Jak to działa
Przejdź do gry League of Legends
League of Legends
5.0 1 3755 0
04.03.2020

Sona - Wirtuozka Strun

Link do mojego poprzedniego artykułu:

https://www.bananki.pl/gry/league-of-legends-45/wsparcie-ogolny-opis-100884



„Tylko ty mnie słyszysz, przywoływaczu. Jakie stworzymy dziś arcydzieło?”


Sona Buvelle, Ligowa Hatsune Miku. Demacianska wirtuozka etwahl.

Cytując sam opis ze strony League of Legends:

"Sona wygrywa harmonie nie tylko po to, by nieść ukojenie rannym sojusznikom, ale i by powalać niczego niespodziewających się wrogów."

Jest niema, a z graczem porozumiewa się za pomocą telepatii - "Moje myśli twoimi"


Koszt Sony:

-3150 Niebieskiej Esencji (NE) w sklepie,

-1890 NE w Warsztacie Hextech

-790 Riot Points w sklepie


Sona jest jednym z moich ulubionych postaci wspierających oraz pierwszym championem na którym wbiłam najwyższy (atm. 7) poziom Maestrii. Na ten moment (03.03.2020) mam na niej 7 poziom Maestrii oraz 133 992 punkty.


Jest supportem Sustainowym oraz Poke'ującym - czyli leczy i zaczepia przeciwników.

Można jeszcze wsadzić w nią Engage jak ja, ale to zależy od "doświadczenia" i pewności siebie na tej postaci.



Opis Umiejętności:

  • Pasywa:

Numer 1 - Akord Potęgi - Co 3 zaklęcia Sona ma wzmocniony autoatak, który wywoła efekt zależny od tego jakiej umiejętności (Q, W, E) użyła ostatnio.

Numer 2 - Aura - Pod Soną pojawia się aura dająca bonusy każdemu kto w nią wejdzie.


  • Q - Hymn Odwagi - Sona gra melodie która rozdziela się na dwie najbliższe wrogie jednostki, jednak priorytem są wrodzy bohaterowie jeśli są w pobliżu.

Q z Akordem Potęgi - Staccato - autoatak Sony zadaje dodatkowe obrażenia.

Aura Q - Sojusznicy po wejściu w Niebieską Aurę mają bonus do większych obrażeń na jeden następny autoatak.

  • W - Aria Wytrwałości - Sona gra melodyjkę, która leczy siebie i najbliższego rannego sojusznika.

W z Akordem Potęgi - Diminuendo - autoatak Sony zmniejszy zadawane obrażenia celu.

Aura W - Sojusznicy po wejściu w Zieloną Aurę dostają tarczę, która absorbuje obrażenia (efekt trwa 3 sekundy).

Grając w tę grę możesz zdobyć 100 Graj


  • E - Pieśń Prędkości - Sona gra melodię, która daje jej bonus do Prędkości Ruchu, efekt zmniejsza się stopniowo przez 7 sekund lub zanika po otrzymaniu obrażeń.

E z Akrodem Potęgi - Tempo - autoatak Sony spowolni przeciwnika po zaatakowaniu go.

Aura E - Sojusznicy znajdujący się w Fioletowej Aurze Sony dostają bonus do Prędkości Ruchu.

  • R - Crescendo - Sona gra jedno ze swoich acydzieł, które ogłusza przeciwników na 1,5 sekundy, zmuszając ich do tańca (dosłownie) oraz zadając magiczne obrażenia. To jedyna mierzona umiejętność Sony.

R - Umiejętność Bierna - Każdy poziom Crescendo skraca bazowy czas odnowienia Q, W oraz E.


Runy na Sonę:

Główne - Czasrnoksięstwo:

-Przywołanie Aery - Po atakowaniu przeciwnika wysyła kotka, który zadaje kilka obrażeń. Po uleczeniu/starczowaniu sojusznika daje mu dodatkową tarczę. Aera wraca po kilku sekundach do nas.

-Opaska Przepływu Many - Każde zaklęcie co 15 sek. zwiększa twoją manę o 25 punktów (max. 250). Po osiągnięciu dodatkowej many regeneruje 1% brakującej many co 5 sekund.

-Transcendecja - Zyskujesz 10% cdr, gdy zyskujesz poziom 10. Każdy procent, który przekracza ten limit zostaje zmieniony w AP/AD.

-Poparzenie - Następna umiejętność podpala na chwilę przeciwnika.

Poboczne - Determinacja:

-Przypływ Życia - Wrodzy bohaterowie zostają oznaczeni, kiedy sojusznicy go biją zostaje zwrócone im hp.

-Rewitalizacja - Tarcze i leczenie zwiększone o 5%. Gdy cel ma mniej niż 40% zdrowia tarcze i leczenie są zwiększone o 10%.



Początek buildu na Sonę oraz gra nią:

Początek gry:

Kupujesz za 400G Ostrze Złodziejki Czarów, 2 Mikstury Zdrowia oraz Warda.

Na pierwszym poziomie bierzesz Q.

Schodzisz na bota z ADC, pozwalasz mu farmić, ty obijasz przeciwników z autoataków oraz Q - musisz bardzo uważać jeśli w przeciwnej drużynie jest support typu Engage, Sona jest miękką postacią i jeśli cię złapią jest duża szansa, że umrzesz, jest też manożerna - kilka Q, W i trzeba wracać do bazy, dlatego trzeba grać oszczędnie.


Grając w tę grę możesz zdobyć i 100 Graj

Na 2 lvl'u bierzesz W, na 3 Q/E - zależy czy chcesz więcej bić czy zapewnić ucieczkę sobie i adc przed przeciwnym junglerem.

Po obijaniu przeciwników i dwóch asystach wrócisz do bazy z ok. 300 stakami na itemie oraz z ok. 1200 Golda, kupujesz wtedy buty, dwa Kontrole i - zależnie od tego co chcesz budować - Bluźnierczego Bożka lub Łzę Bogini. Bożka kupujesz jeśli chcesz jak najszybciej pomóc teamowi. Łzę jeśli ty i team sobie radzicie. Wracasz na linie, gdy Twój item zmieni się w Lodowego Kła przy następnym powrocie do bazy zmieniasz Warda na Soczewkę.

  • Późniejszy build:

1 - Odkupienie - daje 200hp, 15% regen. many, 50% rengen. zdrowia i 10% cdr, po użyciu na wybranym obszarze pojawia się promień, który wybucha i leczy sojuszników oraz zadaje obrażenia przeciwnikom,

2 - Buty Mobilności - poza walką dostajesz dodatkową prędkość ruchu,

3 - Ognisty Trybularz - daje 60ap, 10% cdr i 50% regen. many. Wzmacnia leczenie i tarcze o 10%,

4 - Graal Athene - daje 30ap, 30mr, 10% cdr, 100% regen. many. Po atakowaniu ładują się ładunki, które zwiększają tarcze (umożliwia im też leczenie)/heale - bierze się go gdy potrzebujesz więcej ochrony dla teamu.

5 - Kostur Archanioła(Uścisk Serafina)/Tygiel Mikaela:

Kostur - daje 650 many, 50ap, 50% regen. many - jeśli na początku kupiłeś Łzę będzie ci się ona "ładować" (4/spell), kupując Kostur będzie ci się dalej ładować, po osiągnięciu 750 ładunków Kostur zmieni się w Serafina, który po użyciu da ci tarczę.

Tygiel - daje 35mr, 10% cdr, 100% regen. many - kupuje się go głównie gdy w przeciwnym teamie jest dużo CC, po użyciu go na Ogłuszonym/Spowolnionym itp. sojuszniku zdejmie on efekt. Na nas to nie działa

6 - Odłamek Prawdziwego Lodu - daje 60ap, 150hp 3G/10sek - Sam się ulepsza, zajmując miejsce w ekwipunku. Jest przedmiotem odnawialnym - kiedy się zużyje, po powrocie do bazy odnowi się.


Wskazówki:

-Sona jest miękka, staraj się ze swoimi Aurami trzymać się jednocześnie blisko sojuszników i daleko od przeciwników, nie możesz im pozwolić, by skupili się w walce na Tobie,

-Crescendo najlepiej zachować na krytyczne momenty,

Pozwoli wam ono uciec przed walką lub powybijać słabe jednostki

-Podczas ucieczki używanie w późniejszej fazie gry W i E zwiększy szanse na przeżycie.


Do następnego artykułu!

5.0 (głosów: 1)
Art napisany przez Alisiowa

Zaloguj się, aby zobaczyć komentarze

Gorące artykuły
Miejsce Nazwa gry i tytuł artykułu Kategoria Autor Rodzaj
1

Twoje decyzje, twoje wybory- Recenzja gry The Walking Dead

Recenzja JanuszB
2

League of Legends Malzahar - uniwersalny build

Poradnik Gremlininio
3

Margonem Margonem to gra dla każdego.

Recenzja Koniczek
4

Margonem Prawie 3000 dni w Margonem, czyli co zmieniło się w Margonem oczami starego gracza

Recenzja Deya
5

Warface Warface, czyli Pay To Win! cz.1

Recenzja BananekEw
6

RETRO: Castlevania II: Simon's Quest (1988)

Recenzja LiquidSnake
7

Shakes & Fidget SF GAME - PODSTAWY, PORADY JAK ZACZĄĆ

Poradnik kondziu1212
8

Left in the Dark: No One on Board gra z dreszczykiem!

Recenzja _SkyLone
9

CSGO Prime (B2P) Zwiększenie FPS-ów w CSGO!

Poradnik OSKKKKAAAARRRRR
10

CSGO Prime (B2P) Czy Counter Strike Global Offensive upada ?

Recenzja OberLeutnant
Chat