Poradnik junglera/ podstawy
Zatem poniżej przedstawiłem kampy jakie należy robić wraz z kolejnością w early gamie. Nie jest to jedyny sposób, gdyż jest ich kilka, lecz myślę, iż jest to 1 z szybszych sposobów na las. Jeśli zaczynamy po niebieskiej stronie "blue side", możemy zacząć albo od reda albo od blue. Zalecany wybór jest zawsze od strony bot lane'u, czyli kolejno Red>Blue>Frog. Dlaczego powinniśmy zacząć od strony bot lane'u, ponieważ na bocie są 2 osoby, łatwiej będzie nam zrobić i obronić kampa w razie ataku przeciwnego junglera wraz z drużyną. Podczas robienia 1 kampa Reda, należy atakować stwora stosując blob walking - czyli autoatak, ruch, autoatak. Spowoduje to, iż stwór będzie zmuszony nas gonić i używając dobrze tego sposobu, otrzymamy mniej obrażeń. Ponadto na wszelki wypadek, należy zaoszczędzić sobie smite'a i pokonać stwora bez jego użycia. Następnie po zrobieniu kampa idziemy na blu, jeśli nasze zdrowie znacznie spadło leczymy się miksturami. Dalej zaczynamy robić blu, pod koniec walki z stworem smiteujemy go. Dlaczego wcześniej nie użyliśmy smite'a? bo oszczędzaliśmy go na blu... i w razie gdyby enemy jungler wbil nam na blu i nie zdążył go zrobić, możemy zesmiteować i zabrać mu buffa sprzed nosa. Jest to kwestia tego, czy również ma on smite'a oraz kwestia wprawy, im więcej będziemy grać w jungli i smiteować, tym będziemy to robić lepiej, praktyka i jeszcze raz praktyka. Jak już mówiłem wcześniej staramy się smiteować pod koniec w razie, gdyby kamp był zwardowany w krzakach i enemy jungler czaił by się w pobliżu niewidoczny i czekał, aby nam zabrać kampa możemy kampa zesmiteować i zostawić go z niczym. Jako ostatni kamp robimy żabę. Następnie będziemy robić ganka na 3 lvlu.
Jeśli gramy agresywnymi championami tj. xin, lee sin, elise gankujemy na 3cim lvlu, natomiast gdy mamy junglera typu farmer, np. master yi, *stary* warwick tylko jak musimy robimy ganka, natomiast normalnie staramy się farmić do 6 tego lvla i wtedy gankujemy. Natomiast jeśli mamy junglera, któremu bardzo szybko schodzi mana można zacząć od blue według kolejności blue>żaba>red.
Identycznie postępujemy, gdy gramy po stornie "Red side", czyli blue>frog>red lub rzadziej red>blue>frog. Natomiast w przypadku, gdy gramy chmpionem, który nie posiada many np. lee sin, rengar warto zacząć od reda, gdyż będzie miał on większą wartość.
Numerki 1,2 oraz 3 to kolejność robienia kampów. Niebieska 1 oznacza kolejnośći jeśli zaczynamy od blue, dalej musimy wybrać niebieską 2 i 3. Natomiast w przypadku wybrania czerownej 1, następnie wybieramy także czerwoną 2 i 3.
Ta sama sytuacja dotyczy gankowania topa, jeśli wychodzimy z lasu po zrobieniu reda>blue>żaby. Ścieżkę 1 wybieramy, kiedy enemy top laner pushuje lub mamy szansę na udany gank, bo np. mamy cc - nasz bohater lub bohater naszego top lanera, mamy dasha itd. bądź po prostu chcemy przestraszyć przeciwnika i spowodować, iż zużyje flesha na ucieczkę. Ścieżkę numer 2 wybieramy, gdy enemy top gda defensywnie i nie mamy możliwości zgankowania go w inny sposób. Należy jednak zwrócić uwagę, że podczas ganku będziemy narażeni na atak przeciwnego turreta. Ścieżka numer 3, dotyczy gankowania "po linii" Gankowanie po linii...
Jeśli natomiast wybraliśmy blue jako piuerwszy buff i skończyliśmy ścieżkę kampów blue>frog>red i jesteśmy teraz w żółtym kółku w dolnej części mapy możemy standardowo zgankować mida z tej strony używając ścieżek 1,2 lub 3 albo zgankować bota. Gankując bota, możemy wybrać, aż 5 ścieżek (teoretycznie na topie również mogłoby być 5). Ścieżkę 1szą wybieramy jeście enemy bot pushuje lub mamy do dyskopzycji cc lub dashe i damy radę dogonić i zakończyć ganka zabójstwem. Ścieżkę numer 2 należy wybrać, jeśli enemy bot również pushuje, jest na środku linii, natomiast jeśli gra defensywnie, należy się zastanowić czy damy radę wykonać ganka pozytywnie. Ważnym jest także, aby wróg nie miał wizji w krzakach, przez które będziemy przechodzić. Ścieżkę numer 3 wybieramy kiegy enemy bot pushuje, lub mamy cc, dashe, aby poprawnie zgankować linię. Ścieżka numer 4 ponownie oznacza dive'a lub rzadko gank za plecy po zniszczeniu turreta. Wszystkie ganki oznaczone numerem 4* są bardzo ryzykowne, aby poprawnie wykonać ten typ ganku wrogowie powinni być na low hp, być tylko 1 wróg na linii (w przypadku bot lane'a), mamy cc, enemy junglera oraz mida nie ma w pobliżu, widzimy gdzie jest enemy top laner oraz mamy pewność, iż zdołamy zgankować nie ginąc przy tym. Ścieżka gankowania numer 5 to standardowo gankowanie po linii, przed gankiem nasi sojusznicy powinni upewnić się czy w krzakach, do których zmierzamy nie ma wizji.
Podczas gry w dżugli powinniśmy skupić się na obserowaniu mapy oraz minimapki, aby śledzić ruchy przeciwnika, rozstawiać wardy w kluczowych miejscach, aby m.in. śledzić poczynania przeciwnego junglera, gankować spushowane linie, wywierać presję itd.