Ivern - poradnik League of Legends
Ivern to bardzo specyficzny dżungler, ponieważ nie może atakować żadnych potworów w dżungli (oprócz Smoka, Herolda i Barona). Zamiast atakować, oznacza dane miejsce, a po określonym czasie (zależnym od poziomu) Ivern może zebrać doświadczenie i złoto za wybrany obóz. Jego najmocniejszą stroną jest wspieranie sojuszników i przeszkadzanie wrogom, zadaje raczej niewielkie obrażenia. Jego rozgrywka jest bardzo nowatorska, wprowadza nowe, wcześniej niedostępne możliwości dla poszczególnych bohaterów takich jak Rengar czy Teemo. Bowiem Ivern posiada umiejętność pozwalającą umieścić w wybranym miejscu krzak. Pozwala to na ukrycie się i zaskoczenie przeciwników. Kiedyś pozwalało to na ukrycie Smoka w kilku krzakach na raz, ale teraz zostało to naprawione. Jego Q pozwala doskakiwać do przeciwników po ich trafieniu, dodatkowo unieruchamia ich na chwilę. Jeśli obok nas znajduje się sojusznik, również może doskoczyć do wroga jeśli kliknie na niego tuż po naszym trafieniu.
Ivern w głównej mierze jest zdany na swoich sojuszników, gdyż sam nie zadaje wiele obrażeń. Może nakładać tarczę, która po kilku sekundach eksploduje zadając obrażenia wokół siebie. To jego najmocniejsza umiejętność pod obrażenia. Dodatkowo Ivern będąc w krzakach posiada wzmonione autoataki i zadaje więcej obrażeń. Kiedyś był postacią walczącą w zwarciu, a dopiero stojąc w krzakach zyskiwał możliwość atakowania na dystans, jednak uległo to zmianie. Jego ultimate przyzywa golema skalnego "Daisy", którym możemy kierować. Co trzeci atak zadany przez Daisy na tym samym celu podrzuca go.
Zalety:
- Dobrze się skaluje
- Mocny wspierający
- Proste i skuteczne ganki
- Nie potrzebuje wsparcia na start
- Dobre invade
- Mocny ultimate
Wady:
- Zależny od swojego ultimate
- Słaby na początku
- Nie farmi golda szybko
- Ciężki do opanowania
- Polega na innych sojusznikach
Runy
Sorcery
Pierwszą runą będzie Summon Aery, która świetnie działa z naszą tarczą, która przecież zadaje obrażenia, tym samym uaktywnia runę oraz sama w sobie zapewnia większą tarczę. Następnie Nimbus Cloak który daje nam bonus do poruszania się kiedy użyjemy zaklęcia przywoływacza, przydatny gdy chemy ukraść wrogiemu dżunglerowi jakieś wzmocnienie i uciec. Transcendence zapewnia szybkość rzucania zaklęcia, oraz przy zakończeniu serii skraca czas odnowienia naszych umiejętności o 20%. Ostatnią runą będzie Waterwalking która daje nam dodatkowe obrażenia i szybkość ruchu gdy znajdujemy się w rzece, a jako dżunglerzy często tam przebywamy. Alternatywnie można wybrać Gathering Storm który co 10 minut daje na stałe moc umiejętności.
Inspiration
Ivern nie jest zbytnio mobilną postacią, dlatego dobrym wyborem jest Hextech Flash, który pomoże w ciężkiej sytuacji kiedy zostaniemy zdani na siebie. Drugą runą będzie Cosmic Insight który daje szybkość rzucania zaklęć oraz używania przedmiotów