Soraka - uniwersalny build
Soraka jest postacią, która polega w głównej mierze na leczeniu sojuszników. Sprawia to, że najlepiej spisuje się jako postać wsparcia. Omawianie zaczniemy od umiejętności pasywnej, która powoduje, że poruszamy się szybciej kiedy idziemy w stronę sojusznika mającego mniej niż 40% zdrowia (przy pasku zdrowiu sojusznika pojawia się wtedy specjalny znaczek). Następnie mamy umiejętność Q, która zadaje przeciwnikom obrażenia magiczne, spowalnia ich oraz jeżeli przeciwnik zostanie trafiony dostajemy odnowienie zdrowia, dodatkową prędkość ruchu oraz zmniejszenie kosztu umiejętności W, a przy użyciu tej umiejętności (W) odpowiednio szybko wzmocnienie jest również przekazywane na sojusznika. Następna umiejętność W leczy sojusznika, ale robimy to własnym życiem, więc we wczesnej fazie gry musimy z tym uważać, ponieważ nie mamy jeszcze dużej regeneracji zdrowia oraz samego zdrowia. Ostatnia umiejętność E jest polem energii, które w momencie pojawienia się ucisza przeciwników oraz unieruchamia przeciwników, którzy znajdą się w okręgu na samym końcu działania pola. Na samym końcu znajduje się superumiejętność R, która spowoduje uleczenie wszystkich sojuszniczych bohaterów (w tym nas) znajdujących się na mapie.
Na koniec przedstawię w jakiej kolejności należy rozwijać umiejętności: Q,W,E,W,W,R,W,Q,W,Q,R,Q,Q,E,E,R,E,E.
Wybór run w prawie każdej grze będzie wyglądał tak samo, ewentualne zmiany mogą wyniknąć jedynie z konieczności większej przeżywalności bądź konkretnych przeciwników na linii. Nasz wybór zaczynamy od drzewka czarnoksięstwa, zaczynając od "przywołania aery". Następnie w pierwszej linii wybieramy "opaskę przepływu many", a w drugiej "transcendencję". Trzecia linia to wybór pomiędzy runą "poparzenie" (która zapewni dużo większą presję we wczesnej fazie rozgrywki), a runą "nadchodząca burza" (lepiej sprawdzająca się w późniejszych fazach rozgrywki). Drugorzędne drzewko to zielona determinacja, a w niej "kościana zbroja" oraz "rewitalizacja". Na samym końcu wybieramy dodatkowe statystyki, które w większości będą dodatkową siłą adaptacyjną x2 oraz dodatkowym pancerzem (wybór dodatkowych umiejętności może się różnić zależnie od tego czy postacie przeciwnika na dolnej alejce zadają obrażenia fizyczne czy magiczne oraz od tego jaką presję wywierają na nas we wczesnej fazie gry).
W ostatniej części omówimy przedmioty, które powinniśmy rozważyć podczas naszej gry Soraką. Grę zaczynamy od kupienia Ostrza Złodziejki Czarów (można też grać z Reliktową Tarczą, jednak na tej postaci jest dla nas bardzo ważne, aby możliwie jak najszybciej składać przedmioty, aby jak najbardziej przechylić szalę zwycięstwa na naszą stronę zanim drużyna przeciwnika zacznie składać redukcję leczenia). Pierwszym niezbędnym przedmiotem jest Odnowienie Kamienia Księżycowego. Następnie składamy Ioniańskie Buty Jasności Umysłu. Następnie powinniśmy rozważyć kupno Kostura Płynącej Wody w celu zwiększania szybkości ruchu naszej i sojusznika (jeżeli jesteśmy do tyłu ze złotem względem przeciwnika lepiej odpuścić sobie kupowanie tego przedmiotu). następnie obowiązkowo składamy Odkupienie (aby jeszcze dodatkowo zwiększyć leczenie, głównie dzięki możliwości używania tego przedmiotu) oraz Ognisty Trybularz. Kolejnymi przedmiotami, które opcjonalnie można zakupić są Błogosławieństwo Mikaela oraz Pasjonujący Kamienny Totem.
To już koniec wszystkich porad dotyczących początków z Soraką. Krótki i szybki opis jest spowodowany faktem, że postać jest jednym ze słabszych wyborów jako postać wsparcia i ciężko się nią gra, a nasze możliwości leczenia mogą być łatwo ograniczane. Mimo wszystko zachęcam do grania tą postacią, może uda wam się spowodować, że ta postać nabierze większego znaczenia w grze, albo przynajmniej spowoduje, że będziecie mieli przyjemność z gry tą postacią, czy szacunek wśród sojuszników spowodowany ciągłym utrzymywaniem ich pasków zdrowia w okolicach ich maksymalnego poziomu :).