Karma - uniwersalny build
Karma jest czarodziejką, która daje tarczę sojusznikom oraz pozwala na zwiększenie ich szybkości ruchu. Jest to postać bardzo mocna we wczesnym etapie gry i dzięki temu pozwala na bardzo agresywną grę w pierwszych minutach meczu. Karma najlepiej spisuje się w roli supporta, ale okazjonalnie może być grywana również na środkowej lub górnej alei.
Zacznijmy od opisu umiejętności pasywnej, która powoduje przyśpieszenie odnowienia mantry (superumiejętności) jeżeli zadajemy obrażenia przeciwnikowi za pomocą umiejętności lub autoataków. Teraz warto byłoby powiedzieć czym jest mantra, czyli nasza superumiejętność. Najłatwiej po prostu określić ją jako wzmocnienie kolejnej używanej przez nas umiejętności. Warto tutaj zaznaczyć, że już od pierwszego poziomu posiadamy superumiejętność bez konieczności wydawania na to punktu. Omówmy teraz umiejętności zaczynając od Q czyli wiązki energii, która eksploduje przy kontakcie z przeciwnikiem (jeżeli na całej drodze umiejętności nie będzie żadnego celu to wybuch nie następuje) i spowalniając go o 35% na 1,5 sekundy. Wzmocnienie mantry powoduje powstanie w miejscu wybuchu dodatkowego pola, które po chwili wybucha (w przypadku wzmocnionej umiejętności jeżeli po drodze nie dojdzie do napotkania celu to wybuchnie ona na końcu zasięgu umiejętności i utworzy pole). Kolejna umiejętność W powoduje nawiązanie więzi z przeciwnikiem ujawniając go oraz unieruchamiając go jeżeli więź nie zostanie przerwana. Wzmocnienie mantry powoduje wydłużenie czasu trwania unieruchomienia oraz leczenie karmy przy unieruchomieniu przeciwnika. Ostatnia umiejętność E to tarcza, która oprócz blokowania obrażeń zwiększa szybkość ruchu osoby na którą zostanie rzucona. Wzmocnienie mantry powoduje zwiększenie wartości tarczy oraz przyspieszanie również celów znajdujących się w pobliżu postaci z narzuconą tarczą.
Na koniec przedstawię kolejność rozwijania umiejętności: Q,E,W,Q,Q,R,Q,E,Q,E,R,E,E,W,W,R,W,W
Przechodzimy do wyboru run, wśród których nie ma bardzo dużego wyboru. Zaczynamy od fioletowego drzewka czarnoksięstwa z runą kluczową "przywołanie aery" lub "ezoteryczną kometą". Pierwsza linia to wybór między "opaską przepływu many", a "płaszczem nimbu". Druga linia daje nam możliwość wyboru każdej z run, jednak warto pamiętać, że we wczesnej fazie gry powinniśmy możliwie jak najbardziej zwiększać nasze obrażenia w celu wywierania większej presji na przeciwniku. Dlatego w większości przypadków lepiej będzie zrezygnować z runy "chyżość". Podobna sytuacja występuje w trzeciej linii, gdzie najmniej użyteczna okaże się runa "kroczący po wodzie". Drugorzędne drzewko run to zielona determinacja z runami 'kościana zbroja" i "rewitalizacja" lub niebieska inspiracja z runami "dostawa ciastek" i "kosmiczna przenikliwość". Ostatnią rzeczą wybieraną przez nas są dodatkowe statystyki. W pierwszej linii możemy wybrać w zasadzie wszystko z zaznaczeniem, że dodatkową prędkość ataku wybieramy jeżeli potrzebujemy dobijać miniony. Druga linia to zdecydowanie dodatkowa siła adaptacyjna. Z kolei trzecia linia to raczej wybór pomiędzy dodatkowym pancerzem, a dodatkową odpornością na magię niż dodatkowe punkty zdrowia.
Ostatnią kwestią jest wybór przedmiotów, które warto zakupić podczas gry. Pierwszą rzeczą, którą powinniśmy kupić są Ioniańskie Buty Jasności Umysłu. Najlepiej spisującym się przedmiotem mitycznym będzie Pieśń Bitwena Shurelyi. Innymi przedmiotami, które trzeba rozważyć podczas rozgrywki są: Odkupienie, Ognisty Trybularz, Kostur Płynącej Wody, Chemtechowy Skaziciel oraz Błogosławieństwo Mikaela. Czasami może się również zdarzyć, że gra idzie nieszablonowo, wtedy potrzebujemy dostosować się do zmiany rozgrywki i o ile nie znamy jeszcze wystarczająco dobrze tej postaci (lub/i przedmiotów) możemy skorzystać z podpowiedzi w sklepie. Osobiście zauważyłem, że w przypadku tej postaci system dość dobrze dobiera przydatne przedmioty.
Jak zawsze zachęcam do gry i testowania postaci oraz do zostawienia oceny i komentarza pod artykułem oraz odwiedzenia mojego kanału YT dostępnego pod linkiem: https://www.youtube.com/channel/UCqcKybTDEUHZSljIlEbimeQ
Do zobaczenia w grze lub na streamie :)