Morgana - Upadła - Support Poradnik
Hej, w tym artykule opiszę jednego z łatwiejszych Supportów w League of Legends - Morganę.
Cytując stronę League of Legends: "Morgana z całego serca wierzy, że nawet wypędzeni i wygnani mogą pewnego dnia podnieść się z kolan." -
Koszt Morgany:
-1350 Niebieskiej Esencji (NE) w sklepie.
-810 NE w Warsztacie Hextech.
-585 Riot Points w sklepie.
Morgana - jeden z prostszych supportów i magów w Lidze, trzyma na dystans, zadaje obrażenia oraz chroni sojuszników przed Control Crowdem. Jest moim głównym bohaterem do pickowania i drugą postacią na której wbiłam 7 poziom Maestrii, na dzień dzisiejszy (20.03.2020) mam na niej 191 924 punkty.
Można nią grać na midzie oraz supporcie.
Jest supportem głównie Poke'ujacym. Ma w soboe trochę Sustainu.
Można też na nią nalepić łatkę Engage, jednak to też zależy od "doświadczenia" i pewności siebie na tej postaci.
Opis Umiejętności:
- Pasywa:
Pochłanianie Dusz - Morgana rzucając zaklęcia i zadając nimi obrażenia wrogim bohaterom, dużym stworom i dużym potworom leczy się.
- Q - Mroczne Uwiązanie - Morgana rzuca kulę mroku, która po trafieniu wrogiego bohatera unieruchamia go na 2-3 sekundy.
- W - Udręczony Cień - Morgana rzuca na podany jej obszar plamę na 5 sekund, każda wroga jednostka jaka ustanie na niej będzie dostała obrażenia - im mniej zdrowia wrogi bohater ma, tym większe obrażenia W zadaje.
Wpływ Pasywy na W - Zawsze gdy Pasyw uleczy Morganę, czas odnowienia W zostaje skrócony o 5%.
- E - Mroczna Tarcza - Umieszcza na sobie lub wybranym sojuszniku barierę, która chroni przed obrażeniami magicznymi oraz Crowd Control, które mają wrodzy bohaterowie. Bariera trwa 5 sekund, czas jej trwania zostanie skrócony jeśli pochłonie wystarczająco dużo Magicznych Obrażeń.
- R - Kajdany Duszy - Morgana wypuszcza kajdany, które uczepiają się pobliskich wrogów, zadają obrażenia magiczne oraz spowalniają każdego złapanego przecwinika. Morgana dostaje większą prędkość ruchu gdy porusza się w stronę złapanych przeciwników. Po 3 sekundach łańcuchy zadają dodatkowe obrażenia oraz ogłuszają przeciwników na 1,5 sekundy. Łańcuchy można zerwać oddalając się od Morgany.
Runy na Morganę:
Główne - Czasrnoksięstwo:
-Ezoteryczna Kometa - Zadanie obrażeń przeciwnikowi za pomocą jakiejś umiejętności rzuca kometę, która zadaje dodatkowe obrażenia.
-Opaska Przepływu Many - Każde zaklęcie co 15 sek. zwiększa twoją manę o 25 punktów (max. 250). Po osiągnięciu dodatkowej many regeneruje 1% brakującej many co 5 sekund.
-Transcendecja - Zyskujesz 10% cdr, gdy zyskujesz poziom 10. Każdy procent, który przekracza ten limit zostaje zmieniony w AP/AD.
-Poparzenie - Następna umiejętność podpala na chwilę przeciwnika.
Poboczne - Inspiracja:
-Idealne Wyczucie Czasu - Gra daje na początku stoper (Który może zostać użyty tylko raz!) po dziesiątej minucie gry możemy go użyć by na chwilę stać się nieuchronnym na obrażenia. Posiadając go Klepsydra Zhonyi tanieje.
-Dostawa Ciastek - We wstępnej fazie gry dostajemy ciastka - jedno ciastko co dwie minuty, maksymalnie 3 ciastka do 6 minuty - po użyciu ciastak przywraca 10% brakującego zdrowia i many przez 5 sekund.
Początek buildu na Morganę oraz gra nią:
Początek gry:
Kupujesz za 400G Ostrze Złodziejki Czarów, 2 Mikstury Zdrowia oraz Żółtego Warda.
Na pierwszym poziomie bierzesz Q.
Idziesz na bota oraz obijasz przeciwników z autoataków i próbujesz łapać ich za pomocą Q - to ci ułatwia obijanie. Na 2 lvl'u bierzesz W/E - W jeśli chcesz bardziej obijać przeciwników, E jeśli w przeciwnej drużynie jest Support typu Engage i podejrzewasz, że będzie starał się wyłapać Ciebie lub Twojego ADC.
Jeśli wziąłeś W -- Po złapaniu kogoś w Q warto rzucić pod przeciwnika W - będziesz miał większy poke.
Na 3 poziomie bierzesz to czego ci brakuje - jeśli masz już Q, W - bierzesz E, jeśli Q, E - bierzesz W.
Dalej maksujesz Q, drugie - zależy od gustu, możesz maksować W jeśli chcesz mieć w późniejszej fazie gry większy damage, E jeśli chcesz mieć większą pewność, że ochronisz sojusznika przed hookiem, stunem czy grabem.
Warto się cofnąć kiedy ma się Golda na Podstawowe Buty, 2 Control Wardy oraz Bluźnierczego Bożka, jeśli masz już full nastakowane Ostrze Złodziejki Czarów zmieniasz Żółtego Warda na Soczewkę.
- Full build na Morganie:
1 - Klepsydra Zhonyi - daje 75ap, 45 pancerza, 10% cdr. Po uruchomieniu wprowadza Twojego bohatera w "Zastój" na 2,5 sekundy, dzięki czemu jest nietykalny ale nie może wykonywać żadnych ruchów przez czas trwania efektu.
2 - Buty Mobilności - poza walką dostajesz dodatkową prędkość ruchu.
3 -Odkupienie - daje 200hp, 15% regen. many, 50% rengen. zdrowia i 10% cdr, po użyciu na wybranym obszarze pojawia się promień, który wybucha i leczy sojuszników oraz zadaje obrażenia przeciwnikom.
4 - Tygiel Mikaela - daje 35mr, 10% cdr, 100% regen. many - kupuje się go głównie gdy w przeciwnym teamie jest dużo CC, po użyciu go na Ogłuszonym/Spowolnionym itp. sojuszniku zdejmie on efekt. Na nas nie działa.
5 - Naszyjnik Żelaznych Solari - Daje 60 odporności na magię i 30 pancerza. Po użyciu go daje pobliskim sojusznik zanikającą tarczę na 2,5 sekundy.
6 - Odłamek Prawdziwego Lodu - daje 60ap, 150hp 3G/10sek - Sam się ulepsza, zajmując miejsce w ekwipunku. Jest przedmiotem odnawialnym - kiedy się zużyje, po powrocie do bazy odnowi się.
- Wskazówki:
-Przy E Morgany najlepiej wyćwiczyć u siebie szybki refleks oraz szybkie oko, ponieważ może to uchronić twojego sojusznika przed R Malphita lub Mordekaisera,
-Po złapaniu przeciwnika Q rzuć mu pod nogi W dla większego poke'u, skróci to czas odnowienia W przez co możesz go używać prawie nonstop,
-Używanie W na smoka kiedy pomagasz junglerowi pozwoli ci na sporą regenerację zdrowia,
-Jeśli w pobliżu masz kilku sojuszników to wbicie w przeciwników z Błysku (Flasha), użycie R oraz Zhonyi pozwoli na szybkie zabicie ich.
Do następnego artykułu!