Skarner - poradnik League of Legends
Skarner to wytrzymały dżungler, który dysponuje sporą ilością CC. Jest mało mobilny, natomiast nadrabia to obrażeniami. Bardzo łatwo i szybko czyści swoje obozy w dżungli, dzięki swojej umiejętności pasywnej Crystal Spiders. Na całej mapie występują obszary, na których znajdują się kryształy które emanują mocą. Kiedy Skarner na nich przebywa, otrzymuje 70-120 dodatkowej prędkości ruchu, oraz aż 43-160% prędkości ataku. Kryształy można przejąć stojąc na nich przez kilka sekund, jeśli ktoś z wrogiej drużyny przejmie kryształ, nie daje on Skarnerowi wzmocnień. Kryształy te występują bezpośrednio w dżungli, przez co Skarner łatwo sobie tam radzi, czy to robiąc Smoka, czy podczas 1v1 z wrogim dżunglerem. Jego najsilniejszą mocą jest jego ultimate. Gdy użyje go na wrogu, zamraża go i przyszpila do siebie, jednocześnie ciągnąc za sobą. Jest to bardzo przydatna umiejętność, dzięki niej Skarner może dosłownie wyciągnąć kogoś z wrogiej drużyny i łatwo go zabić z pomocą sojuszników.
Skarner to dobra postać, jeśli waszej drużynie trzeba wytrzymałego frontu, lub inicjatora. Radzi sobie z większością postaci 1v1 jeśli jest w zasięgu swojej pasywki. Kiedy zdobędzie Divine Sunderer, nawet nie potrzebuje już pasywki, żeby sobie radzić. Jest w stanie zadawać mase obrażeń, i jednocześnie być bardzo wytrzymały.
Zalety:
- Bardzo silny w zasięgu swojej pasywki
- Dobrze się skaluje
- Bardzo wytrzymały
- Wysokie obrażenia
Póki nie zdobędzie jednak Divine Sunderer, musi grać wokół pasywki, co jest uciążliwe. Często buduje się go tylko pod tanka, co jest błędem. Traci się wtedy duży potencjał tej postaci. Skarner również problemy z wróceniem do gry, jeśli będzie za bardzo w tyle.
Wady:
- Mało mobilny
- Musi grać wokół pasywki
Runy
Głównym drzewem run jest Sorcery, dają one najwięcej Skarnerowi. Phase Rush to najsilniejsza i najlepiej pasująca runa do Skarnera, zapewnia wielkie możliwości w różnych sytuacjach. Świetnie sprawdza się na gankach i przy uciekaniu z niekorzystnych walk. Nimbus Cloak pomaga nam zyskać dodatkową prędkość ruchu. Dzięki niej po użyciu błysku bedziemy w stanie szybciej dobiec do przeciwnika i zabrać go ze sobą za pomocą ultimate'a. Działa również z porażeniem w dżungli przez co będziemy bardziej mobilni. Celerity daje dodatkową prędkość ruchu, której bardzo potrzebujemy. Jest ona zwiększana na podstawie tego, ile jej posiadamy. Świetnie łączy się z wcześniejszymi runami. Waterwalking to kolejna runka pod prędkość ruchu, nie inaczej. Tym razem zyskamy nieco szybkości na rzece, tym samym łatwiej będzie zabijać Smoka, Herolda czy Barona.