Garen - poradnik League of Legends
Garen to tank, który zadaje duże obrażenia fizyczne, granie nim na topie to czysta przyjemność. Ma wysokie podstawowe statystyki, dobrze się skaluje, jest nieprawdopodobnie wytrzymały. Używając całe swoje combo jest w stanie zabić każdego przeciwnika. Jeden z prostszych ale i mocniejszych picków na górną aleje.
Zalety:
- świetna wytrzymałość
- dobre bazowe obrażenia
- świetnie się skaluje
- kontruje tanków
- nie ma many
- dobra odporność na cc
Wady:
- słabo radzi sobie z mobilnymi postaciami
- słaba mobilność
Runy
Grasp of the Undying - najlepsza runa pod obrażenia na Garena, działa świetnie z naszym E i za każde uderzenie otrzymujemy jeden stack, a jeśli trafimy każdym uderzeniem to jest wystakowana w pełni.
Triumph - Mocna runa, dzięki niej odzyskujesz zdrowie po zabiciu lub asyscie oraz troche więcej golda. Dzięki niej można w szybkim tempie zdobyć dużo golda.
Legend: Tenacity - Ta runa zapewnia ci dodatkową odporność na CC ilekroć zniszczysz warda, lub zabijesz stwora lub potwora z dżungli. Garen ze swojego W już ma ją zapewnioną, ale warto mieć jej jak najwięcej, wtedy poradzisz sobie kiedy nie możesz użyć skilli.
Last Stand - Zadajesz większe obrażenia gdy masz poniżej 60% zdrowia, zapewniam że ta runa jest najlepszym wyborem, gdyż przeważnie jako tank będziesz miał mniej hp.
Nimbus Cloak - Po użyciu zaklęcia otrzymujesz premie do prędkości ruchu. Dzięki tej runie zawsze dogonisz przeciwnika po użyciu błysku, plus dodatkowa prędkość po teleportacji będzie bardzo wysoka. Możesz nawet użyć podpalenia i uzyskasz tą premie, więc ta runa jest naprawdę mocna.
Transcendence - Otrzymujesz 10% CDR na 10 poziomie. Bardzo mocna runa, dzięki niej uzyskasz maksymalny poziom 40% CDR w szybszym tempie niż normalnie.
Przedmioty
Na start zazwyczaj kupuj Doran’s Shield i miksturę. Zamiennie możesz kupić też Cloth Armor, Long Sword, Boots of Speed, Ruby Crystal.
Typowy build jako TANK
Black Cleaver
Dead Man’s Plate
Adaptive Helm
Ninja Tabi
Sterak’s Gage
Guardian Angel
Typowy build jako AD Caster
Trinity Force
Phantom Dancer
Berserker’s Greaves
Death’s Dance
Spirit Visage
Guardian Angel
Umiejętności
Q > E > W > R
ZAWSZE jako pierwszą umiejętność ulepszaj Q (wybierz ją też na 1 poziomie). Jest zbyt cenna żeby z niej zrezygnować, po użyciu daje ci przyśpieszenie, usuwa przy tym spowolnienia, zadaje bardzo duże obrażenia plus dodatkowo wycisza cel.
Rozgrywka
W early game skupiaj się na dobijaniu minionów aby wystakować swoje W (za każdego miniona +0.25 armora i magic resist). Jeśli możesz obijaj przeciwnika z Q, to najbezpieczniejsza opcja. Nigdy nie będziesz miał problemu żeby odpushować linie, bo masz E którym zabijesz cały oddział minionów. Jeśli grasz na enemy walczącego z dystansu uważaj, żeby dać się często obijać, jeśli zadaje obrażenia AD dobrym pomysłem jest kupić Ninja Tabi na pierwszy item. Nawet jeśli dasz się obić, z czasem zregenerujesz zdrowie dzięki pasywce, tylko przebywaj poza zasięgiem wroga. Kiedy przeciwnik ma pół HP prawdopodobnie zawsze jesteś w stanie go zabić o ile masz R, jeśli grasz z podpaleniem to dodatkowy plus. Garen świetnie się skaluje co oznacza że przedmioty jako tako nie są najważniejsze, liczy się żebyś miał wysoki lvl, wtedy będziesz dominował na linii co przełoży się na zwycięstwo.