiotów, które najlepiej sprawdzają się na Brandzie. Zacznijmy od butów, którymi najlepiej, aby było Obuwie Maga. Najlepszy przedmiot mityczny to zdecydowanie Cierpienie Liandry'ego. Inne przedmioty, które warto rozważyć grając brandem (niezależnie od linii) to: Kosmiczny Impuls, Całun Banshee, Wykradacz Dusz Mejai z dużą liczbą ładunków (wiąże się to z tym, że nie powinniśmy dawać się często zabijać), Morellonomicon, Klepsydra Zhonyi, Kostur Pustki, Kryształowy Kostur Rylai i Demoniczny Uścisk. Warto tutaj zauważyć, że szczególnie ważne jest dla nas nakładanie na przeciwników jak największej ilości podpaleń, ponieważ głownie to w końcowym rozrachunku składa się na naszą bardzo dużą liczbę obrażeń. To już wszystko co warto wiedzieć na początek przygody z postacią nazywaną Brand. Jak zawsze zachęcam do gry i testowaniu postaci oraz do zostawienia oceny i komentarza pod artykułem oraz odwiedzenia mojego kanału YT dostępnego pod linkiem: https://www.youtube.com/channel/UCqcKybTDEUHZSljIlEbimeQ
Do zobaczenia w grze lub na streamie :)