Janna - uniwersalny build
Janna jest postacią najlepiej spisującą się w roli wsparcia. Jest to bardzo przyjemna w graniu postać, która dzięki odpowiedniemu używaniu umiejętności nie pozwala przeciwnikowi podchodzić zbyt blisko przeciwnikom oraz dawać sojusznikom tarcze zwiększającą ich obrażenia. Posiada również dużą szybkość oraz możliwość wywierania silnej presji na przeciwniku we wczesnej fazie gry.
Omówmy pokrótce umiejętności Janny. Zacznijmy od umiejętności pasywnej, która daje Jannie dodatkową prędkość ruchu oraz w pewnym obszarze przyśpiesza sujuszników, którzy poruszają się w jej kierunku. Dodatkowo Janna otrzymuje dodatkową moc zaklęć za każdą dodatkową prędkość ruchu. Następnie mamy umiejętność Q, której użycie spowoduje przywołanie w miejscy trąby powietrznej, która po naładowaniu automatycznie poleci w wybranym przez nas podczas stawiania kierunku. Umiejętność możemy przerwać wcześniej, ale spowoduje to zmniejszenie obrażeń, dystansu oraz czasu podbicia celów, które w nie wejdą. Następna umiejętność W biernie zwiększa prędkość poruszania się, ale tylko wtedy kiedy umiejętność jest gotowa do użycia, ponieważ tą umiejętnością możemy atakować przeciwników zadając w początkowej fazie gry przyzwoite obrażenia oraz spowalniać przeciwnika (jednak przy tym tracimy pasywny bonus do prędkości ruchu). Następną umiejętnością znajdującą się pod klawiszem E jest tarcza, która zapewnia dodatkowo bonus do obrażeń dla postaci, na której jej użyjemy. Tarcza może też być rzucona na sojuszniczą wieżę. Ostatnia w kolejności jest superumiejętność R, która na początku rzucania odpycha przeciwników oraz leczy sojuszników przez pewien czas. Należy jednak pamiętać, że jakikolwiek ruch spowoduje przerwanie działania umiejętności.
Przedstawię jeszcze w jakiej kolejności powinniśmy ulepszać nasze umiejętności na kolejnych zdobywanych przez nas poziomach: W,Q,E,W,W,R,W,E,WE,R,E,E,Q,Q,R,Q,Q.
Najlepszym wyborem pierwszego drzewka jest czarnoksięstwo, a w nim "przywołanie aery" lub "ezoteryczna kometa", polecam jednak tą pierwszą ze względu na możliwość osłaniania mocniejszą tarczą. W pierwszej linii jedynym dobrym wyborem jest "opaska przepływu many". Kolejna linia to wybór zależny od preferowanego stylu gry. Jeżeli chcemy głownie zapewniać tarcze naszym przeciwnikom wybieramy "transcendencję", jeżeli chcemy poruszać się szybciej i w ten sposób zapewnić sobie większą przeżywalność oraz łatwiejsze robienie wizji na mapie powinniśmy wybrać "chyżość", natomiast jeżeli chcemy mocno naciskać na przeciwnika w fazie liniowej, a w późniejszej fazie gry zapewniać mocniejsze tarcze trzymając się za plecami sojuszników powinniśmy wybrać "całkowite skupienie". Ostatnia linia to wybór pomiędzy większą siłą w początkowej fazie gry "poparzenie", a dużą lepszą późną fazą gry (dużo mocniejsze tarcze) i wyborem "nadchodzącej burzy". Natomiast drugie drzewko to wybór pomiędzy dominacją (z "bezwzględnym łowcą" jako obowiązkowym, aby zwiększyć naszą prędkość ruchu, "kolekcja oczu" w celu zwiększenia obrażeń lub "smakiem krwi" w celu zwiększenia naszej przeżywalności), a determinacją z runami "przypływ życia" i "rewitalizacja". Jednak tutaj polecam przeczytać co dają te runy oraz wybrać ten zestaw, który najbardziej pasuje do naszego stylu gry. Na koniec pozostaje wybór dodatkowych statystyk, który jest zazwyczaj taki sam w każdej rozgrywce, a są to dodatkowa siła adaptacyjna x2 oraz dodatkowy pancerz. Najbardziej zbalansowany zestaw zapewniający nam dużą przeżywalność znajduje się na zdjęciu poniżej.
Na koniec omówmy przedmioty składane w trakcie gry. pierwszym zakupionym przez nas przedmiotem jest Ostrze Złodziejki Czarów, które pozwoli nam zarobić złoto za atakowanie przeciwników, a po zebraniu odpowiedniej ilości złota, będziemy mogli roztawiać więcej wizji na mapie. Jako pierwszy przedmiot składamy Imperialny Mandat jeżeli jesteśmy bardziej nastawieni na atakowanie przeciwników lub Odnowienie Kamienia Księżycowego jeżeli ważniejsze dla nas jest wspieranie drużyny (a dodatkowe przyśpieszenie umiejętności na supportach jest zawsze mile widziane), następnie składamy Ioniańskie Buty Jasności Umysłu (można je złożyć również wcześniej, np. przy pierwszym powrocie), które moim zdaniem są lepsze niż Buty Mobilności ze względu na niższą cenę (przy tej samej cenie raczej polecałbym Buty Mobilności). Następnymi wyborami powinny być Kostur Płynącej Wody, Odkupienie, Ognisty Trybularz oraz Błogosławieństwo Mikaela. Trzy ostatnie przedmioty robimy zależnie od kompozycji przeciwnika, ale najczęściej będziemy rezygnować z Błogosławieństwa Mikaela. Przy przedłużającej się rozgrywce, jeżeli wizja naszej drużyny nie prezentuje się dobrze warto rozważyć jeszcze zakup Pasjonującego Kamiennego Totemu.
To już wszystko co warto wiedzieć na początek przygody z Janną. Zachęcam do grania tą postacią, aby przekonać się o jej potencjale oraz przetestować zestawy umiejętności i składanie przedmiotów i wybory ulubionego/najlepszego zestawu pasującego do własnego stylu gry. Przypominam również, że warto czytać opisy w grze dotyczące przedmiotów oraz umiejętności.