Samira - poradnik League of Legends
Samira to postać ADC zadająca obrażenia na dystans. Jej rozgrywka w dużej mierze opiera się na różnych combosach, łączy w sobie umiejętności i autoataki. Można by ją porównać do Yasuo i Katariny, ze względu na to co potrafią jej skille. To co ją wyróżnia z reszty strzelców, to umiejętność W która "niszczy" wokół niej pociski wrogów. Samira może dosłownie zniwelować wszelkie umiejętności, które lecą w jej stronę, po prostu. Stąd to porównanie do Yasuo, jednak również jej R jest podobna do tej u Katariny, Samira wystrzeliwuje wokół siebie pociski, które mogą zadawać obrażenia krytyczne i leczyć za pełne zadane obrażenia. Jednak ultimate mamy dostępny tylko wtedy, kiedy wystakujemy swoją pasywkę, jak mówiłem, Samira opiera się na punktach combo przynajmniej jeśli chodzi o R. Zaletą tego rozwiązania jest możliwość używania R dużo częściej, gdyż sama w sobie nie ma czasu odnowienia, musimy mieć po prostu odpowiednią ilość punktów combo aby ją użyć.
![](https://bananki-15199.kxcdn.com/photos/bananapedia/c8ac24559e487a27cb2b19791c457c32.jpg)
Przedmioty
Core Build
Te itemy koncentrują się na umożliwieniu Samirze grania pod punkty combo oraz przeżywalność. Przede wszystkim skupiaj się na szansie na krytyczne uderzenie, bo twoje Q oraz R mogą bić krytycznie. Pierwszym przedmiotem będzie Ostrze Nieskończoności, które już zapewnia 25% szansy na krytyka. Następnie Taniec Śmierci który leczy nas za 15% zadawanych obrażeń, zapewni nam względne bezpieczeństwo. Samira posiada mane, więc świetnym zakupem będzie Złodziej Esencji który przywraca nam manę gdy użyjemy umiejętności i zaatakujemy wroga. Na koniec Widmowy Tancerz, który daje dodatkową prędkość ruchu, oraz łącznie z wszystkimi poprzednimi itemami zapewnia aż 60% szans na krytyczne obrażenia. Jednak w różnych sytuacjach potrzebujemy różnych przedmiotów, możemy zamienić Widmowego Tancerza na Anioła Stróża, czy też Rtęciowy Bułat, jeśli nie będziemy potrafili zbyt długo wytrzymać w walkach.
![](https://bananki-15199.kxcdn.com/photos/bananapedia/a0f595795ba66d50ebfa9f0ebb9c240c.jpg)
![](https://bananki-15199.kxcdn.com/photos/205-badge.jpg)
Runy
Pierwsze drzewko to Precision
- Conqueror - Ultimate Samiry potrafi wystakować całego Conquerora, po za tym autoataki dają 1 stack, umiejętności trafione we wroga 2. Gdy Conqueror jest naładowany, otrzymujemy 14-46 AD na 6 sekund.
- Presence of Mind - Koniec serii na wrogu regeneruje nam 15% brakującej many, a w późniejszej fazie gry będzie nam jej brakować.
- Legend: Bloodline - Zwiększa kradzież życia do nawet 9%, za zabijanie wrogów, potworów oraz minionów.
- Last Stand - Zadajemy 5-11% obrażeń więcej gdy mamy mniej niż 60% zdrowia, a gdy mamy mniej niż 30, zadajemy jeszcze więcej.
Drugie drzewko to Sorcery
Nimbus Cloak - Używanie czarów przywoływacza zwiększa szybkość poruszania się do maksymalnie 35%. Kiedy będziesz w opałach, możesz liczyć na tą runę i łatwiej uciec.
Celerity - Zwiększa wszystkie bonusy do prędkości ruchu o 7% oraz otrzymujemy dodatkowy procent prędkości ruchu.
Dodatkowe
- 10% prędkości ataku
- 9 AD
- 6 pancerza