Sona - Wirtuozka Strun
Link do mojego poprzedniego artykułu:
https://www.bananki.pl/gry/league-of-legends-45/wsparcie-ogolny-opis-100884
„Tylko ty mnie słyszysz, przywoływaczu. Jakie stworzymy dziś arcydzieło?”
Sona Buvelle, Ligowa Hatsune Miku. Demacianska wirtuozka etwahl.
Cytując sam opis ze strony League of Legends:
"Sona wygrywa harmonie nie tylko po to, by nieść ukojenie rannym sojusznikom, ale i by powalać niczego niespodziewających się wrogów."
Jest niema, a z graczem porozumiewa się za pomocą telepatii - "Moje myśli twoimi"
Koszt Sony:
-3150 Niebieskiej Esencji (NE) w sklepie,
-1890 NE w Warsztacie Hextech
-790 Riot Points w sklepie
Sona jest jednym z moich ulubionych postaci wspierających oraz pierwszym championem na którym wbiłam najwyższy (atm. 7) poziom Maestrii. Na ten moment (03.03.2020) mam na niej 7 poziom Maestrii oraz 133 992 punkty.
Jest supportem Sustainowym oraz Poke'ującym - czyli leczy i zaczepia przeciwników.
Można jeszcze wsadzić w nią Engage jak ja, ale to zależy od "doświadczenia" i pewności siebie na tej postaci.
Opis Umiejętności:
- Pasywa:
Numer 1 - Akord Potęgi - Co 3 zaklęcia Sona ma wzmocniony autoatak, który wywoła efekt zależny od tego jakiej umiejętności (Q, W, E) użyła ostatnio.
Numer 2 - Aura - Pod Soną pojawia się aura dająca bonusy każdemu kto w nią wejdzie.
- Q - Hymn Odwagi - Sona gra melodie która rozdziela się na dwie najbliższe wrogie jednostki, jednak priorytem są wrodzy bohaterowie jeśli są w pobliżu.
Q z Akordem Potęgi - Staccato - autoatak Sony zadaje dodatkowe obrażenia.
Aura Q - Sojusznicy po wejściu w Niebieską Aurę mają bonus do większych obrażeń na jeden następny autoatak.
- W - Aria Wytrwałości - Sona gra melodyjkę, która leczy siebie i najbliższego rannego sojusznika.
W z Akordem Potęgi - Diminuendo - autoatak Sony zmniejszy zadawane obrażenia celu.
Aura W - Sojusznicy po wejściu w Zieloną Aurę dostają tarczę, która absorbuje obrażenia (efekt trwa 3 sekundy).
- E - Pieśń Prędkości - Sona gra melodię, która daje jej bonus do Prędkości Ruchu, efekt zmniejsza się stopniowo przez 7 sekund lub zanika po otrzymaniu obrażeń.
E z Akrodem Potęgi - Tempo - autoatak Sony spowolni przeciwnika po zaatakowaniu go.
Aura E - Sojusznicy znajdujący się w Fioletowej Aurze Sony dostają bonus do Prędkości Ruchu.
- R - Crescendo - Sona gra jedno ze swoich acydzieł, które ogłusza przeciwników na 1,5 sekundy, zmuszając ich do tańca (dosłownie) oraz zadając magiczne obrażenia. To jedyna mierzona umiejętność Sony.
R - Umiejętność Bierna - Każdy poziom Crescendo skraca bazowy czas odnowienia Q, W oraz E.
Runy na Sonę:
Główne - Czasrnoksięstwo:
-Przywołanie Aery - Po atakowaniu przeciwnika wysyła kotka, który zadaje kilka obrażeń. Po uleczeniu/starczowaniu sojusznika daje mu dodatkową tarczę. Aera wraca po kilku sekundach do nas.
-Opaska Przepływu Many - Każde zaklęcie co 15 sek. zwiększa twoją manę o 25 punktów (max. 250). Po osiągnięciu dodatkowej many regeneruje 1% brakującej many co 5 sekund.
-Transcendecja - Zyskujesz 10% cdr, gdy zyskujesz poziom 10. Każdy procent, który przekracza ten limit zostaje zmieniony w AP/AD.
-Poparzenie - Następna umiejętność podpala na chwilę przeciwnika.
Poboczne - Determinacja:
-Przypływ Życia - Wrodzy bohaterowie zostają oznaczeni, kiedy sojusznicy go biją zostaje zwrócone im hp.
-Rewitalizacja - Tarcze i leczenie zwiększone o 5%. Gdy cel ma mniej niż 40% zdrowia tarcze i leczenie są zwiększone o 10%.
Początek buildu na Sonę oraz gra nią:
Początek gry:
Kupujesz za 400G Ostrze Złodziejki Czarów, 2 Mikstury Zdrowia oraz Warda.
Na pierwszym poziomie bierzesz Q.
Schodzisz na bota z ADC, pozwalasz mu farmić, ty obijasz przeciwników z autoataków oraz Q - musisz bardzo uważać jeśli w przeciwnej drużynie jest support typu Engage, Sona jest miękką postacią i jeśli cię złapią jest duża szansa, że umrzesz, jest też manożerna - kilka Q, W i trzeba wracać do bazy, dlatego trzeba grać oszczędnie.
Na 2 lvl'u bierzesz W, na 3 Q/E - zależy czy chcesz więcej bić czy zapewnić ucieczkę sobie i adc przed przeciwnym junglerem.
Po obijaniu przeciwników i dwóch asystach wrócisz do bazy z ok. 300 stakami na itemie oraz z ok. 1200 Golda, kupujesz wtedy buty, dwa Kontrole i - zależnie od tego co chcesz budować - Bluźnierczego Bożka lub Łzę Bogini. Bożka kupujesz jeśli chcesz jak najszybciej pomóc teamowi. Łzę jeśli ty i team sobie radzicie. Wracasz na linie, gdy Twój item zmieni się w Lodowego Kła przy następnym powrocie do bazy zmieniasz Warda na Soczewkę.
- Późniejszy build:
1 - Odkupienie - daje 200hp, 15% regen. many, 50% rengen. zdrowia i 10% cdr, po użyciu na wybranym obszarze pojawia się promień, który wybucha i leczy sojuszników oraz zadaje obrażenia przeciwnikom,
2 - Buty Mobilności - poza walką dostajesz dodatkową prędkość ruchu,
3 - Ognisty Trybularz - daje 60ap, 10% cdr i 50% regen. many. Wzmacnia leczenie i tarcze o 10%,
4 - Graal Athene - daje 30ap, 30mr, 10% cdr, 100% regen. many. Po atakowaniu ładują się ładunki, które zwiększają tarcze (umożliwia im też leczenie)/heale - bierze się go gdy potrzebujesz więcej ochrony dla teamu.
5 - Kostur Archanioła(Uścisk Serafina)/Tygiel Mikaela:
Kostur - daje 650 many, 50ap, 50% regen. many - jeśli na początku kupiłeś Łzę będzie ci się ona "ładować" (4/spell), kupując Kostur będzie ci się dalej ładować, po osiągnięciu 750 ładunków Kostur zmieni się w Serafina, który po użyciu da ci tarczę.
Tygiel - daje 35mr, 10% cdr, 100% regen. many - kupuje się go głównie gdy w przeciwnym teamie jest dużo CC, po użyciu go na Ogłuszonym/Spowolnionym itp. sojuszniku zdejmie on efekt. Na nas to nie działa
6 - Odłamek Prawdziwego Lodu - daje 60ap, 150hp 3G/10sek - Sam się ulepsza, zajmując miejsce w ekwipunku. Jest przedmiotem odnawialnym - kiedy się zużyje, po powrocie do bazy odnowi się.
Wskazówki:
-Sona jest miękka, staraj się ze swoimi Aurami trzymać się jednocześnie blisko sojuszników i daleko od przeciwników, nie możesz im pozwolić, by skupili się w walce na Tobie,
-Crescendo najlepiej zachować na krytyczne momenty,
Pozwoli wam ono uciec przed walką lub powybijać słabe jednostki
-Podczas ucieczki używanie w późniejszej fazie gry W i E zwiększy szanse na przeżycie.
Do następnego artykułu!