Varus - uniwersalny build
Varus jest łucznikiem, który najlepiej sprawdza się jako adc na dolnej alejce. Jego dużą zaletą są umiejętności (a w szczególności jego Q), które pozwalają atakować przeciwników z dużych odległości. Jego umiejętność pasywna powoduje krótkotrwałą premię do szybkości ataku jeżeli bierze udział w zabójstwie bądź zabija cel (premia jest większa w przypadku bohaterów). Umiejętność pasywna nie komponuje się w sposób idealny z zaproponowanymi przeze mnie runami oraz przedmiotami, ale zmiany jakim został poddany Varus i charakterystyka przedmiotów sprawiają, że wybrany przeze mnie zestaw da nam możliwość wygrywania największej liczby gier, co pomoże na lepiej zrozumieć tą postać i w przyszłości być może zaczniecie eksperymentować z własnymi zestawami. Pierwszą umiejętnością Varusa jest Q, jest to strzała, którą można naciągać w celu uzyskania większych obrażeń oraz zasięgu. Następna umiejętność W powoduje zadawanie dodatkowych obrażeń magicznych, jej aktywacja spowoduje zwiększenie obrażeń naszego kolejnego Q. Dodatkowo umiejętność pozwala na nakładanie ładunków pustki za pomocą autoataków, które mogą być rozbite jeżeli użyjemy umiejętności na wrogu (tym samym zadamy dodatkowe obrażenia). Ostatnią umiejętnością jest E, jest to grad strzał zadający obrażenia i plugawiący ziemię (powoduje to spowolnienie przeciwników oraz osłabienie efektów leczących i regeneracji. Ostatnia w kolejności jest superumiejętność R. Wystrzeliwuje ona mackę, która unieruchamia pierwszego trafionego bohatera oraz przemieszcza się na kolejnych niezainfekowanych przeciwników unieruchamiając ich. Macka po puszczeniu bohatera nakłada na niego trzy ładunki (maksymalna wartość) pustki.
Na koniec przedstawię w jakiej kolejności należy rozwijać umiejętności: E,Q,W,Q,Q,R,Q,E,Q,E,R,E,E,W,W,R,W,W.
Przejdźmy teraz do wyboru run. Obecnie najlepszym pierwszorzędnym drzewkiem jest czarnoksięstwo z "ezoteryczną kometą". Pierwsza linia to wybór "opaski przepływu many". Druga linia to zdecydowanie "transcendencja", chociaż w niektórych sytuacjach "całkowite skupienie" może się okazać się lepsze. Trzecia linia to raczej wybór bardziej nastawionego na wczesną fazę gry "poparzenia" zamiast "nadchodzącej burzy", będącej wyborem raczej na długie mecze.
Drugorzędne drzewko to zdecydowanie inspiracja z "magicznym obuwiem" oraz "dostawą ciastek". Można też wybrać demoniczność ze "smakiem krwi" i "krwiożerczym łowcą", ale ten zestaw nie zapewni nam niczego ponad dodatkową przeżywalność.
Jako ostatni wybór musimy wziąć dodatkowe statystyki. Na Varusie z tym zestawem run najlepsza będzie dodatkowa siła adaptacyjna x2 oraz dodatkowy pancerz lub dodatkowa odporność na magię jeżeli oboje przeciwników na linii zadaje głównie obrażenia magiczne
Obecnie na Varusie można wybrać pomiędzy dwoma zestawami przedmiotów które powinniśmy zrobić jako pierwsze. Pierwszy zestaw to Zaćmienie, Ioniańskie Buty Jasności Umysłu oraz Kolekcjoner. Natomiast drugi zestaw to Manamune, Ioniańskie Buty Jasności Umysłu oraz Mroczne Ostrze Drakharru. Jeżeli chodzi o te dwa zestawy polecam osobiście sprawdzić, który z nich bardziej odpowiada naszemu stylowi gry i umiejętnościom. Kolejne przedmioty są zawsze dobrą opcją zakupy po przedmiotach składanych w pierwszej kolejności. Widmowe Ostrze Youmuu, które po użyciu zwiększa na pewien czas naszą szybkość poruszania się. śmiertelne Przypomnienie, aby zmniejszyć leczenie przeciwników. Ostrze Nocy, które pozwoli co 40 sekund zablokować umiejętność przeciwnika. Można jeszcze rozważyć zakup Urazy Seryldy, jeżeli potrzebna jest nam dodatkowa penetracja pancerza.
To już wszystko co warto wiedzieć na początek przygody z Varusem, który grany w zaproponowany sposób zapewni sporo dobrej zabawy. Polecam zagrać i przetestować możliwości tego bohatera. Przypominam również o czytaniu opisów run, umiejętności oraz przedmiotów, aby lepiej zrozumieć grę i czerpać z niej więcej przyjemności :).