Caitlyn - uniwersalny build
Cailyn jest snajperem, który w większości przypadków spełni swoją rolę adc jedynie na dolnej alei. Warto również wspomnieć, że jest to postać z największym bazowym zasięgiem ataku. W tej postaci bardzo ważna jest znajomość jej umiejętności pasywnej, która pozwala na strzały w głowę, które zadają dożo większe obrażenia. Zasięg strzału w głowę jest dwa razy większy niż zwykłego strzału. Strzał w głowę możemy oddać co kilka autoataków (jeżeli strzelamy z krzaków możemy to wykonywać częściej), kiedy przeciwnik wejdzie w naszą pułapkę (W) oraz kiedy trafimy go siatką (E). Pierwsza umiejętność Q polega na wystrzeleniu pocisku, który przebija przeciwników oraz rozszerza się po pierwszym trafionym przeciwniku. Kolejna umiejętność W daje nam możliwość rozstawiania pułapek, które unieruchamiają przeciwników nakładając na nich prawdziwe widzenie oraz dają nam możliwość oddania w niego strzału w głowę. Warto tutaj zaznaczyć, że pułapki są widoczne dla przeciwników dlatego najlepiej jest je ustawiać pod nogami przeciwnika w trakcie walki (lub przewidując miejsce, w które chce się udać przeciwnik) bądź w krzakach. Ostatnią umiejętnością jest E, którego użycie spowoduje wystrzelenie siatki, która nas odepchnie oraz jeżeli trafi w przeciwnika spowolni go oraz pozwoli nam na oddanie w niego strzału w głowę. Ostatnia w kolejności jest superumiejętność R, która spowoduje zatrzymanie się Caitlyn i celowanie w wybranego przeciwnika w celu oddania perfekcyjnego strzału. Przeciwnik, w którego celujemy widzi to, a inni przeciwnicy mogą go zasłonić w większości przypadków ratując od śmierci.
Na koniec przedstawię w jakiej kolejności należy rozwijać umiejętności: Q,W,E,Q,Q,R,Q,W,Q,W,R,W,W,E,E,R,E,E.
Runy najlepiej spisujące się na Caitlyn to zdecydowanie drzewko precyzji z runą kluczową "zwinne nogi". W pierwszej linii najlepiej wybrać "rozwój myśli" lub "triumf", jeżeli mamy zamiar wchodzić z przeciwnikiem w wymiany na całość. Druga linia to wybór pomiędzy "legenda: żwawość", a "legenda: rodowód", tutaj nasz wybór jest uzależniony od tego, czy wolimy mieć większą prędkość ataku, czy kradzież życia. Trzecia linia to zdecydowany wybór "ostatecznego ciosu". Wybór drugiego drzewka zależy już od osobistych upodobań. Pierwszym z grywalnych drzewek jest inspiracja, a w nim "magiczne obuwie" oraz "dostawa ciastek". Jednak osobiście na start nowym graczom proponowałbym drzewko czarnoksięstwa z "płaszczem nimbu" oraz "nadchodzącą burzą". Na samym końcu wybieramy dodatkowe statystyki. Nasz wybór powinien paść na dodatkową szybkość ataku, dodatkową siłę adaptacyjną oraz dodatkowy pancerz lub dodatkową odporność na magię jeżeli obije przeciwników na linii zadaje głównie obrażenia magiczne.
Na koniec warto przedstawić przedmioty, które najbardziej ułatwią nam rozgrywkę Caitlyn. Pogromca Krakenów powinien być naszym wyborem na początku każdej rozgrywki. następne składamy Nagolenniki Berserkera oraz Klingę burzy. Kolejne przedmioty składamy zależnie od tego w jaki sposób potoczy się rozgrywka. Trzy najlepsze wybory to Ostrze Nieskończoności zwiększające nasze obrażenia, Ognista Armata zapewniająca dodatkową prędkość ataku oraz pozwalająca na wykonani strzału na odległość większą niż nasz zasięg ataku (najpierw trzeba zdobyć odpowiednią ilość ładunków). Trzecim z przedmiotów jest Śmiertelne Przypomnienie, które zmniejszy leczenie przeciwników. Możliwy jest też zakup Krwiopijcy, który oprócz zwiększenia obrażeń zapewni nam dodatkową kradzież życia. Kupno Anioła Stróża jest opłacalne jedynie w sytuacji, kiedy mamy dużo więcej złota niż przeciwnicy oraz duża część ich drużyny zadaje obrażenia fizyczne. W innych sytuacjach przedmiot ten nie sprawdzi się zadowalająco dobrze. Można również rozważyć zakup Rtęciowego Bułatu jeżeli chcemy mieć możliwość usunięcia efektów kontroli tłumu, które przeciwnik może na nas nałożyć.
To już wszystko co warto wiedzieć przed rozpoczęciem przygody z bohaterką zwaną Caitlyn. Przypominam o tym, że warto czytać opisy run, umiejętności oraz przedmiotów, ponieważ pozwoli to na lepsze i łatwiejsze zrozumienie gry, a tym samym na czerpanie większej radości z gry (w końcu chyb o to chodzi ;)).