Patch 7.16 - Ryze Mid
Ryze jest rozbudowaną mechanicznie postacią i wymaga sporo czasu na naukę poszczególnych combosów i taktyk. Ma dostęp do ogromnych obrażeń po użyciu skilli w odpowiedniej kolejności. Bardzo dobrze się skaluje, posiada znakomity lane push i może roamingować na inne linie dzięki swojemu ultimate. W skrócie: dobry mid laner, jeśli wie się jak nim grać.
Umiejętności
Umiejętność bierna - MISTRZOSTWO MAGII
Zaklęcia Ryze'a zadają dodatkowe obrażenia zależne od jego DODATKOWEJ many ( z przedmiotów), a jego maksymalna ilość many zostaje zwiększona o x % jego mocy umiejętności.
Q - PRZECIĄŻENIE
Biernie - Umiejętności Runiczne Więzienie (W) i Fluktuacja Magii (E) resetują czas odnowienia Przeciążenia (Q). Ponadto na 4 sek ładują 1 Runę. (max posiadane 2 Runy)
Użycie - Ryze ciska pocisk energii przed siebie w linii, zadając obrażenia magiczne 1 napotkanemu wrogowi.
Wszystkie aktywne Runy ulegają rozkładowi po użyciu Przeciążenia. Jeśli 2 Runy zostaną rozładowane, Ryze otrzyma tarczę i prędkość ruchu na 2 sek.
Ryze unieruchamia cel na 1 sek. i zadaje obrażenia magiczne.
E - FLUKTUACJA MAGII
Ryze nakłada na wroga Fluktuacje i zadaje obrażenia magiczne.
Zaklęcia użyte na cel który ma aktywną Fluktuację otrzymują dodatkowe efekty:
PRZECIĄŻENIE - zadaje 40 - 100 % obrażeń więcej i rozprzestrzenia się na pobliskich wrogów wraz z Fluktuacją.
RUNICZNE WIĘZIENIE - Unieruchomienie trwa 2 sek.
FLUKTUACJA MAGII - Rozprzestrzenia Fluktuację na pobliskich wrogów. Zaklęcia które zabiją wrogów pod wpływem Fluktuacji rozprzestrzenią ją na pobliskich przeciwników.
R - ZAGIĘCIE CZASOPRZESTRZENI
Ryze tworzy pod sobą portal w kształcie okręgu który po 2 sek. ładowania teleportuje wszystkie sojusznicze jednostki stojące w zasięgu portalu do wybranego miejsca.
Jeśli Ryze w czasie ładowania tej umiejętności zostanie
unieruchomiony, zostaje ono anulowane.
Czerwone - x9 +0,87 przebicia odporności
Niebieskie - x3 +1,34 odp. na magię / x6 -0,09 % czasu odnowienia co poziom
Żółte - x9 + 1,33 zdrowia co poziom
Fioletowe - x3 + 1,5 % prędkości ruchu
lub
Czerwone - x9 +0,87 przebicia odporności
Niebieski - x9 +1,34 odp. na magię
Żółte - x9 +1 pancerza
Fioletowe - x3 +4,95 mocy umiejętności.
Specjalizacje
12/18/0 główne wzmocnienie PRZYPŁYW JEŹDŹCA FAL
Maxowanie skilli w kolejności: Q > E > W > R
Kluczowe bonusy z przedmiotów:
1. Moc umiejętności
2. Mana
3. Czas odnowienia
Zaklęcia Przywoływacza do wyboru:
1. Duch
2. Teleportacja
3. Podpalenie
Składanie przedmiotów
Jako przedmioty na start kupujemy Szafirowy Kryształ i Odnawialną Miksturę. Po pierwszym powrocie kupujemy Łze Bogini by zdobyć jak największa ilość many.
Następnie składamy Różdżkę Wieków która doskonale zeskaluje się z nami, dając bonusy w postaci many, hp i mocy umiejętności co poziom. 2 przedmiotem będzie Morellonomicon które zapewnia 20 % czasu odnowienia co znacznie skróci oczekiwanie na umiejętności . Gdy już w pełni wystakujemy Łze Bogini, składamy Kostur Archanioła dzięki czemu posiadamy ponad 1700 many tylko z 3 przedmiotów co w zupełności wystarczy.
W zależności czy gramy na przeciwnika AP czy AD, możemy złożyć przed poprzednimi itemami Klepsydre Zhonyi lub Całun Banshee jeśli nie dajemy rady na linii. To samo tyczy się butów, normalnie składamy Obuwie Maga, jeśli gramy na championa AD - Tabi Ninja, jeśli AP - Obuwie Merkurego. Resztę przedmiotów złóżcie sami w zależności czego wam potrzeba.