Sivir - uniwersalny build
Sivir jest strzelcem, który najlepiej radzi sobie na dolnej alejce. Jest to prosta postać z ciekawymi umiejętnościami. Jeżeli wiemy jak ją rozwijać i jakie runy wybrać może w ten sposób stać się dobrą postacią do rozpoczęcia przygody z grą. Omawianie zaczynamy standardowo od umiejętności pasywnej, która zapewnia nam krótkotrwałą premię do szybkości poruszania się, kiedy atakujemy wrogiego bohatera. Następna umiejętność Q to wyrzut broni, który jak bumerang leci we wskazanym kierunku a następnie wraca do nas zadając obrażenia w trakcie lotu jak i podczas powrotu. Natomiast umiejętność W powoduje, że nasze 3 następne autoataki odbiją się od celów zadając zmniejszone obrażenia z każdym odbiciem. Ostatnia umiejętność E to tarcza, która blokuje następną umiejętność przeciwnika rzucaną na Sivir. Jeżeli tarcza zatrzyma umiejętność otrzymujemy manę. Należy jeszcze wspomnieć o superumiejętności R, której użycie powoduje przyśpieszenie Sivir oraz pobliskich sojuszników. Przyśpieszenie zanika w czasie (ulepszając superumiejętność otrzymujemy więcej przyśpieszenia oraz trwa ono dłużej). Posada ona również pasywny bonus zwiększający szybkość ataku jeżeli umiejętność W jest aktywna.
Na koniec zaprezentuję kolejność rozwoju umiejętności: Q,E,W,Q,Q,R,Q,W,Q,W,R,W,W,E,E,R,E,E.
Obecnie najbardziej uniwersalnymi runami jest żółte drzewko precyzji z "zabójczym tempem". W pierwszej linii wybieramy za względu na problemy z maną "rozwój myśli" ponad "triumfem". Następnie zależnie od preferencji można wybrać "legendę: żwawość" lub "legendę: rodowód". Ostatnia trzecia linia to zdecydowanie wybór "odcięcia" w celu maksymalnego zwiększenia naszych obrażeń (szczególnie przydatne przy używaniu umiejętności Q). Drugie drzewko to możliwe wybory czerwonej dominacji ze "smakiem krwi" i "krwiożerczym łowcą". Inną opcją jest niebieska inspiracja z "magicznym obuwiem" i "dostawą ciastek". Ostatnią grywalną opcją jest fioletowe czarnoksięstwo z "płaszczem nimbu", "opaską przepływu many", "chyżością" i "nadchodzącą burzą". Wybór dodatkowych statystyk to zdecydowanie dodatkowa prędkość ataku, dodatkowa siła adaptacyjna oraz dodatkowy pancerz lub dodatkowa odporność na magię zależnie od przeciwników na linii.
Warto jeszcze zaznaczyć, że wybierając "legendę: rodowód" nie wybieramy jeszcze większej ilości kradzieży życia (czyli drugorzędnego drzewka dominacji).
Przechodząc do przedmiotów jakie są najlepsze do Sivir pominę przedmioty pod destrukcję, ponieważ nie spisują się one tak dobrze jak przedmioty, które za chwilę przedstawię (składając przedmioty pod destrukcję narażamy się na dużo gorszą późną fazę gry). Zacznijmy od butów, które w większości przypadków będą Nagolennikami Berserkera. Najlepszym przedmiotem mitycznym będzie Potęga Wichury, ale czasami lepszy może okazać się Pogromca Krakenów. Kolejne przedmioty, które bardzo dobrze pasuję do Sivir to: Ostrze Nieskończoności, Kolekcjoner, Pozdrowienia Lorda Dominika, Złodziej Esencji, Anioł Stróż, Uraza Seryldy i Widmowy Tancerz. Redukcja leczenia na Sivir nie spisuje się bardzo dobrze, dlatego lepiej zaopatrzyć się w Pozdrowienia Lorda Dominika, a budowę redukcji leczenia zostawić innym postacią w naszej drużynie, abyśmy mogli skorzystać z maksimum możliwości jakie oferuje nam Sivir.
Jak zawsze zachęcam do gry i testowania postaci oraz do zostawienia oceny i komentarza pod artykułem oraz odwiedzenia mojego kanału YT dostępnego pod linkiem: https://www.youtube.com/channel/UCqcKybTDEUHZSljIlEbimeQ
Do zobaczenia w grze lub na streamie :)