Samira - poradnik League of Legends
Samira to postać ADC zadająca obrażenia na dystans. Jej rozgrywka w dużej mierze opiera się na różnych combosach, łączy w sobie umiejętności i autoataki. Można by ją porównać do Yasuo i Katariny, ze względu na to co potrafią jej skille. To co ją wyróżnia z reszty strzelców, to umiejętność W która "niszczy" wokół niej pociski wrogów. Samira może dosłownie zniwelować wszelkie umiejętności, które lecą w jej stronę, po prostu. Stąd to porównanie do Yasuo, jednak również jej R jest podobna do tej u Katariny, Samira wystrzeliwuje wokół siebie pociski, które mogą zadawać obrażenia krytyczne i leczyć za pełne zadane obrażenia. Jednak ultimate mamy dostępny tylko wtedy, kiedy wystakujemy swoją pasywkę, jak mówiłem, Samira opiera się na punktach combo przynajmniej jeśli chodzi o R. Zaletą tego rozwiązania jest możliwość używania R dużo częściej, gdyż sama w sobie nie ma czasu odnowienia, musimy mieć po prostu odpowiednią ilość punktów combo aby ją użyć.
Przedmioty
Core Build
Te itemy koncentrują się na umożliwieniu Samirze grania pod punkty combo oraz przeżywalność. Przede wszystkim skupiaj się na szansie na krytyczne uderzenie, bo twoje Q oraz R mogą bić krytycznie. Pierwszym przedmiotem będzie Ostrze Nieskończoności, które już zapewnia 25% szansy na krytyka. Następnie Taniec Śmierci który leczy nas za 15% zadawanych obrażeń, zapewni nam względne bezpieczeństwo. Samira posiada mane, więc świetnym zakupem będzie Złodziej Esencji który przywraca nam manę gdy użyjemy umiejętności i zaatakujemy wroga. Na koniec Widmowy Tancerz, który daje dodatkową prędkość ruchu, oraz łącznie z wszystkimi poprzednimi itemami zapewnia aż 60% szans na krytyczne obrażenia. Jednak w różnych sytuacjach potrzebujemy różnych przedmiotów, możemy zamienić Widmowego Tancerza na Anioła Stróża, czy też Rtęciowy Bułat, jeśli nie będziemy potrafili zbyt długo wytrzymać w walkach.
Runy
Pierwsze drzewko to Precision
- Conqueror - Ultimate Samiry potrafi wystakować całego Conquerora, po za tym autoataki dają 1 stack, umiejętności trafione we wroga 2. Gdy Conqueror jest naładowany, otrzymujemy 14-46 AD na 6 sekund.
- Presence of Mind - Koniec serii na wrogu regeneruje nam 15% brakującej many, a w późniejszej fazie gry będzie nam jej brakować.
- Legend: Bloodline - Zwiększa kradzież życia do nawet 9%, za zabijanie wrogów, potworów oraz minionów.
- Last Stand - Zadajemy 5-11% obrażeń więcej gdy mamy mniej niż 60% zdrowia, a gdy mamy mniej niż 30, zadajemy jeszcze więcej.
Drugie drzewko to Sorcery
Nimbus Cloak - Używanie czarów przywoływacza zwiększa szybkość poruszania się do maksymalnie 35%. Kiedy będziesz w opałach, możesz liczyć na tą runę i łatwiej uciec.
Celerity - Zwiększa wszystkie bonusy do prędkości ruchu o 7% oraz otrzymujemy dodatkowy procent prędkości ruchu.
Dodatkowe
- 10% prędkości ataku
- 9 AD
- 6 pancerza